• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

trangia Kookset van Zweedse Leger

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag eindelijk binnen de Op de Carbood gekochte Nieuwe Zweedse Leger Trianga ;)
Het ding was in een verkeerde doos beland en zodoende een beetje van de route geraakt :lol:
Het is de Aluminium versie en niet de RVS .
Het viel mij na even googelen wel op dat de Brander er niet bijzit .
Ik wist ook niet dat ie er bij hoorde .
Gelukkig is het een ongebruikte en voor de betaalde prijs van 3.50 Euro is het geen Ramp dat er geen brander bij zit ;)
De Merktekens heb ik even gefotografeerd voor de liefhebber ;)



20160505_171818.jpg 20160505_171926.jpg 20160505_171711.jpg 20160505_171858.jpg 20160505_171722.jpg
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Branders zijn prima los aan te schaffen, volgens mij is de Tatonka het goedkoopst.
Ik zie op je foto ook niet het spiritflesje die bij de set hoort.

$_84.JPG
 
F

frans81

Gast
Branders zijn prima los aan te schaffen, volgens mij is de Tatonka het goedkoopst.
Ik zie op je foto ook niet het spiritflesje die bij de set hoort.

$_84.JPG

Inderdaad ! flesje zit er ook niet bij .
Maar ook dat vind ik geen probleem .
We kijken volgende week Zondag even of die man weer zoiets bij zich heeft .
Misschien heb ik het zelf over het hoofd gezien tijdens de aankoop :( Mij kennende zou dat goed kunnen :lol:
 

Flos

SHTF Expert
Zo een extra brandertje kan ik nog gebruiken. Niet dat ik er geen heb. Maar een is geen en twee is maar net een .
 

W-O-L-F

Senior Prepper
de Trangia werkt naar mijn ervaring beter dan de Tatonka
( de Tatonka geeft veel gele vlam )
Alleen is de Trangia daarom wel sneller leeg ( sneller en meer blauwe vlam )

de Tatonka kan je wel proberen aan te passen
door 12 van de gaatjes dicht te maken door er een klein spijkertje in te laten vallen per gaatje
ik heb dat zelf niet gedaan, maar zag dat iemand op youtube dat had gedaan met redelijk succes
 

Highway

Last (wo)man standing
Vandaag eindelijk binnen de Op de Carbood gekochte Nieuwe Zweedse Leger Trianga ;)
Het ding was in een verkeerde doos beland en zodoende een beetje van de route geraakt :lol:
Het is de Aluminium versie en niet de RVS .
Het viel mij na even googelen wel op dat de Brander er niet bijzit .
Ik wist ook niet dat ie er bij hoorde .
Gelukkig is het een ongebruikte en voor de betaalde prijs van 3.50 Euro is het geen Ramp dat er geen brander bij zit ;)
De Merktekens heb ik even gefotografeerd voor de liefhebber ;)



Bekijk bijlage 1730 Bekijk bijlage 1729 Bekijk bijlage 1728 Bekijk bijlage 1727 Bekijk bijlage 1726

Ben benieuwd naar jou ervaringen! Afgelopen weekend heb ik er vele liters water mee gekookt en heb slechts 1x de trangia en het flesje moeten vullen. Daar kom je dus al heel ver mee. Een volle trangia blijkt het precies een uur te doen.
 
F

frans81

Gast
Ben benieuwd naar jou ervaringen! Afgelopen weekend heb ik er vele liters water mee gekookt en heb slechts 1x de trangia en het flesje moeten vullen. Daar kom je dus al heel ver mee. Een volle trangia blijkt het precies een uur te doen.

Mijn Ervaringen laten nog even op zich wachten ;)
Dit vooral omdat ik het altijd jammer vind iets nieuws te gebruiken .
Dan wordt het zwart en vies en is het niet meer nieuw :lol::lol:
 
F

frans81

Gast
de Trangia werkt naar mijn ervaring beter dan de Tatonka
( de Tatonka geeft veel gele vlam )
Alleen is de Trangia daarom wel sneller leeg ( sneller en meer blauwe vlam )

de Tatonka kan je wel proberen aan te passen
door 12 van de gaatjes dicht te maken door er een klein spijkertje in te laten vallen per gaatje
ik heb dat zelf niet gedaan, maar zag dat iemand op youtube dat had gedaan met redelijk succes


Voor wat betreft die nageltjes in die gaatjes laten vallen dat doe ik inmiddels anders .
Als zoiets goede test resultaten heeft bij een brander dan schroef ik er kleine zelftappertjes in .
Voordeel hiervan is dat ze er niet uitvallen ;);) En je dus niet opzoek hoeft te gaan naar iets wanneer er uitgevallen ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:

Ik vind het veel geld voor die Trianga's daar :oops: .
Zo'n mooie groene militaire uitvoering :confused: ( de Zwarte zijn namelijk ook leger gerelateerd ) wordt na een paar keer gebruiken ook mooi Zwart /groen en nog enkele kleurtjes .

" De Voor civiele uitvoering zie artikel nummer 4UA723 " ( Deze zogenaamde Civiele is gewoon een ander type militaire uitvoering of van andere fabrikant )
 
F

frans81

Gast
uiteraard! het hele ding is geheel zelf te maken ;)

Persoonlijk probeer ik liever iets wat er origineel bij hoort te verkrijgen .
Dit ook ivm ik het misschien ruil of weer verkoop .
Deze hier door mij afgebeelde Trianga is gelukkig een blijvertje ,
maar ook voor deze wil ik de originele brander erbij zien te krijgen ;)
Brandstof Flesje boeit mij niet zo ;) Daar heb ik opties genoeg voor !
 

Nomad

Diehard Prepper
Die zweedse kookset is prima, ik gebruikte hem om inhet hotel thee te zetten.
De Trangia brander is uitstekend en brandt inderdaad bijna tot op de seconde een uur.

Let bij de aanschaf van de Trangia er goed op of de dop niet gescheurd is. De oudjes hebben hier nog wel eens last van.
Vaak zijn ze stijf dichtgedraaid om te voorkomen dat ze gaan lekken. Door themperatuurwisselingen kan hetbdan gaan scheuren. Althans, dat is mijn idee.

Op het gewicht na ben ik erg fan van deze set!
 
Bovenaan