• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

The Seventy2 - de ultieme BOB / 72 uur rugzak?

AWOL

Prepper goeroe

dimidrie

Senior Prepper
Wel goed om te zien dat er genoeg mensen zijn die denken dat er markt is voor een kant en klare 72uurs-kit getuige de Indiegogo-campagne: Het eerste doel van 25.000 dollar is ruimschoots gehaald, de teller staat op 370.000+ dollar inmiddels.
Voor niet-preppers kan zo'n kit een prima oplossing zijn. Voor de prijs van 330 dollar vraag ik mij af wat de kwaliteit van de spullen is; Die opwindradio's en -zaklampen bijvoorbeeld, die houden er bij mij altijd binnen de kortse keren mee op. Hetzelfde voor het mes en de zaklamp. Maar goed, 72 uur kom je er wel mee door, dus dat is eigenlijk geen probleem.
Met een beetje geduld denk ik dat je voor goed 300 euro zelf ook een hele goede BOB kunt samenstellen(als je bv de rugzak tweedehands zou kopen) met kwalitatief hele goede onderdelen waar je ook echt op kunt vertouwen.

Ik moest wel grinniken toen ik het stukje zag waarin met de scherpe zijde van het mes over het vuurstaal werd geschraapt, Aaiks!!:eek::lol:
En wel mooi dat ze Preppers als freaks neerzetten, want gasmaskers etc en even later komt er prominent een gasmasker en beschermende bril uit de 72uurs-kit te voorschijn inclusief 'spannende' scene met rook. Mooi werk, haha!

Zijn er mensen die bijvoorbeeld het mes en de zaklamp herkennen? De zaklamp komt mij bekend voor, is dat niet zo'n lamp die enkele forummers via Aliexpress hebben gekocht?
 

AWOL

Prepper goeroe
Ik ben nog steeds van mening dat als je een zaklamp koopt voor noodgevallen je goede kwaliteit moet kopen, net als dat geldt voor je andere cruciale gear. Al die goedkope "gadget lampen" zijn leuk voor erbij maar je belangrijkste lamp moet het gewoon altijd doen. Daarnaast geef je in de loop der jaren waarschijnlijk meer geld uit aan meerdere goedkope lampen (omdat ze stuk gaan) dan wanneer je gewoon meteen kwaliteit koopt. (ja ik heb zelf ook slechte lampen gekocht).
 
F

frans81

Gast
Gewoon geduld hebben en hoogwaardig spul kopen in de uitverkoop of via MP .
Vaak is het een bij elkaar geraapt Alie Baba gebeuren of gerelateerd .
Veel Items zul je waarschijnlijk al vlug willen inruilen op wat anders of aan de Buurkinderen willen geven voor in de Grote vakantie .
 
Bovenaan