• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ruimteschroot: Helm op!! Wat er morgen op aarde valt is 2,6 ton zwaar...

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
De Duitse overheid heeft een officiële waarschuwing uitgebracht, vanwege een stuk ruimteschroot van 2,6 ton en zo groot als een SUV, dat op vrijdag 8 maart 2024 tussen 16.47 en 19.50 Duitsland kan treffen, vermoedelijk als honderden kleinere delen tot een paar kilo groot.
mobile.png
https://m.bild.de/news/2024/news/es...ruemmern-aus-dem-all-87438508.bildMobile.html

Van onze regering heb ik nog niets gehoord😆, hoewel ons land ook in het "bodemspoor" ligt...😵
Zou het precies aan de grens ophouden dan? We "houden het luchtruim dan even gesloten" zeker...?!
😆

Ga er dus maar van uit, dat ook wij dan gelijkelijk te maken kunnen krijgen met vallend spul. Het vliegt met een snelheid van 40.000-56.000 km/h door de ruimte, en de kilo's die op aarde terecht komen zullen wel wat zijn afgeremd door wrijving in de dampkring, maar boren zich wel door het dak, en door de verdiepingsvloer, de klok van tante Agaath en het parket en de betonnen vloer naar de kruipruimte, als het even tegen zit, denk ik...😲

Veel valt er niet tegen te ondernemen en de kans om getroffen te worden zal erg klein zijn. Maar na 16:30 binnenshuis blijven is toch niet slecht want je weet het maar nooit...

Het grootste deel van ons land ligt gelukkig buiten "het bodemspoor", en daar dan geen paniek. Op de randen van het bodemspoor wordt het wel weer spannend!😎🤪

Bij mij, haha, loopt dat bodemspoor recht over het huis. Logisch, want het is de Randstad immers, de regio waar het preppen nu al loont. Ik plaats nadien wel een foto van de klok... want ik ben realist en optimist!😁
 

RockyFlats

Ruttaan
Net nu het luchtalarm afgeschaft wordt is wel toevallig. Ik voel een complot aankomen.
Als Puttin slim is dat stuurt ie er wat achteraan....
Putin is slim denk ik. Het ISS is toch een gezamelijk project? Misschien was het een Rus die dat batterijblok drie jaren geleden al op ons gooide😁
Maar is de datum wel ok moet het niet eerst 1 april zijn ?
Hmmm, dat ligt te ver in het verschiet denk ik. 1 april zal de dag zijn dat de stukjes van alle geraakte fietshelmen zijn teruggevonden. Morgen is dan de dag dat die in fragmenten uiteen spatten😉
 

JJ&A

Diehard Prepper
Nee zouder gein,
Kunnen ze het gevaar niet afschieten met een raket voor dat ze rommel in de damkring komt? waar het dan mooi verbrand door de wrijving.
Of kost dat meer, dan de schade die het geeft bij het neer storten.
 

marzman

Diehard Prepper
In Duitsland (vooral Oostduitsland) zijn wel grote stukken niks, dus hopelijk valt het op een groot stuk niks ;)

Van wie is het schroot eigenlijk?
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Internationaal dus boeid het niemand als het bij Henk en Anita op hen caravan komt. Er zullen ook geen demonstraties komen zoals we die hadden in de jaren 80, de (lokale)media zal er ook niet veel aandacht aan geven, want internationaal weet niet nooit wie je tegen het zere been stoot.
 

RockyFlats

Ruttaan
Nee zouder gein,
Kunnen ze het gevaar niet afschieten met een raket voor dat ze rommel in de damkring komt? waar het dan mooi verbrand door de wrijving.
Of kost dat meer, dan de schade die het geeft bij het neer storten.
Dan komt er nog meer troep in de ruimte, en uiteindelijk weer op aarde terug. Dit batterijpakket schijnt ook niet volledig te verbranden. Men verwacht dat er kilo-zware brokken omlaag komen.
Het valt hier in Nederland omstreeks 18:22 vanavond te verwachten. Wellicht zijn er komeetstaarten te zien of klappen te horen... Het kan natuurlijk ook zijn dat de brokken voorbij Engeland of ergens voor Duitsland naar beneden komen. Wij liggen op de route...
 

RockyFlats

Ruttaan
Check de tijd... 04:32... precies op tijd!😁 Ik moest er wel de wekker voor zetten, maar gun jullie wel die "Kick" @Pjotr Prep en @logan1202 😉

Als on-topic "goed nieuws bericht en bewijs van ongeschonden en in leven zijn" past inderdaad zo'n beetje alle denkbare onzin wel in dit draadje, bedenk ik mij...🤪

Dus, ook mijn gelukzalige bekentenis, gewoon blij te worden van het "tik-tak" en van de klank van het slaan van de uren, van deze klok.

Wie er nog geen analoge klok heeft, die raad ik toch echt aan om er bij de kringloopwinkel eens naar om te kijken. Die klokken zijn bij de doorsnee onbenul niet zo in trek tegenwoordig en nu voor een koopje te krijgen...

"De tijd preppen" en "tijd kopen" klinkt sowieso niet slecht, en het geeft een heerlijk nostalgisch en ouderwets goede sfeer in huis! En, het verslaat bovendien iedere EMP!👍
 
Bovenaan