• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Stop er maar mee jongens

RockyFlats

Ruttaan
Grappig hè. Ze praten altijd OVER een bepaalde groep, maar nooit MET...
De beste stuurlui staan aan wal.😉 Maar, wees eerlijk, er is geen preppert die met z'n smoel voor de buis wil...
Vanuit katholieke hoek is "de bestemming van het leven" belangrijker hoor ik in het filmpje, maar om bij een SHTF al aan "hemelen" te gaan denken, nee, niet echt. Dan de chocolade dame, die vindt dat je niets hebt aan ingeblikt voedsel. Tja, tot ze eens zonder zit denk ik dan. Ik hoor de ander zeggen dat we in een hoog technologische maatschappij verkeren, en dat de hoop om het daarin lang te kunnen volhouden (voedsel kweken op het balconnetje?) niet al te groot hoeft te zijn. En daarin heeft de man wel enig gelijk. Nog afgezien van de vele mensen per m2 hebben we ook de voorzieningen niet meer. Schakel maar eens over op houtstook, terwijl alle fabrieksbakkerijen op gas en electra draaien. De "warme bakker" kent een echte oven nog alleen van horen-zeggen vermoed ik. In de jaren '50 waren we in dat opzicht heel wat robuuster... Tja, hoe "robuust" is de hedendaagse maatschappij nog?
 

PBear

Mankinds only hope
Grappig, die muts twijfelt eraan of je iets hebt aan lang houdbaar voedsel. Spreek haar graag als het zover is en de winkels leeg zijn 🤣

Een leuke voorraad houdbaar voedsel preppen is niet alleen geschikt voor SHTF, maar helpt ook de gevolgen van inflatie te verzachten. Voedsel is in de afgelopen paar jaar knap wat duurder geworden.
Daarmee was houdbaar voedsel een winstgevende investering.
 

Hermanusb

Diehard Prepper
Nu weet ik niet wat een blik chili daar kosten maar gevoelsmatig vrees ik dat ik voor de prijs van 2 blikken chili ik misschien wel 50 kg rijst kan inkopen.
ook erg lang houdbaar.

en als Poetin dan toch wat kernkoppen op de EU denkt te gooien vrees ik dat een blik chili mij ook niet gaat redden. Rijst ook niet hoor.
voor alle andere calamiteiten kun je de basis principes wel degelijk gebruiken maar dat kwam niet ter sprake.

water.
schoon drinkwater. Desnoods gefilterd.
ik noem het een gezonde voedselvoorraad
Wat spullen ter beveiliging.
medicatie voor minimaal een jaar, liefst wat meer.

jodium enz.

alleen dit prg wilde niet een positief prg maken maar een doelgroep afzeiken.
 

Hooiwagen

Senior Prepper
Ik vind het wel fijn als er op tv doelgroepen en typetjes op de hak genomen worden, dat relativeert lekker. Maar ongehoord nederland is vooral ongeinformeerd nederland. Wat is hun doelgroep eigenlijk?
 
Bovenaan