• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

tip: Hoe hou je mieren buiten op een natuurlijke manier.

Vempain

Prepper goeroe
We hadden in ons appartement heel veel last van mieren wat op zich al bijzonder is aangezien we op 6 hoog zitteno_O
Nu was dat bij de vorige bewoners ook al zo (verklaard gelijk waarom er een mierenlokdoos buiten stond.)
Aangezien we de mieren liever niet binnen hebben zochten we naar iets om ze buiten te houden, maar ook geen kwaad kon voor onze 2 katten als ze ermee in aanraking zouden komen.
1e poging was de tip van 1 en 2 cent stukken bij de deurpost te leggen om zo de mieren buiten te houden.
De eerste dag viel het op dat er bijna geen mier meer binnen kwam maar de tweede dag was het weer een drukte als vanouds over onze vloer richting de etensbak van de kat.

Ik kreeg de tip van een collega om zout te strooien maar dat is een wat minder goed idee voor onze katten (hebben al nierproblemen en met zout kan dat alleen maar erger worden) dus die tip hebben we niet geprobeerd.

2e poging was kaneel langs de plekken te strooien waar ze eventueel langs binnen kunnen komen.
Ik had m'n twijfels of het echt wel zou helpen maar ben zeer tevreden over het resultaat. 3 weken geleden 1 keer kaneel gestooid tussen alle kieren en bij de de deur en sindsdien komen we hooguit nog een enkele verdwaalde mier tegen. :thumbsup:
 

Flos

SHTF Expert
Dat van die 1 en 2 cent muntstukken klopt. Als je die munten voor de deur legt en de mieren komen aan de deur en ze zien die centen liggen denken ze hier valt niet veel te rapen een paar centen . Maar als ze de dag er op dan die vetgemeste katten zien lopen denken ze nou die hebben het hier goed laten weten ook maar eens binnen gaan.
Dat van die kaneel dat wiet ik niet.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Mieren zijn niet zo gek op koper idd, je zou bv ook een stuk koperdraad of kopertape kunnen plakken :) slakken houden overigens ook totaal niet van koper.

Dat kaneel ook werkt wist ik niet, gelukkig blijven de mieren buitenshuis bij ons (blijkbaar vinden ze onze kruimels niet lekker genoeg ofzo...)
 

DO-it

Diehard Prepper
Ik strooi altijd peper, werkt ook enorm goed! Als je buiten mieren hebt, kun je afrikaantjes (die bloemetjes) neerzetten. Sindsdien geen mier meer te bekennen:thumbsup:
 

Lai

Prepper goeroe
Ben er achter gekomen dat mieren niet van zuurkool houden :lol: Had mieren in de groen container ook net onder de deksel. Hadden ze hun eitjes. Bedorven zuurkool in de bak gegooid en mieren hebben met eieren de benen genomen. :thumbsup: Maar omdat nou bij een deur te leggen??? o_O
Ik heb meerdere mierennesten hier in de tuin, maar geen mier binnen. Eentje zit op minder dan een meter van de achterdeur. :confused:
 
Bovenaan