• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Scepter waterjerry kannen Defensie

F

frans81

Gast
Heeft er iemand positieve/ negatieve ervaring met de Scepter 20 Ltr water jerrykannen van Defensie .
Ik kan namelijk een kleine partij van deze zwarte of groene 20Ltr kannen kopen .
Het gaat mij vooral om de BPA en andere misschien aanwezige stoffen die eventueel na lange opslag vrijkomen .
Met andere woorden " Kan ik hier nog veilig en dus verantwoord water in opslaan :confused:;)
1459431106284-868950794.jpg 1459431158658-479679791.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Ik heb daar een aantal van in gebruik. Vier stuks komen van de inkoopactie op het oude forum.

Voordeel is dat ze degelijk zijn, goed schoon te maken door de grote opening en dat ontluchtingsnippeltje is weer handig bij het tappen uit deze jerrycans.
Veel tweedehandjes hebben een beschadigde conische flens (die grootste dop) waardoor niet ze geheel lekvrij meer zijn. Door visuele inspectie kun je al wel zien of dit het geval is.

Geen idee hoe het zit met BPA en/of andere minder plezierige stoffen, wat dat betreft is kunststof altijd een probleem en ik vraag me af waarom er zoveel op de markt zijn gekomen. Gewoon vervanging of zijn ze afgeschaft in het leger?
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb daar een aantal van in gebruik. Vier stuks komen van de inkoopactie op het oude forum.

Voordeel is dat ze degelijk zijn, goed schoon te maken door de grote opening en dat ontluchtingsnippeltje is weer handig bij het tappen uit deze jerrycans.
Veel tweedehandjes hebben een beschadigde conische flens (die grootste dop) waardoor niet ze geheel lekvrij meer zijn. Door visuele inspectie kun je al wel zien of dit het geval is.

Geen idee hoe het zit met BPA en/of andere minder plezierige stoffen, wat dat betreft is kunststof altijd een probleem en ik vraag me af waarom er zoveel op de markt zijn gekomen. Gewoon vervanging of zijn ze afgeschaft in het leger?

De drie die ik alvast meegenomen heb , heb ik zojuist gevuld .
De kan uit 1998 lekte nergens .
De andere twee uit 96 lekten vooral bij de kleinste schroefkapjes .
Ook de grote vuldoppen van de twee uit 96 lekten een klein beetje . Maar dit is verholpen door goed vast te draaien .
Waarschijnlijk helpt het licht opschuren van de rand ook wel .
Wat kosten deze kannen destijds in die inkoop actie?
Ze blijken dus na een tijdje gewacht te hebben nog steeds minimaal te lekken op de genoemde punten .
Rechtopstaand is het natuurlijk geen probleem .

20160331_161150.jpg
 

Scratch

Senior Prepper
Ik heb er vier die ik 2 x in het jaar ververst. Op een Trip Neem ik er vaak een mee. Proef of zie geen gekke dingen. Meeste water gebruik ik wel voor spoelen, of ik kook het! Als je de kannen koopt rond de €8,- heb je geen gekke deal!
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er vier die ik 2 x in het jaar ververst. Op een Trip Neem ik er vaak een mee. Proef of zie geen gekke dingen. Meeste water gebruik ik wel voor spoelen, of ik kook het! Als je de kannen koopt rond de €8,- heb je geen gekke deal!

Helaas zijn de " kannen " op het 10 euro bankje gaan zitten . En ik krijg ze er met geen mogelijkheid van af .:lol::lol::(
 

Ray

SHTF Expert
......................
Wat kosten deze kannen destijds in die inkoop actie?...............
Bij die inkoopactie waren ze 7,50 en de vier die ik daarvan heb zijn lekvrij. Later voor 10 euro per stuk nog drie bij gekocht, maar daarvan bleken er twee lek.
Nu lekt een emmer ook niet als je hem recht overeind houdt, maar voor opslag van water heb ik liever dat ze water/luchtdicht afgesloten zijn.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij die inkoopactie waren ze 7,50 en de vier die ik daarvan heb zijn lekvrij. Later voor 10 euro per stuk nog drie bij gekocht, maar daarvan bleken er twee lek.
Nu lekt een emmer ook niet als je hem recht overeind houdt, maar voor opslag van water heb ik liever dat ze water/luchtdicht afgesloten zijn.

Ik krijg ze helaas niet goedkoper dan 10 Euro . Heb toch besloten er 10 Stuks aan te kopen .
Dat lekken daar verzin ik wel wat op .
Op You Tube staat veel kwa oplossingen, dat heb ik inmiddels al vernomen ;)
 

Vempain

Prepper goeroe
Deze kannen hebben we ook gekocht en omdat wij natuurlijk geen lopend water in onze woning hebben worden deze meerdere malen per dag gebruikt en rouleren we met een aantal om zo ook de voorraad vers en op peil te houden.
Omdat het gieten toch behoorlijk zwaar kan zijn zeker wanneer deze vol zijn hebben we bij een budgetwinkel een brandstofhevelpomp gehaald die precies in de kleine opening past en die werken ideaal om bijvoorbeeld je drinkfles of waterketel mee te vullen.
image.jpeg
http://www.cleanairstore.nl/brandstof-hevelpomp/pid=30545
Bijvoorbeeld bij deze site (al was het bij de budgetwinkel nog geen 2 euro)
 
Bovenaan