• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Sweden Prepares for Massive Shift Within Security and Defense

Status
Niet open voor verdere reacties.

RockyFlats

Ruttaan
"Russia's great willingness to take risks, both military and politically, to reshape Europe's borders with violence" and "lowered threshold for the military use of force".
Of te wel het geweldadig hervormen van de Europese grenzen door Rusland.

Wat een klinkklare nonsense, of in ieder geval verkeert de boodschapper van dat Engelstalige gezwets m.i. flink in de ontkenningsfase, wat het eigen handelen aangaat. Vertel me, waar er dan Europese grenzen worden "hervormd"?! ;)
 
V

Verwijderd lid 1511

Gast

petroman

SHTF Expert
Europa als continent:

Indeling

Europa kan in de volgende geografische gebieden worden onderverdeeld:
Dit is echter geen universele onderverdeling en verschillende bronnen hanteren (soms sterk) verschillende indelingen.
Bron: wikipedia, (maar je vind natuurlijk wat je zoekt en wat je eigen mening onderbouwd).

Jammer dat dit topic weer de grenzen opzoekt. Als je een definitie van een continent gaat vergelijken met een groep landen die toevallig dezelfde naam dragen dan wordt dit een non discussie.
Er bestaat ook een maan genaamd Europa. Gaan we die er ook in betrekken?
 

RockyFlats

Ruttaan
@petroman , jij spreekt over "het gewelddadig hervormen van de Europese grenzen door Rusland" en over een maan die Europa heet... Wat de Europese grenzen zijn, dat weet je nu.

Is het dan zo verwonderlijk, dat ik mij afvroeg wat je eerder bedoelde? Specifieker en vollediger, zou wel duidelijker en eenduidiger zijn. Laat de schrijver van het Engelstalige, er dan ook een lijstje bij leveren van alle gewelddadige acties door deze en gene, van de afgelopen tientallen jaren... ;)
 

petroman

SHTF Expert
@RockyFlats en alle andere lezers,

Ik plaatst hier een artikel omdat ik het informatief vind/vond.
Blijkbaar kan ook dit niet meer zonder dat de spreekwoordelijke grenzen bewust opgezocht worden.
Jammer dan maar niets meer plaatsen. Ik wordt hier te oud voor en heb andere dingen te doen.
 

RockyFlats

Ruttaan
@petroman , binnen de hier heersende propaganda past het prima. Dat maakt de berichtkop echter niet minder overtrokken, dogmatisch of tendentieus. Plaats zoiets dan met (suggestie) de kanttekening die het verdient. Of accepteer, dat er ook andere meningen zijn. Met grenzen opzoeken heeft dat niets te maken, maar alles met discussie...
 

marzman

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Een grens hervormen wordt hier gewoon beter beveiligen mee bedoeld (en ja dat is in gang gezet door Rusland), niet de grenzen van Europa verleggen. Sowieso, wat is de de grens van Europa? Rusland is ook deels Europees. Europa is ook helemaal geen militair machtsblok, al kan het zijn dat we nu op een kantelpunt zitten daarvoor.
 

Henk88

Diehard Prepper
@RockyFlats en alle andere lezers,

Ik plaatst hier een artikel omdat ik het informatief vind/vond.
Blijkbaar kan ook dit niet meer zonder dat de spreekwoordelijke grenzen bewust opgezocht worden.
Jammer dan maar niets meer plaatsen. Ik wordt hier te oud voor en heb andere dingen te doen.
Ik vond je bijdrage wel interessant en ik zou het zonde vinden als je minder of niet reageert want ik vind je bijdragen altijd lekker nuchter en goed onderbouwd. Het is wel jammer dat er bepaalde leden zijn die de grenzen opzoeken in verschillende topics waardoor een constructieve discussie lastig wordt, naar mijn mening zouden moderators hier wel wat actiever tegen mogen optreden.
 

phtvs

Sysop
Admin
naar mijn mening zouden moderators hier wel wat actiever tegen mogen optreden.

[mod]Dat is juist iets wat we niet willen. Leden zijn mondig genoeg om elkaar op een volwassen wijze tot orde te roepen. Komen ze er onderling echt niet uit of is er sprake van overtreding van een forumregel, dan grijpen we echt wel in. [/mod]
 

Benedictus

Elementary prepper
@RockyFlats en alle andere lezers,

Ik plaatst hier een artikel omdat ik het informatief vind/vond.
Blijkbaar kan ook dit niet meer zonder dat de spreekwoordelijke grenzen bewust opgezocht worden.
Jammer dan maar niets meer plaatsen. Ik wordt hier te oud voor en heb andere dingen te doen.

Dit is exact waarom het eerste forum (preppers.nl) een onprettige plaats werd en ten slotte ter ziele ging. Lang was de sfeer hier veel beter en respectvoller, maar door sommige personen is dat veranderd. Die heb ik zelf op mijn negeerlijst geplaatst om het voor mij zelf leuk te houden. Wat mij betreft houden wij het hier bij praktische raad en daad, en laten wij politiek en het hijgerig doorplaatsen van algemene nieuwsberichten over oorlog en andere ellende buiten dit forum.
 

phtvs

Sysop
Admin
Wat een klinkklare nonsense, of in ieder geval verkeert de boodschapper van dat Engelstalige gezwets m.i. flink in de ontkenningsfase, wat het eigen handelen aangaat. Vertel me, waar er dan Europese grenzen worden "hervormd"?! ;)

Ik denk dat niet valt te ontkennen dat Rusland delen van Oekraïne heeft ingenomen en die delen tot Russisch grondgebied heeft verklaard. Lijkt mij een prima reden om te spreken van het 'hervormen' van grenzen. Of je het wel of niet eens bent met de reden waarom dit alles speelt, doet er niet toe.
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
@Benedictus , respectvol is goed, maar dan ook voor de mening van een ander. Het zou toch wel armoedig zijn, als we het niet meer over actuele politieke acties en missers zouden mogen hebben, die juist een SHTF uitwerking zouden kunnen hebben. Het actuele is dan wel interessant.

Dat @petroman het artikel aanhaalde vind ik niet verkeerd, maar wel het tendentieuze dat uit de titel spreekt en het uitblijven van een kritische noot. Tezamen met de wetenschap, dat het in lijn ligt met de propaganda hier.
Het zijn juist overtrokken en minder genuanceerde berichten zoals deze waardoor men overtuigd raakt van "de juistheid ervan", omdat het in lijn ligt met al het andere gepropageerde.
Dat kan ertoe leiden, dat landen beslissingen nemen op basis van de mening van een onjuist geïnformeerde meerderheid.
Wat zich daar m.i. afspeelt, is goed tussen de regels door te lezen in dit bericht van eerder dit jaar...
https://www.euractiv.com/section/de...s-nato-policy-not-democratically-responsible/
 

RockyFlats

Ruttaan
Ik vond je bijdrage wel interessant en ik zou het zonde vinden als je minder of niet reageert want ik vind je bijdragen altijd lekker nuchter en goed onderbouwd. Het is wel jammer dat er bepaalde leden zijn die de grenzen opzoeken in verschillende topics waardoor een constructieve discussie lastig wordt, naar mijn mening zouden moderators hier wel wat actiever tegen mogen optreden.

@Henk88 , noem eens een voorbeeld, waardoor een constructieve discussie lastig wordt... Of, wanneer en waarom vind je dat het dan lastig wordt? Nadenken en discussiëren kost wel enige overwinning en moeite...
 

RockyFlats

Ruttaan
Ik denk dat niet valt te ontkennen dat Rusland delen van Oekraïne heeft ingenomen en die delen tot Russisch grondgebied heeft verklaard. Lijkt mij een prima reden om te spreken van het 'hervormen' van grenzen. Of je het wel of niet eens bent met de reden waarom dit alles speelt, doet er niet toe.

@phtvs , ik meen met m'n post van zoeven wel te hebben aangegeven waarom ik het bericht tendentieus vond.
Alles lijkt erop gericht om "het Russische gevaar" te benadrukken, terwijl de angel m.i. toch echt ergens anders zit.
Het zijn m.i. "bondgenoten" geweest, die NordStream2 hebben gesaboteerd en ons vrolijk een recessie in doen glijden, om maar een voorbeeld te geven. En de agressie van "bondgenoten" van de afgelopen jaren, was kennelijk prima, en nu is het dat van een ander niet?
Die voetnoot, ontbrak.

En, "het gewelddadig hervormen van de Europese grenzen door Rusland" dekt in alle redelijkheid de lading niet. Preciezer formuleren, had gescheeld...
 

phtvs

Sysop
Admin
Alles lijkt erop gericht om "het Russische gevaar" te benadrukken, terwijl de angel m.i. toch echt ergens anders zit.

Ligt het aan mij of is het Rusland die inmiddels voor de tweede keer de grens met Oekraïne overstak en zei "zo, nu is dit stuk land van ons"

Het zijn m.i. "bondgenoten" geweest, die NordStream2 hebben gesaboteerd en ons vrolijk een recessie in doen glijden, om maar een voorbeeld te geven.

Daar gaat dit topic niet over. Is een heel andere discussie.

En de agressie van "bondgenoten" van de afgelopen jaren, was kennelijk prima, en nu is het dat van een ander niet?
Die voetnoot, ontbrak.

Niet dat het ontopic is maar kom op zeg, er is geen enkele overeenkomst met wat de VS en bondgenoten deden en waar Rusland mee bezig is. Berichten over massagraven met burgers in Irak en Afghanistan ben ik niet tegen gekomen.

Maar goed, laten we on-topic gaan aub...
 

Henk88

Diehard Prepper
[mod]Dat is juist iets wat we niet willen. Leden zijn mondig genoeg om elkaar op een volwassen wijze tot orde te roepen. Komen ze er onderling echt niet uit of is er sprake van overtreding van een forumregel, dan grijpen we echt wel in. [/mod]
Ik begrijp heel goed dat je niet te vaak wilt ingrijpen en we moeten volwassen genoeg zijn om elkaar tot de orde te roepen en ook wel eens accepteren dat we het niet eens zijn.

Echter als topics heel vaak resulteren in onprettige discussies dan gaat dit ten koste van de sfeer op dit forum en ik zie in korte tijd al 3 leden in dit topic die dat ook aangeven. Dan is het naar mijn inziens aan de forumleiding om daar iets mee te doen.
 

RockyFlats

Ruttaan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan