• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

The Spool Tool (paracord houder)

F

Floesh

Gast
The Spool Tool is een handige tool om circa 30 meter paracord geordend te bewaren en te gebruiken.

Aan de bovenste lange kant zit een scherp stanleymes om het paracord te snijden en dit stanleymes is vervangbaar wat ook handig is voor langdurig toekomstig gebruik.
Aan de onderste lange kant zit een houder voor een BIC Mini aansteker.
Aan beide uiteinden zitten ronde gaatjes om het paracord doorheen te halen om je paracord dicht te trekken/smelten (i.p.v. met je vingers)
Aan het andere uiteinde zit een rond karabiner gat om de tool aan bijvoorbeeld je BOB te hangen.

Hieronder enkele foto's en een kort YouTube filmpje over het gebruik:
spooltool.jpg


spool_tool_2.jpg


Spool-Tool-Diagram_2.png


Spool_Tool.jpg


 

DeltaFox

Survivor
Hij lijkt mij vooral handig als je maar één kleur gebruikt of op de camping. Aan meerdere heb je niets en voor in een bob zou ik het anders verpakken en een mes en vuur heb je toch al.
Hmmm ja ik zou hem wel in de caravan willen hebben.
 
F

Floesh

Gast
Ik heb hem binnen duurde 4 dagen. Nog bedankt voor de tip.

Ik heb hem nog steeds niet binnen (4 weken geleden besteld), zal iets mis zijn gegaan bij de verzending.
Contact gezocht met de webshop en ze sturen gratis een nieuwe. Top service!
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Ik ben met name wel benieuwd waarom je 24 pond uit zou geven voor een stuk plastic.

Een stuk hout in een X-vorm zagen kan iedereen wel, aansteker er op met ducttape mis je alleen het mesje nog. Maar die heeft iedereen wel op zak toch ?
En als je shopt dan kan je ook touw op een identieke spoel kopen. Ik kan mij ook niet helemaal voorstellen dat het fijn is om zo iets bungelend aan je camo pak te hebben hangen. Ik was mijn bungelende witte emaille beker al vrij snel zat.

Wel handig gevonden hoor maar naar mijn idee overdreven wat nut betreft en vooral kosten.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ik ben met name wel benieuwd waar je 24 euro uit zou geven voor een stuk plastic.

Een stuk hout in een X-vorm zagen kan iedereen wel, aansteker er op met ducttape mis je alleen het mesje nog. Maar die heeft iedereen wel op zak toch ?
En als je shopt dan kan je ook touw op een identieke spoel kopen. Ik kan mij ook niet helemaal voorstellen dat het fijn is om zo iets bungelend aan je camo pak te hebben hangen. Ik was mijn bungelende witte emaille beker al vrij snel zat.

Wel handig gevonden hoor maar naar mijn idee overdreven wat nut betreft en vooral kosten.

Bij nader inzien vind ik 'm toch te duur, wel een leuk product, maar toch een beetje een luxe artikel.

Dus haal ik 'm weer van m'n lijstje af (mag toch ook geen geld meer aan gear uitgeven)

Maar goed dat ik mezelf restricties heb gegeven wat kopen betreft, anders had ik 'm waarschijnlijk al gekocht;)
 
Bovenaan