• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Survival Canteen waterfilter

Zer0Day

Senior Prepper
Wie heeft er ervaring met deze waterfilters van Survivalcanteen?
Zij beweren heel wat bescherming te bieden die andere filters niet hebben.
Mijn interesse is in ieder geval gewekt.

567405f89d1ed-filter.jpg
 

Wesp

Elementary prepper
Iedere producent zal natuurlijk zijn eigen product hoger aanprijzen dan de concurrent.
Zou je op zoek moeten naar een onafhankelijk onderzoek. Ze suggereren zelfs radiologie
(straling) te filteren. Dit trek ik zeer in twijfel.
 
T

Toef

Gast
Zou er een ionenwisselaar in zitten ? Voor dat geld lijkt het mij stug...ben erg benieuwd of iemand hier uitsluitsel over kan geven.


Ionenwisselaars
Met een ionenwisselaar kunnen de zoutbestanddelen uit het water gefilterd worden. Hard water kan hiermee onthard worden. Ook kan radioactief water gezuiverd worden van radioactieve elementen. Ionenuitwisseling is in het laboratorium tegenwoordig een goed alternatief voor destilleren. Met ionenuitwisseling kan sneller en met minder energie zuiver water geproduceerd worden.
http://www.water.nl/waterzuivering.htm
 

Ray

SHTF Expert
Helaas staat op de site niet erbij welke filtertechniek wordt gebruikt, ongetwijfeld zit er actieve kool in.

Dit lijkt leuker dan het is. Bv. zware metalen kunnen gebonden worden aan actieve kool, maar hiervoor moet het te reinigen water uiterst traag door het koolfilter lopen wil het enigszins effect hebben EN moet het filter regelmatig vervangen worden.

Het wordt zo'n beetje geadverteerd als foolproof waterfilter, maar je kunt beter je verstand blijven gebruiken want de max 150 gallon capaciteit zal rap slinken als je idd water met zware metalen en chemicaliën gaat filteren. Hoe ze radioactieve vervuiling weten te filteren geen idee, zeoliet?

Actieve kool maakt wel het water veel neutraler van smaak, ik heb op een SC weleens uit een paardendrinkbak (echt stinkend water) gedronken met een filter met een actieve kool patroon en was verrast.

Het grote nadeel blijft echter de hoge kosten en beperkte levensduur van de actieve kool filters.
 

Richard434

Prepper goeroe
In de tekst staat het volgende:

it also removes 99.99% of Radialogical contaminents such as: Gross Beta, Alpha Radium 226, Cesium 134 and 137, Uranium, Radium, Radon 222, and Plutonium.

[/size]
[/size]Hieruit maak ik op dat het filter blijkbaar de atomen uit het water filtert. Dus eigenlijk een "gewoon" zware metalen filter.


[/size](Nu moet ik zeggen dat radioactiviteit niet mijn allersterkste punt is)
 
Bovenaan