• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Uniden Bearcat UBC 200 XLT .

F

frans81

Gast
Vandaag voor 2.50 euro toch meegenomen dit oudje .
Helaas antenne los geraakt aan de binnenzijde .
Ze hebben waarschijnlijk net zolang gedraait om het los te krijgen tot de borgschroef losluet en de soldering afbrak .
Ik heb het ding al losgedraait maar zag meteen dat er eeer een speciale volgorde nodig is om die bayonet connectir weer vast te krijgen .
Zijn er mensen die dit type kennen en ervaring hebben ivm de vermelde reparatie .
Batterypack moderniseer ik met Penlights uit de huidige generaties . Dus zelf een accupack maken .
Twee schroefjes en de BP 200 , 600 mah 7.2 V accu kan worden uitgenomen .
Loont het zich uberhaupt om zoiets aan de praat te krijgen en wat ontvangt men nog ?

Twee antennes waarvan er 1 lijkt op een telescoop aanwijsstok .
Tevens zit er een clip aan .

15008087583591114064993.jpg 1500808781136342913098.jpg 15008087988741797262810.jpg 1500808823151803236701.jpg 15008088421672135160759.jpg
 

markske

Diehard Prepper
Open doen, solderen, testen. Als ze te lang en vaak hebben proberen zenden zonder antenne, is de eindtrap waarschijnlijk doorgeblazen :(
 

Niels

Mankinds only hope
Kunnen er in de batterypack gewoon batterijen?
Dan zou het puur zijn die plug terug te solderen. Ik zou dat zeker doen.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Kunnen er in de batterypack gewoon batterijen?
Dan zou het puur zijn die plug terug te solderen. Ik zou dat zeker doen.

Heb ik al los gedraaid die pack .
Wat je dan tegenkomt zijn 6x AA met gele krimpkous erom .
Ik heb het al getest met externe voeding erop .
Kabeltjes op de plus en min van de interne print in de accu gesoldeerd . Wel eerst pack verwijderd haha .
Antenne connector zit na veel gepruts door minimale ruimte weer goed vast .
Aan het gaatje in de print te zien leek het of het stukje vertinde draad dat op de bayonet connector zit er los in moest . Moet dus echt gesoldeerd worden .
De uniden werkt in zoverre dat ie zoekt en soms ruis geeft .
Derhalve denk ik dat ik dat vertinde stukje draad van antenne connector moet vast solderen .
Helaas moet ik dan een groter gedeelte demonteren en desolderen . Beschermplaatje boven de print zit met 4 grote soldeerpunten op de hoeken vast .
Die moet er vanaf anders kan ik niet bij de soldeer zijde van de print .
Morgen is er weer een dag .
Misschien verkoop ik het ding zoals ie erbij ligt .

1501017417909630833812.jpg 1501017432254546842021.jpg 15010175501261431514034.jpg
 
F

forumlid 1447

Gast
Doormeten of alle diodes nog werken, lekkage of stuk en je zegt ,hij zoekt wel maar ontvangst wordt niet omgezet.
Wordt er op je kanalen nog wel uitgezonden, anders ook alleen nog maar ruis en storing (lees ether-vervuiling)
 
F

frans81

Gast
Doormeten of alle diodes nog werken, lekkage of stuk en je zegt ,hij zoekt wel maar ontvangst wordt niet omgezet.
Wordt er op je kanalen nog wel uitgezonden, anders ook alleen nog maar ruis en storing (lees ether-vervuiling)

Als de antenne connector geen contact maakt met moederbord dan krijg ik alleen maar ruis of blijft ie zoeken naar ! Losse Connector op foto 2 in het begin van topic net onder antenne zal toch gesoldeerd moeten worden . Dat is het gedeelte waar antenne op komt .
 
F

frans81

Gast
Binnenkort: operatie gelukt patiënt overleden.

Iedere operatie is een risico haha .
Een ding is zeker ! Ik kom niet voor het Medisch tuchtcollege .
Familie kan mij niet met een rechtzaak opzadelen .
 
Bovenaan