• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Simpele papieren tape kan blaren mogelijk voorkomen.

Ray

SHTF Expert
Als je loopt, is het onderhoud van je voeten het allerbelangrijkst. Poedertjes, crèmes, allerlei soorten blaarpleisters en vooral regelmatig van sokken wisselen.

Nu blijkt simpele papieren tape wellicht net zo effectief als alle dure middeltjes, de Stanford Universiteit heeft een test gedaan met 128 lange afstandslopers.

"Het is een soort belachelijk goedkope, makkelijke methode van blaarpreventie", aldus Lipman. "De beste manier om de finish te halen, is goed voor je voeten zorgen."
Bron: http://www.nu.nl/gezondheid/4245483/papieren-tape-kan-mogelijk-voetblaren-voorkomen.html

Nu ben ik zelf benieuwd welke tape ze gebruikt hebben, de enige papieren tape die ik ken is schildersplakband waarvan je ook een flexibele variant hebt voor lastige contouren, die wel geschikt zou kunnen zijn. Beetje lastig testen, want ik zelf kan me de laatste blaar niet meer herinneren, maar ja, 'k loop ook eigenlijk nooit meer dan 25 km per dag.
 

Ray

SHTF Expert
Gewoon afplaktape van de doehetzelfzaak, wat wij ook wel schilderstape noemen, was het beste getest, stond in het krantenbericht.

Ah, dus toch, de simpele schilderstape en zoals ik eerder noemde, lijkt me de flexibele variant het meest geschikt.
 

phtvs

Sysop
Admin
Een reactie bij het bericht geeft een goede tip:
Ik gebruik normaal van dat papieren anti-allergene leukoplast. Maar ik heb inderdaad ook wel eens schilderstape gebruikt. Werkt prima, maar is wat stug.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Myronprps

Prepper goeroe
deed dit vroeger altijd als ik periodes had waar ik 6uur per dag moest trainen, werkte perfect.

maar dan wel vaak net iets teveel tapen en dan komt de tape net op je haargrens.........:mad::mad::confused:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Erny

Last (wo)man standing
Oja, blarenpreventie hier ook erg belangrijk. Papieren plakband blijft bij mij niet zitten, wordt vochtig en laat los.
Dus plak de plekken in de gevarenzones af met Hansaplast sporttape (goedkope soorten plakken niet goed).
Eventueel met twee laagjes plastic (van plastic zakjes) eronder om de wrijving op te vangen.

En ter behandeling van onverhoeds toch opgelopen blaren kan ik alleen maar juichen om de huidige blarenpleisters. Wat een uitvinding. :thumbsup: Alleen vreselijk om die huid van de blaar te moeten knippen, daarná is het grootste leed geleden.:cool:
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Nog meer toepassingen van schilderstape:
Bouwmarktketen Praxis had op sociale media een ludieke advertentie gezet voor een nieuw, multifunctioneel damesproduct dat in de schappen ligt: decolletape. Volgens de winkel, zo blijkt uit een maffe instructietekening, kan het plakband uitstekend worden gebruikt om vrouwenborsten die last hebben van de zwaartekracht fraai te liften.

media_xll_3611718.jpg
 

Nomad

Diehard Prepper
Kijk dat is een goeie tip @Ray.
Misschien wel logisch inderdaad, blaren krijg je als je wrijving op de huid hebt.
Op mijn werk heb ik medische papieren tape, ik zal eens kijken of ik daar een rolletje van mee mag nemen. Kan bij mijn BOB en campeerspullen.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Nog meer toepassingen van schilderstape:
Bouwmarktketen Praxis had op sociale media een ludieke advertentie gezet voor een nieuw, multifunctioneel damesproduct dat in de schappen ligt: decolletape. Volgens de winkel, zo blijkt uit een maffe instructietekening, kan het plakband uitstekend worden gebruikt om vrouwenborsten die last hebben van de zwaartekracht fraai te liften.

media_xll_3611718.jpg

Vraag me af tot welke cupmaat dit werkt haha
 
Bovenaan