• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

uit nood laten drijven in water

Ray

SHTF Expert
Als er een volwassen man in kan, kan zo een fiets er ook nog wel bij.
Helemaal als het zo een 2persoons is.
Opblaasbare kano, niet groter/zwaarder dan noodzakelijk en daar 20kg dood gewicht bovenop sjorren.. het lijkt mij nogal slechte invloed hebben op de stabiliteit van het geheel.

Het wordt niet veel gedaan, kano + fiets combi, maar dan met de kano als kar erachter en idd meestal een Canadees.
 

Jade

Senior Prepper
Een klein kurken drijvertje aan een lang op het kurk gewonden sterk touwtje.
Bij afzinken van je fiets ontrolt het touwtje en kan je aan de kurk de plaats van je fiets vinden, en doormiddel van het touwtje lichten.
 

petroman

SHTF Expert
Nu heb ik al wat oudere ogen maar een kruk vinden op open water lijkt mij een hele opgave.
Er is ook een schil tussen 20kg dood gewicht , zoals Ray al aangeeft een een meebewegend, en dus zwaartepunt beinvloedend, persoon.
 

Larik

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Als je plons hoort, weet je toch waar je moet zoeken?

En ook, mensen lopen moeilijk te doen over dood gewicht en meebewegen enzo.
Hoeveel mensen doen wel niet kano/kajak tochten? Vaak met complete uitzet erbij ivm kamperen.
Bij defensie weet ik toevallig dat er bij oefeningen weleens kanoën voorkomt. Rugtas, opsvest, wapen mee in de kano en dobberen maar.
En ik kan vertellen dat echt niet al dat dode gewicht wat niet meebeweegt het water in is gepleurt.
Nu waten dat geen opblaasbare, maar die opblaasbare zitten echt geweldig goede tussen. Het is immers 2018 en spullen zijn best modern en ontwikkeld.
 

Lai

Prepper goeroe
Volgens mij waren er al tripjes gemaakt met deze opstelling. De ervaring op groter water ontbreekt nog. De opstelling die boswachter al eens heeft laten zien vind ik er stabiel uitzien. Heb wel andere opstellingen mee gemaakt in harde kano's. Ingeladen volgens iemand die er verstand van had. Laten we maar zeggen dat er weinig droog bleef. :fluit:

Ik heb er wel vertrouwen in dat deze trip goed verloopt. Boswachter lijkt mij niet iemand die in 7 sloten tegelijk loopt.

@boswachter als de financiën het toe laten kan je kijken naar automatische reddingsvesten. Er zijn vele soorten, maten, kleuren en drijfvermogens. Neem dan een of twee extra gasflesjes/herlaatsetjes mee voor het geval je hem al eens gebruikt heb voor de trip tot zijn einde is.
(een van de vele sites)
https://www.sailsupply.nl/zeilkleding/zwemvest-en-reddingsvest/automatisch-reddingsvest/
"Het reddingvest blaast zichzelf automatisch op als het in aanraking komt met water. Een absolute must voor watersporters die niet kunnen zwemmen of singlehanded varen. Ook als de drager het bewustzijn heeft verloren zal het vest automatisch opblazen."
Herlaadsetjes/gaspatronen
https://www.sailsupply.nl/catalogsearch/result/?cat=0&q=herlaadset

Neemt weinig ruimte in en is licht in gewicht en zit lekkerder dan die dikke vesten. Wel met een flink prijskaartje, maar als je leven er van af kan komen te hangen.......
 

boswachter

Survivor
Als je plons hoort, weet je toch waar je moet zoeken?

En ook, mensen lopen moeilijk te doen over dood gewicht en meebewegen enzo.
Hoeveel mensen doen wel niet kano/kajak tochten? Vaak met complete uitzet erbij ivm kamperen.
Bij defensie weet ik toevallig dat er bij oefeningen weleens kanoën voorkomt. Rugtas, opsvest, wapen mee in de kano en dobberen maar.
En ik kan vertellen dat echt niet al dat dode gewicht wat niet meebeweegt het water in is gepleurt.
Nu waten dat geen opblaasbare, maar die opblaasbare zitten echt geweldig goede tussen. Het is immers 2018 en spullen zijn best modern en ontwikkeld.
Indd. Mijn setup werkt. Het gaat om een vouwfiets van 12kg. Ik verdeel het gewicht goed en ik vaar regelmatig op grote meren. Nu wil ik binnenkort naar het buitenland vertrekken en dan wil ik iets hebben waarmee ik mijn spullen blijf behouden, als een luchtkamer van mijn kajak lek gaat. Heb overigens een advanced elements expedition kajak, en was destijds 650,-euro. Kwam als beste uit de test op meerdere sites. En ik heb er al jaren plezier van. Hij kan 180kg dragen. Het is meer, ik wil niet al mijn eten en drinken en mijn fiets zien wegzakken in het water. Zodat ik middenin een vreemd land zonder spullen kom te zitten. Dat zou namelijk vreselijk zijn. Vandaar dit topic en er staan leuke ideeën tussen. Bedankt daarvoor!
 

David

Elementary prepper
Bij de dump verkopen ze 10L opvouwbare wateropslag tanks. Opgevouwen erg klein en lichtgewicht, uitgevouwen zonder druk dus 10L lucht met afsluitbare dop. 2 of 3 stuks kunnen volgens mij aardig wat gewicht drijvende houden zonder risico plots vol te lopen en alsnog te zinken. Zorg't trouwens wel voor aardig wat weerstand als je aan het peddelen bent.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Opblaasbare waterfiets is misschien een betere combi.

Opblaas spul ben je niet bang dat jet lek gaat ivm scherpe dingetjes aan je fiets. Alles rondom intapen met bubbeltjes folie?

Mss kun je een kinderbadje meenemen en hem daar inleggen. Weet niet hoe zwaar dat te trekken is door het water, natuurlijk wel de raket nemen
https://www.zwembadstore.com/intex-poolboot.html
 

Renegade

Survivor
Laatst bewerkt:
je kan wel wat gewicht meenemen in een kano/ kajak, heb al vaker kajak tochten gedaan met een minimale uitrusting.
Het belangrijkste is al gewicht goed verdelen. Het beste is om gewoon met een reddingsvest te werken om je fiets te laten drijven en eventueel terug te bergen met een sleeplijn. @boswachter Heb je een foto van je kajak ?
hier even een foto van mijn boot
GOPR2062.JPG
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
ik wil niet al mijn eten en drinken en mijn fiets zien wegzakken in het water. Zodat ik middenin een vreemd land zonder spullen kom te zitten. Dat zou namelijk vreselijk zijn.
Dat zou niet vreselijk zijn maar een geweldige kans :D. Dan kun je eindelijk in een "real life" ervaring je survival-vaardigheden testen :rolleyes:.
Daarom moet je, mijns inziens, ook altijd bepaalde zaken op de man dragen... mes, touw, firesteel, ehbo-set minstens ;), en ik heb mij aangeleerd om die zaken 20-30 keer per dag te checken, of ze er nog zijn :fluit:.

Ik wens je heel veel plezier en zie niet teveel beren op je weg... maak je plan en ga ervoor :thumbsup:. Gaat er iets mis dan pas je je aan en overwin je de situatie :cool:.
 

boswachter

Survivor
@boswachter Heb je een foto van je kajak ?
wrgo78.jpg


mooie boot heb jij trouwens. De wereld lijkt zoveel mooier vanaf het water. Ik ga spoedig weer een mooie kajaktocht maken :)

@CrossbowClan ben nog niet goed in bushcraften en survivalen. En het is ook zonde als al je geur wegzakt in het water.
 

boswachter

Survivor
Renegade: een vaartocht is geen slecht idee. Lijkt mij leuk om eens te doen met wat mensen van hier.

zonnebrood: ben niet naar het buitenland geweest dit jaar. Geen idee wanneer ik ga maar ik ga sowieso wel. In Nederland maak ik regelmatig een tocht.
 
Bovenaan