• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Twee nieuwe kerncentrales

Mayo

Prepper goeroe

Kabinet maakt bekend: in dit jaar worden twee nieuwe kerncentrales gebouwd​

Uh... nee, niet dít jaar (verwarrende kop)!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/162...jaar-worden-twee-nieuwe-kerncentrales-gebouwd

Het jaar 2028 moet de start inluiden van de bouw van twee nieuwe kerncentrales. Zeven jaar later zullen ze dan hun eerste stabiele klimaatneutrale stroom aan huishoudens kunnen leveren. Dat is de inzet van het kabinet. Vrijdag heeft ze in de ministerraad besloten om de plaatsing van twee grote moderne kerncentrales voor te bereiden.
 

RockyFlats

Ruttaan

Kabinet maakt bekend: in dit jaar worden twee nieuwe kerncentrales gebouwd​

Uh... nee, niet dít jaar (verwarrende kop)!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/162...jaar-worden-twee-nieuwe-kerncentrales-gebouwd

Het jaar 2028 moet de start inluiden van de bouw van twee nieuwe kerncentrales. Zeven jaar later zullen ze dan hun eerste stabiele klimaatneutrale stroom aan huishoudens kunnen leveren. Dat is de inzet van het kabinet. Vrijdag heeft ze in de ministerraad besloten om de plaatsing van twee grote moderne kerncentrales voor te bereiden.

Fijn, dan ga ik toch nog iets hebben aan m'n geigerteller en jodiumpillen!
En over 4,5 biljoen jaar, hebben onze mutanten er ook nog iets aan. Dat is pas vooruitdenken! ;)
 

Flos

SHTF Expert
Vind het nogal dicht bij de Belgische grens. Kunnen ze die niet plaatsen in Noord-Holland of Groningen ofzo?
 

marzman

Diehard Prepper
Vind het nogal dicht bij de Belgische grens. Kunnen ze die niet plaatsen in Noord-Holland of Groningen ofzo?

De Belgische centrales staan ook nogal dicht bij de Nederlandse grens (en daar is continu wat mis mee :p ) Maar van mij mogen ze die dingen ook op Texel zetten hoor ;)
 

petroman

SHTF Expert
Texel is weer een lastige, kom je weer met kabel over zeebodem te zitten.
Russische vissersboten die toevallig daar voor anker gaan etc. etc.
 

Flos

SHTF Expert
De Belgische centrales staan ook nogal dicht bij de Nederlandse grens (en daar is continu wat mis mee :p ) Maar van mij mogen ze die dingen ook op Texel zetten hoor ;)
Klopt. Maar het groot stalen ding dat steeds scheurtjes vertoond is van Franse makelij.
Dus daar zijn de belgen weer in het zak gezet. Gelukkig zijn de centrales nu in Franse handen.
Het nadeel daaraan is dat de Fransen ook met de winst weg lopen.
Een ding is zeker. De kerncentrales in Doel gaan sluiten.
Dus Nederland blij. De Belgische antikerngroep blij. De helft van de Belgische regering blij.
Alleen een groot deel van de Belgische bevolking niet blij omdat ze veel te hoge elektriciteit facturen moeten betalen door de met gas gestookte elektriciteit centrales te kunnen bekostigen.
 

Flos

SHTF Expert
Texel is weer een lastige, kom je weer met kabel over zeebodem te zitten.
Russische vissersboten die toevallig daar voor anker gaan etc. etc.
Er ligt een stroomkabel van het Europese vasteland naar Engeland.
Dus zal het wel geen heksentoer zijn om een snoertje van Texel naar Den helder te leggen .
Het is al bij al een vette steenworp.
 

RockyFlats

Ruttaan
Vind het nogal dicht bij de Belgische grens. Kunnen ze die niet plaatsen in Noord-Holland of Groningen ofzo?

Nee @Flos , dat gaan we niet doen, sorry.

Daar hebben ze geen ervaring met haarscheurtjes in reactorvaten, en in België is dat net zo normaal als plantjes in de gaten van het asfalt.

In die zin, kan het in België alleen maar relatief veiliger worden, met nieuwe centrales met haarscheurtjes aan de grens. Gemiddeld, is de levensduur dan immers geen 20 jaar meer overschreden... ;)

Haha, excuses voor dit België-bashing. Gemeend venijnig was het niet, maar eerder vanuit afgunst om jullie bourgondische inslag die we hier een beetje missen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

RockyFlats

Ruttaan
Blijft Texel 'droog' als de zeespiegel flink stijgt..? 😬

@Mayo , alle denkbare onheil is op dit forum wel gepasseerd dacht ik, tot ik jouw post las... En mij bedacht hoe ellendig het niet zou zijn, als de een of andere visser met z'n net achter de stop zou blijven hangen! Utrecht bijvoorbeeld, zou in de draaikolk worden meegesleurd, en alleen de eilanden en de kuststrook zouden m.i. gespaard blijven.;)
 
  • Haha
Waarderingen: Mayo
Bovenaan