justme igor
Survivor
En een accu kan nog zo goed getest zijn, ik heb 1 keer mogen meemaken wat het effect was van een kortsluiting op een 12V 250Ah accu en dan blijkt een dikke accukabel gewoon te veranderen in een gloeilamp die na 5 seconden veranderd in een soort van aansteker.
Zekeren, what if....what if, bespaar nooit op zekeringen.
inderdaad een knaagdier bij mn kabels moet ik ook niet hebben.
Ik heb al eens een geroosterde rat van mn accu's afgehaald, man wat was ik blij met mn zekeringen.
Ik was alleen minder blij dat mijn extra veiligheid ook bleek te werken....het was niet alleen die ene accu sectie die afgesloten werd, maar alles.
Sindsdien heb ik ook nood verlichting hangen met beweging sensor.
En ja een draadje van zelfs 90mm2! kabel kan veranderen in een gloeilamp.
Gelijkspanning is iets anders dan wissel spanning, ja tis oppassen ongeacht hoe.
Je reduceer ventiel doet niet alleen dat, maar zorgt er ook voor dat er niet teveel gasdruk in je verbruiker komt.En hoewel normaal gezien de drukregelaar de gastoevoer zal stoppen bij een flink drukverschil loopt bij een klein gaatje alsnog je complete fles leeg.
Als ik mijn reduceer ventiel van mijn smelt oven omruil met die van jou, krijg ik alleen een waakvlammetje in mn oven....En jij iets meer hitte dan dat je zou willen.
Even los van regel en wetgeving zit je altijd met gezond verstand.
Ik heb mijn gasflessen in Spanje NIET in mijn woning staan.
Ik heb mijn accu's in Spanje ook NIET in mijn woning staan.
Dit kan iedereen alleen maar toejuichen, echter onbekend maakt onbemind, voorlichting in deze zoals een zekering had jou je accu en kabel kunnen besparen en potentieel nog veel erger.
Denk wel aan je kabel dikte van je accu naar je huis toe ivm verliezen en lengte van de kabel.
Ook hier kan een kabel die te dun is te warm worden.
Spanje....ik vraag me af waarom wij nog niet vertrokken zijn daarheen.....rust ruimte en zon!