• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Straps van originele Lowe Alpine Sting gaan stroef met verstellen .

F

frans81

Gast
Heeft er iemand een tip omtrent het goed gangbaar maken van de straps tijdens verstellen .
Ik heb de rugzak afgeborsteld met lauw water en nu gaat het zaakje behoorlijk stroef .
Het kan zijn dat dit al eerder zo was maar ik bemerkte het na het reinigen .
Ook is mij opgevallen dat Lowe andere gespen gebruikt . Tamelijk scherp die kartelrand !

1472832748149998113511.jpg
 

AWOL

Prepper goeroe
Is dat niet gewoon de bedoeling? De meeste straps stel je niet vaak af en die wil je juist stroef zodat ze niet verschuiven.
Als het echt irritant is kun je denken aan (bijen-)was, kaarsvet (droog erop wrijven), lippen balsem.
 

Richard434

Prepper goeroe
Zonder enige kennis van het materiaal, zou ik zeggen het insmeren met een zuurvrije vaseline?
Zodat het weer een beetje "gesmeerd" wordt..
 
F

frans81

Gast
Zonder enige kennis van het materiaal, zou ik zeggen het insmeren met een zuurvrije vaseline?
Zodat het weer een beetje "gesmeerd" wordt..

Zat ik al aan te denken !
Maar twijfel nog .
Straps zijn volgens mij gewoon nylon Cordura ??
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat niet gewoon de bedoeling? De meeste straps stel je niet vaak af en die wil je juist stroef zodat ze niet verschuiven.
Als het echt irritant is kun je denken aan (bijen-)was, kaarsvet (droog erop wrijven), lippen balsem.

De heupgordel moet gewoon soepel aan te trekken zijn middels de lus aan de strap . Gesp vergrendeld uiteindelijk de strap .
Nooit eerder dit probleem gehad .
Wel moet ik er bij vertellen dat het ding helemaal onder het zeer fijne Afghanistan stof zat !!
 
F

frans81

Gast
Het lijkt mij zowiezo onverstandig zoiets in te smeren met een middel waar stof zich op kan hechten .
Oa Zand . Hierdoor slijt de zaak alleen maar :(
 
Bovenaan