• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

(Tip) LED vervangingslampje voor oud type Maglite 2xAA

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ter info, Wingsdump uit Spijkenisse is een betrouwbare zaak, kom daar regelmatig, dus online bestellen is geen probleem:thumbsup:
 

Sick-prep

Prepper
Kleine toevoeging ledlampjes gaan sneller kapot en hoe gek het ook klinkt maar mijn idee is dat ze ook sneller je baterijen leeg zuigen ik ben alweer terug naar het oude vertouwde lampje
 

QuickFix

Diehard Prepper
Bedankt voor de tip @Sun Beh Nim !

Ik moet nog ergens een stuk of vier, vijf van die AA-Maglites hebben liggen en vond ze
altijd geweldig totdat het lampje te donker werd. :(
Vervolgens pakte ik dan het reservelampje uit de onderkant en als die dan te donker
werd, kocht ik een compleet nieuwe Maglite.

Nu kan ik ze toch nog een tweede leven geven. :thumbsup:
(Je kunt ook denken: gooi jij dan niks weg? Uhm nee...) :fluit:
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Kleine toevoeging ledlampjes gaan sneller kapot en hoe gek het ook klinkt maar mijn idee is dat ze ook sneller je baterijen leeg zuigen ik ben alweer terug naar het oude vertouwde lampje

Dat is niet mijn ervaring, bij mij zit het lampje er al twee jaar in en ik heb 'm vaak gebruikt, geen problemen, en de levensduur van de batterij is volgens mij veel langer.

Ik weet niet wel merk je had, maar die ik heb zijn helemaal top
 

RDNK76

Survivor
Ik heb die ugrade in mijn D-cell, de eerste (origineel van Maglite) was binnen 6 maanden kapot, op garantie vernieuwd, de nieuwe zit er inmiddels alweer 5 ajar in, maar moet wel toegeven dat ik die lamp niet zo gek vaak gebruik omdat ik een heel arsenaal Fenix lampen heb
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Het merk is Nite Ize, werkt prima

Sterkte 30 lumen.
Lichtbereik van 40 meter.
Brandduur tot 25 uur op 2 penlite AA batterijen.
De lichtbundel is te focussen.
 

Sick-prep

Prepper
Mischien had ik een mindergoed merk of eentje met een productie fout ofsow maar ik houd het voorlopig bij het oude lampje
 

Ray

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Kleine toevoeging ledlampjes gaan sneller kapot en hoe gek het ook klinkt maar mijn idee is dat ze ook sneller je baterijen leeg zuigen ik ben alweer terug naar het oude vertouwde lampje

Ik doe weken in een kampeer situatie met twee penlites in een Olight S15 Baton. Na een paar dagen haalt hij zijn maximale sterkte niet meer (270 lumen oid) maar die gebruik ik uiterst zelden. Meestal Low (bij het lopen) of zelfs de maanlicht stand 's nachts in een klein tentje om al je spullen te zien. Regelmatig val ik in slaap met het lampje nog op maanlicht stand, maar dat is niet erg, houdt hij een maand onafgebroken vol.
Met een klein zonnepaneeltje laden zelfs nu in de winter de batterijen binnen weinig tijd naar vol, dat kan ook hangend aan je rugzak terwijl je wandelt.

Ik heb geen ervaring met de ombouw kitjes voor Maglites 2xAA, maar leds gebruiken maar een fractie van de stroom. Koop je een goede, net zo degelijke versie als dit oude lampje, dan is zelfs de kleur van het licht beter dan het akelige wit van oudere types (en huidige Chinese) lampjes, waarbij je nauwelijks contrasten ziet.

De oude Maglite 2xAA heb ik zelf ook een tiental jaren gebruikt. Op trips van drie weken had ik toch al snel meerdere setjes AA's nodig en voor de zekerheid twee reserve lampjes in de cap. Lekker degelijk, hem zijn de raarste dingen overkomen en alles heeft hij overleefd.

Zelf vind ik ledlampjes een van de twee belangrijkste veranderingen/doorbraken in het outdoor/offgrid gebeuren.

"Kunnen zien" is een onderschatte factor bij het overleven. Je kunt er niet vanuit gaan dat je een uurtje na zonsondergang lekker in een nestje ligt. :)
 

SaintNicholas

Survivor
Ik heb ook in de stad eenvergeefse poging gedaan om een vervangingslampje voor mijn 2x aa maglite van 19 jaar oud te vinden. Niet gelukt, maar als ik eerlijk ben gebruik ik de zaklamp functie op mijn smartphone het meest! En die heb ik bijna altijd bij me. Voor thuis hebben we 2 goede zaklampen met zonnecellen die heeeel lang goed blijven, dus de maglite mis ik eigenlijk niet meer. :)
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ik heb ook in de stad eenvergeefse poging gedaan om een vervangingslampje voor mijn 2x aa maglite van 19 jaar oud te vinden. Niet gelukt, maar als ik eerlijk ben gebruik ik de zaklamp functie op mijn smartphone het meest! En die heb ik bijna altijd bij me. Voor thuis hebben we 2 goede zaklampen met zonnecellen die heeeel lang goed blijven, dus de maglite mis ik eigenlijk niet meer. :)

Beste SaintNicholas,

Lampje kan je hier online bestellen: http://www.wingsdump.nl/ledlampen-zaklampen/maglite-accessoires/nite-ize-led-upgrade-combo-aa

Zoals boven reeds omschreven ;)
 

Ray

SHTF Expert
Nieuwe Maglite LED 2xAA kost €. 49,95

Dus €. 26,70 is aanzienlijk goedkoper, voor dat geld heb je ook geen ander goed merk.

Het is natuurlijk wat jij waard vind:)

Nu ja, zo'n olight i3s is compacter, geef veel meer licht en gaat langer mee op kleinere batterij voor een paar euro meer. Ik ga mijn mini mag niet upgraden. :)
 

Nomad

Diehard Prepper
De LED upgrade voor Maglite maakt die lampjes weer de moeite waard. Maglites doen het altijd en als ze het niet doen kan je ze in het donker repareren.
Alleen die lampjes vreten stroom. Na 15 seconden normale output krijg je die 'oranje bundel met een gat in het midden'. Naja, niet echt 15 seconden natuurlijk.

Met LED neemt de brandtijd enorm toe. Ik dacht (uit mijn hoofd) dat de 6D op LED een brandtijd heeft van 130 uur. Ik heb hem in de hoek van mijn kamer staan met een witte kegel er op. Als noodverlichting bij stroomstoring.
Hetzelfde geld voor AA Minimags, werken uitstekend met LED upgrade.
Sommige LED upgrades zijn inclusief schakelaar achterop de MiniMag.
 
Bovenaan