• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Review Nitecore Tube sleutelbos lampje

Ray

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Al weer heel wat maanden hangt aan mijn sleutelbos een lampje wat qua prijs tussen de Action lampjes inzit en de 'dure' oplossingen zoals een Olight i3s (tegen de dertig euro), de Nitecore Tube van acht tot tien euro:

HTB1OkKVHXXXXXbvXXXXq6xXFXXXV.jpg


Het lampje is ongelofelijk klein, nog geen zes centimeter lang en weegt slechts 9,6 gram. Toch komt er maximaal nog 45 lumen licht uit en ondanks de brede bundel is het in de praktijk meer dan genoeg om in het donker te lopen, een donkere garagebox in te kijken en natuurlijk het sleutelgat vinden, daarvoor is de laagste stand van 1 lumen voldoende.

Eén knop, klik een keer voor de lage stand, twee keer voor de hoge stand en gelukkig is de tijd die je hebt tussen de twee kliks vrij groot waardoor die twee standen heel makkelijk te kiezen zijn. Nu kun je vanaf de laagste stand door het knopje ingedrukt te houden ook traploos de lichtsterkte verhogen, maar eerlijk gezegd gebruik is die functie nooit.

Het lampje is ronduit degelijk, hangt hier aan een grote sleutelbos, die ik standaard in mijn zak draagt, tegen het gerammel. Hierdoor komt het lampje aardig in het gedrang, maar dat deert hem niet. Ook vallen, met of zonder sleutelbos, na 9 maanden heb ik hem nog niet stuk en dat zegt wat. :fluit:

Het lampje is spatwaterdicht (IP65) maar een nachtje in een glas water heeft hij hier overleefd. :)

Accuduur is bijzonder goed te noemen voor zo'n klein dingetje, hij hangt hier hoogstens eenmaal per week aan de lader (via micro USB). Hij brandt 48 uur op de lage stand en 1 uur op de hoogste stand.

Nadelen:

- Soms gaat het lampje aan in je zak op de lage stand, dit overkomt me één a twee keer in de week als ik m'n sleutelbos opvis. Vooral in het begin vond ik dit irritant omdat ik bang was dat de batterij leeg zou zijn als ik hem nodig had. Dit bleek gelukkig nooit het geval.

- Het lampje is dermate klein dat terugvinden op de tast aan de sleutelbos me nog wel eens ettelijke seconden kost. Dit is weer een voordeel als je, heel fout natuurlijk, het lampje in je mond stopt om je handen vrij te houden. :D

- Het licht is erg wit, contrasten zijn hierdoor lastiger te zien als met een 'dure' lamp, dat heb je nu eenmaal met witte ledjes met hoge lichtopbrengst. Ik begrijp de keuze van Nitecore voor dit type ledje.

Al met al een degelijke, zeer bruikbaar en redelijk betaalbaar sleutelboslampje die ik niet iedere paar maanden hoef te vervangen voor een nieuwe.
Zelf heb ik hem destijds besteld via aliexpress om verzendkosten uit te sparen voor acht euro.

Een idee van de lichtopbrengst (45 lumen) in de praktijk:
nitecore_tube_high.jpg


De hele reclame riedel van Nitecore zelf lees je hier: http://flashlight.nitecore.com/product/tube
 

Nickx

Senior Prepper
Leuk lampje en leuke revieuw. Je vergeet nog 1 optie als je het knopje 1x indrukt en blijft indrukken ga je naar de turbo stand ...bij het loslaten gaat deze weer uit. Zo kan je ook seinen.
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Leuk ding
en zeker voor een goede prijs
als ik er over struikel denk ik dat ik er ook een mee neem :)

het wit licht is inderdaad een goede keus / voldoende zo te zien
Gelukkig zijn we steeds meer van het blouw af :)

En wat is de opbrengst op lage stand ?? misschien een plaatje zelfde plek laag vermogen ??


PS. wat is jouw keuken netjes. hahaha ruilen ??
 

Flos

SHTF Expert
Ik moet ook maar eens aan iets degelijks beginnen denkenken de laatste kocht ik in gama aldi action en hubo en ze hebben het alle vier niet lang gehaald .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Ray

SHTF Expert
Leuk lampje en leuke revieuw. Je vergeet nog 1 optie als je het knopje 1x indrukt en blijft indrukken ga je naar de turbo stand ...bij het loslaten gaat deze weer uit. Zo kan je ook seinen.

Idd, nooit geweten. :fluit:

@W-O-L-F Dat is mijn keuken niet. ;) Lage stand is 1 lumen, genoeg om het sleutelgat te vinden.
 

Nomad

Diehard Prepper
Okay, nu wil ik er ook één.

Goede, bruikbare review. Bedankt!
Had dit lampje nog nooit gezien. De micro-USB aansluiting is nuttig.
Die kan ik op mijn werk zo in de PC drukken en 2 uur later is ie weer vol.
De transparante behuizing zorgt wel voor wat strooilicht denk ik. Dus als ik hem koop denk ik dat ik de binnenkant van de lamp verduister met zwarte verf.
Misschien maak ik er wel een "Covert Nose" op zoals bij de Photonlight Freedom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan