• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Roeien met de riemen

Battletanker

Senior Prepper
Hoi medepreppers:D

Ik wou dmv meerdere langdradige verhalen het belang van het gebruiken van middelen in je omgeving om situaties op te lossen (-;

Vroegâh in de jaren 80 was ik als klein mannetje bezig m'n moeders muzikale wenskaarten te slopen ...ik kon er mooie boobytraps mee maken in m'n hut waardoor er happy birthday klonk als iemand door m'n draadje heen liep ;)
Toen ik uiteindelijk beroepsmilitair werd werd dit alleen nog maar aangewakkerd...

Ik had n keer een oefening in Polen Bison drawsko heette hij... het advies was neem warme kleding mee t was n beetje frisjes.
De bus kwam aan en brrrrr het was -19 en s'nachts -30 en dan heb ik het nog niet over de windchillfactor.
De eerste nacht ging ik liggen in m'n puptentje deed m'n kisten uit en ging slapen ... dacht ik...
M'n koude voeten werden niet warm m'n tent was koud en ik moest veel plassen en t was koud ....
S' ochtends werd ik wakker gegild binnen 5 min klaarstaan go , go , go
M'n veters waren bevroren , de rits van m'n tent zat dichtgevroren , en ik kon totaal niet nabij m'n voertuig komen t was 1 ijsklomp... Para :mad:
Voor de volgende nacht had ik stro van n boer , vuilniszakken , en zo isoleerde ik m'n tent ...
Nu het kouwe plas probleem .. ik sneed de bodem uit een waterfles en gebruikte deze als trechter om alles buiten m'n tent te krijgen t vroor toch en gelukkig was ik niet daar als het zou gaan dooien :lol:
Tijdens m'n uitzendingen sliep ik bv met 6 man in een boogtent en deelde ik een doucheunit met 80 man moet je dan zien hoe inventief je kan zijn met de beperkte ruimte.
N plank van een boxpallet met 2 stroken jute was bv een plank om dingen op te zetten er was geen Ikea.
Zo is dan bv een handdoek van thuis met de geur van thuis of n tekening van je zoon belangrijker dan alles.
Vooral bij de commando's daar had je de exfiltratie oefening duurde 2 weken daar leer je helemaal alles waarderen en te gebruiken op meerdere manieren ...
De dingen die kunnen voorkomen kan je niet altijd oplossen door n winkel of monteur dan ga je zelf in je omgeving kijken wat je heb en hoe je t kan toepassen.
Ik vind het dan ook een uitdaging om het op te lossen met wat je heb.

Nu ben ik een normaal monteur en alles waar ik wat in zie bewaar ik ...
M'n huis is geen puinhoop hoor :)ik heb een opslagruimte hihi.
Je kan ook een hoop van marktplaats af halen een Honda Aggegraat die niet werkt voor 25 euro graag ik fix hem wel.
Op m'n werk doe ik soms modificaties van units daar zit een flesje locktite, tape , koelpasta, ty -raps in die we niet gebruiken omdat we ons eigen moeten gebruiken dus ....
De mooiste middelen koop je niet die krijg je of vind je ..... bewaar het en je zal zien dat t van pas komt misschien niet voor jou maar wel voor je buurman of medeprepper.
Ik hoop dat iemand er iets aan heb ik heb altijd lange verhalen maar kan ze niet altijd mooi op papier plaatsen :(
Groeten Battletanker
 

Jasje

Prepper goeroe
De moraal van het verhaal is duidelijk. Ik haal er wel meerder uit zelfs en kan me er prima in vinden. Als ik na jaren besluit toch iets weg te gooien sloop ik het meestal eerst en blijft er toch weer een stapeltje liggen van onderdelen waarvan ik denk; dat kunnen we vast nog wel gebruiken.
 

Richard434

Prepper goeroe
Sterker nog,
Naar mijn mening is dat precies wat Preppen inhoud.
Jezelf met de dingen die je hebt, in alle mogelijke situatie's kunnen redden.
En het voorbereiden zit hem er in om zo veel mogelijk ervaring en verschillende "riemen" te hebben zodat je ter aller tijde kan blijven roeien. ;)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Sterker nog,
Naar mijn mening is dat precies wat Preppen inhoud.
Jezelf met de dingen die je hebt, in alle mogelijke situatie's kunnen redden.
En het voorbereiden zit hem er in om zo veel mogelijk ervaring en verschillende "riemen" te hebben zodat je ter aller tijde kan blijven roeien. ;)
Co4hBSuWIAEiwuT.jpg:large
 

Flos

SHTF Expert
Mijn schuurtje staat ook vol spulletjes. En ik vind het leuk om van niets iets te maken. Of dan weer andere dingen een tweede leven tegeven.
 
Bovenaan