• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Sloten en sleutels.

marzman

Diehard Prepper
Zou een Poolse sleutel ook niet gewoon werken op de voordeur? Die gebruikten ze vroeger voor vw sloten, tegenwoordig voor axa sloten op electrische fietsen.

Het gaat gewoon met geweld, het is een sleutel om een wiel te verwisselen die aangepast is dat hij in een slot past.
 

phtvs

Sysop
Admin
Vergeet het slot en pleur gewoon een steen door een raam of als je minder lawaai wil maken, sloop de glaslatten eraf en til het raam eruit. Een Poolse sleutel kende ik nog niet
 

RockyFlats

Ruttaan
Ik kom ook wel eens filmpjes tegen van marsmannetjes , ufo's en Hitler op leeftijd.
Als dat jou een believer maakt top man !
@petroman , dat jij soms rare filmpjes kijkt is hiermee wel duidelijk, maar over marsmannetjes?!😉
Nog langer ontkennen is zinloos. De bovenstaande clip over superlijm en bakpoeder is toch wel opmerkelijk en soortgelijke eigen ervaring overtuigt. Tenminste, bij mij werkt dat zo.
 

martin

Mankinds only hope
Als dat jou een believer maakt top man !

Ik voel dat er een praktijktest van @RockyFlats gaat komen met een chronologisch verslag en flink wat foto's

Place your bets now!

Ik ben bang dat ik ook ga voor een mislukking en ik kies voor kamp @petroman
(een betere motivatie voor @RockyFlats om het tegendeel te bewijzen kan ik niet bedenken)

@RockyFlats
Er komt best wel wat kracht bij kijken om een slot open te draaien. Metaal kan prima omgaan met "trekkracht" maar bakpoeder zie ik meer als iets zoals cement/steen. En dat staat erom bekend dat het helemaal geen trekkracht kan opnemen. Vandaar dat een betonen vloer voorzien is van wapeningsstaal. Maar dat hoef ik je allemaal niet uit te leggen.
Ik kan me ergens wel voorstellen dat je met vezels alsnog iets kan verstevigen maar dan nog ben ik bang dat het zal breken.

(even een zak popcorn halen en wachten hoe dit gaat aflopen)

1712601952371.gif
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Ik voel dat er een praktijktest van @RockyFlats gaat komen met een chronologisch verslag en flink wat foto's

Place your bets now!

Ik ben bang dat ik ook ga voor een mislukking en ik kies voor kamp @petroman
(een betere motivatie voor @RockyFlats om het tegendeel te bewijzen kan ik niet bedenken)

@RockyFlats
Er komt best wel wat kracht bij kijken om een slot open te draaien. Metaal kan prima omgaan met "trekkracht" maar bakpoeder zie ik meer als iets zoals cement/steen. En dat staat erom bekend dat het helemaal geen trekkracht kan opnemen. Vandaar dat een betonen vloer voorzien is van wapeningsstaal. Maar dat hoef ik je allemaal niet uit te leggen.
Ik kan me ergens wel voorstellen dat je met vezels alsnog iets kan verstevigen maar dan nog ben ik bang dat het zal breken.

(even een zak popcorn halen en wachten hoe dit gaat aflopen)

Bekijk bijlage 26278
Ik vind dit wel een goedkope poging tot uitlokking @martin , en bij jou en @petroman bespeur ik hier toch wel blote angst of luiheid, of beide.😉

Bang om het bij het verkeerde eind te hebben, of te lui om zelf de proef op de som te nemen? Bij een Zeeuw kan daar ook de vrekkigheid nog meespelen natuurlijk, en bij een Utrechtenaar de eigenwijsheid. Geen wonder dat de Hollandse waterlinie ooit is aangelegd, "om onguur volk buiten te houden".😁
Arms_Zuid-Holland.png

En jullie hebben dan nu de ijdele hoop, dat ik ga bewijzen wat er al lang bewezen is?!😆

Dat vraagt dan wel om tegenprestaties. Bewijs dat ik het mis heb!
Wat stellen jullie daar dan tegenover, aan handvasts, degelijks?!🤔
 

RockyFlats

Ruttaan
Ik zal een brood proberen te bakken op een rotte accu en een paar zonnepanelen. (met een broodbakmachine).
Hmmmm, dat klinkt niet slecht. In theorie is er dan een kleine kans dat je "van mij kunt winnen". Vergeet dan het bakpoeder niet!😉

Ik ben benieuwd of @petroman ook een uitdaging aandurft, en ook zo'n kans wil maken. Leuk zou het wel zijn!
 

marzman

Diehard Prepper
Vergeet het slot en pleur gewoon een steen door een raam of als je minder lawaai wil maken, sloop de glaslatten eraf en til het raam eruit. Een Poolse sleutel kende ik nog niet

Ze worden hier veel gebruikt, de politie waarschuwd al dat je extra sloten voor je fiets moet gebruiken want ze hebben het in twee seconden open en niet super opvallend dus ze worden gewoon overal overdag gestolen. Vroeger had ik een collega met een VW Polo die regelmatig open gebroken werd en dat heette ook de poolse sleutel dus ik denk dat dit hetzelfde werkte.

https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/onderdelen/sloten/axa-ringsloten-en-de-poolse-sleutel/
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Ze worden hier veel gebruikt, de politie waarschuwd al dat je extra sloten voor je fiets moet gebruiken want ze hebben het in twee seconden open en niet super opvallend dus ze worden gewoon overal overdag gestolen. Vroeger had ik een collega met een VW Polo die regelmatig open gebroken werd en dat heette ook de poolse sleutel dus ik denk dat dit hetzelfde werkte.

https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/onderdelen/sloten/axa-ringsloten-en-de-poolse-sleutel/

Op de foto lijkt gewoon op een aangepast bitje en een moment'sleutel', maar dat zal wel niet het echte spul zijn.

Sowieso heb ik die ring sloten nooit begrepen, je tilt de achterkant op en je rijd hem de bus in.

Alsnog prijzig voor een ali-dingetje:
https://s.click.aliexpress.com/e/_EzRUL71

Denk dat een flinke schroeverdraaier ee in tikken ook wel helpt, als je maar genoeg kracht kan zetten om het slot om te draaien tor dat de pinnetjes breken. Je heb dan een schroevendraaier nodig met een gat in het handvat waar je een schroevendraaier in kan stoppen voor de hefboom werking.

Zoiets als dit;
https://www.bol.com/nl/nl/p/hofftec...atwMrgb6WveiK5sRRc5Wd8tvi0N0crK8aAkdnEALw_wcB

Geen idee hoe stevig deze zijn voor die prijs.
 

Henk88

Diehard Prepper
In de serie Prison Break maken de gevangen een sleutel met een mal van een stuk zeep waar ze de sleutel indrukken waarna ze er gesmolten plastic van een tandenborstel in laten druppelen. Hoewel het fictie is denk ik dat het wel kan werken, ik heb zelf wel ervaring met plastic uit een 3d printer en dat is echt wel stevig genoeg voor om een soepel lopend, niet roestig slot te openen. Wel is de levensduur denk ik erg beperkt, ik zou daar geen twintig keer een slot mee willen openen.

Eventueel kun je tegenwoordig ook printen in metaal, dus een bruikbare sleutel 3d printen op basis van een foto is technisch goed mogelijk. Als het meer gaat om een back-up sleutel zou ik eerder een lockpicksetje overwegen. Een paar keer oefenen op je eigen slot en dan onder een tegel in de tuin leggen. Niet bruikbaar voor de toevallige voorbijganger maar wel bruikbaar als je een keer je huis in moet en je sleutels zijn gestolen of kwijtgeraakt.
 

phtvs

Sysop
Admin
Bovenaan