• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

SHERWOODS LIMITED trademark Sounds OLie Scheepslampje , Compas lampje

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag heb ik via Familie dit mooie kleine Scheepslampje bemachtigd .
Het is een Sherwoods Kompas lampje dat dus diende voor het bijlichten van het Scheepskompas .
Het is in een zeer mooie en werkende staat . Helaas moet ik een nieuw gebogen glaasje snijden en dat doe ik door een juist Formaat groot drinkglas of dunwandige Vaas te bewerken .
ER zit nog een zo goed als nieuw Lont in .

Eerste s Foto is van www Daar er Kleine verschillen zijn kwa bouwjaar .
Zie onder andere de twee pennetjes ter borging van het Lont Verstelasje op de Tank .
Bij dat lampje dat ik hier heb zitten geen pennetjes en ook geen tekst op verstelrat .
Het model is gewoon hetzelfde gebleven door de jaren heen .
Via de Link's zijn twee verschillende modellen te zien .

Sherwood olie lamp4.jpg
20170104_172424.jpg 20170104_172411.jpg 20170104_172529.jpg 20170104_172440.jpg


http://www.ebay.com/itm/Antique-Nau...b9bd587&pid=100011&rk=3&rkt=3&sd=301825867427

https://veiling.catawiki.nl/kavels/4270565-sherwood-ltd-linley-koperen-scheepslamp
 

petroman

SHTF Expert
@frans81 , wanneer krijg je het kompas er bij ?
Succes met het glas. Lijkt me een heel klus om een vaas of glas goed te snijden.

Leuk lampje trouwens.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@frans81 , wanneer krijg je het kompas er bij ?
Succes met het glas. Lijkt me een heel klus om een vaas of glas goed te snijden.

Leuk lampje trouwens.

Haha Ja , wanneer krijg ik dat erbij ?

Voor wat betreft dat snijden !
Alles afplakken wat je nodig hebt , zowel binnenkant als buitenkant van glas . En dat doe je met de rest van het glas ook !
Behalve het gedeelte van de snede . Dan ga je er tig keer met de glas snijder overheen .
Wel eerst de bodem er onderuit . En geduld hebben en niet meteen in een Dip als de eerst honderd keer niet lukken Haha .
Geintje ! Na 1 of twee keer zal het gedaan zijn .
Systeem hanteren .
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Kan je niet beter een complete vaas erin zetten samen met de brander en dan met een glasboordje een gaatje maken voor de lucifer...
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je niet beter een complete vaas erin zetten samen met de brander en dan met een glasboordje een gaatje maken voor de lucifer...

Nope haha ik ga dat stukje nostalgie niet doen lijken als " ik wil wel maar kan niet "
Ben al met iets bezig !
Toch bedankt voor het meedenken .
 
Bovenaan