• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Urban warfare

D

Deleted member 569

Gast
Hoi Preppers,

Ik lees voornamelijk berichten over survival en met name van uit defensive oogpunt. Ook vaak als individueel met hooguit de familie. Ook is veel gebaseerd op survival in de natuur waar vanuitgaande dat meeste hier Nederlands is wij in Nederland in één van de meest dichtbevolkte gebieden leven op aarde. Risico op confrontatie met de medemens is in ons gebied Nederland vrij groot. Hier zijn wat punten om over na te denken en wellicht al genoemd (ik heb alleen op de titels gelet). Om reageren makkelijker te makken zal ik de punten nummeren (Reageerder: Goh, ben nie achterlijk!)

Dit is gebaseerd met het idee dat sowieso bij een ramp Internet en GPS het eerste zal zijn dat zal sneuvelen. Sowieso en dat kan ik met zekerheid stellen wanneer een oorlog de oorzaak is dan zullen die GPS en internet afsluiten voor civiele doeleinden.

1. Maken jullie weleens gebruik van google maps om dun bevolkte gebieden uit te zoeken? Of gebieden waar "meer weerstand" is om er te komen? Gebaseerd op het gezegde van de weg van de minste weerstand. Men zal van nature en zeker als hij de omgeving niet kent op de weg van de minste weerstand blijven.

2. Indien jij in een klein (hecht) dorp woont hebben jullie (of alleen) weleens nagedacht wat de mogelijkheden zijn omtrend afsluiten van wegen of zelfs weg halen van wegen. bijv. Gebruik maken van optisch bedrog om te voorkomen dat mensen het dorp in wandelen.

3. Google maps gebruikt om de bronnen van primaire levens behoeften (van supermarkt/groothandel tot grow shops) te pinpointen, tevens secundaire als bijv. bouwmarkten. Wellicht is het een lijn die overschreden wordt maar in tijden van nood geld helaas het recht van de sterkste. En de mens is nou eenmaal van nature een opportunist. Hier kan goed gebruik gemaakt worden van de 1e dagen van een aankomende chaos, het punt waar de arm der wet (politie etc.) niet meer in staat is om het te voorkomen/berechten.

4. Dit is meer een tip. Geld is een schuld dan wel intermediair tussen een handelstransactie. Wanneer jij geld verdiend krijgt het pas weer waarde het moment dat jij uitgeeft. Dit is wel genoemd geld wordt steeds minder waardt en wordt meer duidelijk dat het gebakken lucht is. Al vind ik geld opzich zelf niet iets kwaadaardigs of slecht, het is naar mijn ogen fout gegaan toen men van geld, geld wilde maken met allerlei complexe constructies (rente enzo.)
Het is niet verkeerd om het nu uit te geven. om enkele voorbeelden te noemen indien jij een uitgangspunt zoekt. Jij bent (voorlopig, zal wel minder worden of afgeschaft) maar verzekerd voor de eerste 100.000 euro per bank, alles daarna ben jij kwijt bij een eventuele crisis. Jij kan ook de belasting als uitgangspunt nemen, de eerste 21.500 euro +- zijn belasting vrij alles daarboven betaal jij belasting over.

met vriendelijke groeten.
 
Bovenaan