• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Uitschuifbare caravan

petroman

SHTF Expert
Één constructie fout zie ik al: bij het uit- en inschuiven worden de beide delen niet ondersteund.
Dit geeft onnodig veel belasting op het uitschuifframe.

Uitschuivende wanden van mobilhomes is al heel oud. Met name die grote amerikaanse dingen hebben dat vaak.
 
L

lichtje

Gast
Niet ondersteund? Er worden toch onder ook pootjes uit gedraait? of
bedoel je meer van dat dat niet voldoende is?

Leuk om te zien, het uitvouw systeem kan wel al langer bekend zijn,
maar dit is in een nieuw jasje gestopt.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Één constructie fout zie ik al: bij het uit- en inschuiven worden de beide delen niet ondersteund.
Dit geeft onnodig veel belasting op het uitschuifframe.

Vandaar de ronde vorm, de Franse ingenieur Beau heeft dit speciaal zo ontworpen, net als een telescoophengel.

Dus die belasting is tijdens het uitschuiven geen probleem
 

Ray

SHTF Expert
Ik ben wel benieuwd wat het ding weegt, past het achter de Panda?
Dit kan ik op de Franse site niet vinden.
 

petroman

SHTF Expert
Vandaar de ronde vorm, de Franse ingenieur Beau heeft dit speciaal zo ontworpen, net als een telescoophengel.
Dus die belasting is tijdens het uitschuiven geen probleem

Dan moet die ingenieur terug naar school. Hoe groter de arm , hoe groter het moment dat op de constructie komt te staan. Natuurlijk kan je dat opvangen maar denk aan een diepe lade, volgeladen, die je uittrekt. Kan maar je rails worden extra belast.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Dan moet die ingenieur terug naar school. Hoe groter de arm , hoe groter het moment dat op de constructie komt te staan. Natuurlijk kan je dat opvangen maar denk aan een diepe lade, volgeladen, die je uittrekt. Kan maar je rails worden extra belast.

Ik heb er niet voor geleerd, maar het lijkt mij niet logisch dat dit op de markt wordt gebracht zonder hierover te hebben nagedacht of getest.
Als je Ingenieur en ondernemer bent, dan ga ik er vanuit dat je het wel enigszins zal snappen.

De toekomst zal het leren.

Ik vind het een leuke gadget, zal het nooit kopen, ben niet van de "sleurhutten", zie zelf meer in een camper of tent.

Voor mij is een tent het beste (betaalbaar) en vind ik ook leuker.
 

dubbel0

Diehard Prepper
ik kan mevrouw 00 dr wel enthousiast voor krijgen, voor wat moment = kracht x arm ( wat @petroman bedoelt) het is natuurlijk de vraag hoeveel extra gewicht (de kracht op de arm) je nog kwijt zou kunnen in het uit te schuiven gedeelte, ik zag in de kleinste tube in ieder geval al een ruimte slurpende bank zitten.

ik vind het een gaaf dingetje, leuke oplossing en niet zo opzichtig als dit met dit achterop
 
Bovenaan