• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

US Military , Cover Tent ( GP ) General Purpose Large .

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze 16 bij 6 meter grote Amerikaanse Legertent is het Item dat ik geruild heb met Forum Lid .Bij hem lag dat geval in de weg en bij mij heb ik geen plaats .
Nu zul jeje dus afvragen waarom ruil je het dan ?
Tja dat was en is mij ook nog niet geheel duidelijk haha . Grapje natuurlijk ;) .
Ik ben al langer opzoek naar een TENT ( Je ) , en zo'n prachtige Legertent sprak mij wel aan .
Helaas lag dat ding Mega ver weg en is het dus ook niet iets waar je zomaar eens even gaat kijken .
Zodoende zijn wij ook een Dagje eerder naar de Cooking gegaan alwaar we de Overdracht hadden .
Ik bedank @Flos dan ook voor de medewerking ! Voor hem was het een heel gedoe om het allemaal op tijd te regelen . Er moest zelfs nog 1 van de Tweedelige nokpalen gescheiden worden . Deze zat moervast . Maar ook deze is door vakmanschap en inzicht netjes uit elkaar gehaald . Wijsheid komt met de Jaren en dat blijkt .
Tijdens het overladen in onze Auto met toch wel ruime Laadbak bleek pas hoe groot en Mega zwaar dat ding was Pfffffffff . Dat heb ik zwaar onderschat . al bij al volgens de Specs 300 Kilo aan materie .
Ondertussen ligt het ding nog steeds in de auto pffff . De Palen en kist met Scheerlijnen en ijzeren Haringen heb ik er wel uitgehaald . Ook toen bleek dat 80 % van de Scheerlijnen er niet bijzat en dat de Haringen een zelfgemaakt setje is . Functioneel Ja , maar te zwaar .
Ik heb inmiddels bij een Kennis de Originele Haringen op de kop getikt . Ook nog 12 zwaardere Eikenhouten Haringen . Tevens alvast wat scheerlijnen ,, en de rest krijg ik volgende week .
@Flos dacht dat de Tent 12 x 6 was en dat dacht ik derhalve dus ook . Maar als je dan eenmaal gaat googelen en de juiste info boven water komt dan schrik je toch wel even . Het waren gewoon teveel palen voor een Medium Formaat . En eenmaal de Opbergzak beter bekeken te hebben bleek ook dat het een Large was .
Toen heb ik net zolang met die zak gerommeld ,totdat er TENT zichtbaar was . Geen Canvas dus maar Vinyl .
Zilverkleurige Binnenzijde en Groene Buitenzijde .

Deze GP tenten zijn er in drie formaten ; Small , Medium en Large . De Medium is 12 Meter lang en De Large 16 Meter lang . Derhalve ook 1 sectie extra aan palen voor de Large .
De zak met tent die nu nog in de auto ligt meet 1.90 meter lang , 80 Breedt en 50 Hoog .
Foto's zijn van de vermelde items .
Waar die houten knop met touw eraan voor dient weet ik niet . Er is er ook maar 1 en via www vind ik het niet .

ER zijn genoeg afbeeldingen te vinden omtrent dit Large type ! Maar geen Filmpjes omtrent het opzetten .
Gelukkig wel van het GP Medium formaat en deze toon ik ook via de Link's /
Derde Link toont Filmpje waarin 1 man de Tent opzet .

Even wat gegevens uit een Link

  • Aantal zijpalen: 12
  • Aantal deurpalen: 4
  • Aantal middenpalen: 4
  • Soort haringen: hout
  • Soort palen: hout
  • Hoogte nok: 365cm (middenpalen zijn deelbaar)
  • Hoogte zij: 176cm
  • Hoogte deuren: 190
  • Kachelpijp doorvoer: ja, 3
  • Ventilatie: ja, in de 2 nokken
  • oprolbare zijkanten: ja
  • totaalgewicht, doek + palen 300kg


20171230_162159.jpg 20171231_130153.jpg 20171231_130211.jpg 20171231_130242.jpg 20171231_130302.jpg







Volgende serie Foto's is van de inmiddels gekregen haringen en Lijnen .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Klein gedeelte van de benodigde lijnen heb ik gisteren gekregen . Er moeten er nog 16 extra bij . Maar vooral Lang genoeg !
Als de algehele conditie nog zeer goed is en ik slechts wat Naden moet opnieuw Tapen dan behoud ik het Vinyl doek . Anders Kijk ik voor een ander doek en misschien wat kleiner .
Zo'n setje palen is Tamelijk duur . Dus een Tent zonder Palen aankopen ben je goedkoper uit dan wanneer je een perfect doek hebt en daar alle palen bij moet kopen Pfff .

20180101_151451.jpg 20180101_151459.jpg 20180101_151505.jpg20180101_151523.jpg
 

Highway

Last (wo)man standing
Mooie tent hoor! daar kan je zelfs je auto in parkeren ;) en ze ruiken lekker naar muf canvas.

In Normandie zie je ze vaak staan bij de D-Day herdenkingen.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie tent hoor! daar kan je zelfs je auto in parkeren ;) en ze ruiken lekker naar muf canvas.

In Normandie zie je ze vaak staan bij de D-Day herdenkingen.

In dit geval MUF Vinyl Haha ;)
Jammer dat ik geen rijbewijs heb Pfff
Want Welke vrijwillige Prep ( Zoogdier ) Ezel wil er nou een 300 Kilo Tent gaan slepen hahaha
Mijn Prepkarretje zakt al onbegrijpelijk bij het zien van dat Pakket in elkaar .

Dit is mijn enigste transportmiddel pffff

UT2000Kar.pngUT2000Kar2.png
 
F

frans81

Gast
Om jullie heel even een idee te geven omtrent formaat .
Laadruimte Auto meet 1.45 Br en 1.90 lang .

20180102_204016.jpg 20180102_204025.jpg
 

Flos

SHTF Expert
Dan kunnen ze gelijk helpen met opzetten. Scheelt aan mankrachten. En er zullen er wel bij zijn die wat ervaring hebben bij tent opzetting.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Ik vind het mooie tenten, alleen wat ga je er nu precies mee doen dan?

Behalve wanneer ik een tuin van een halve hectare zou hebben, waar ik hem permanent zou opzetten, weet ik echt niet wat iemand met zoiets zou moeten.

Het is groot, ondragelijk, niet onopvallend, je bent afhankelijk van een groep om zoiets te kunnen opzetten etc etc
 

Arie

Diehard Prepper
Waanzinnege tent.
3 jaar geleden heb ik geholpen met het opzetten van zo’n tent voor een 4 en 5 mei festival en herdenking.
Werd toen tentoongesteld als een field hospital.
De lokale vereneging had er toen 1, was gaaf om te doen.
 
F

frans81

Gast
Ik vind het mooie tenten, alleen wat ga je er nu precies mee doen dan?

Behalve wanneer ik een tuin van een halve hectare zou hebben, waar ik hem permanent zou opzetten, weet ik echt niet wat iemand met zoiets zou moeten.

Het is groot, ondragelijk, niet onopvallend, je bent afhankelijk van een groep om zoiets te kunnen opzetten etc etc

Jij schrijft bijna wat ik zelf denk haha .
Maar zie 1 van de Links

Die Man zet de Tent helemaal in zijn eentje op :eek::eek:

Ik weet " Dus ECHT Niet wat ik er mee Mot " :fluit:
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
De hele bende 6 of 8 kantige geschaafde palen ( Foto van WWW ) . Hier op de afbeelding zitten Metalen Haringen bij de Tent .
ER zijn dus Types met Houten en met Metalen Haringen . Misschien productiejaar gerelateerd ;)

Legertent_te_koop_GPL_us3_nieuwe_us_army_tent_stam_outdoor4.jpg Legertent_te_koop_GPL_us3_nieuwe_us_army_tent_stam_outdoor1.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag even Contact gehad met een groot bedrijf dat in Legertenten handelt .
Dit Ivm waar ik op moet letten bij controle van oa Het type dat ik hier heb .

1 Voor wat betreft het Vinyl doek is het belangrijk dat het nog soepel is en niet als Karton aanvoelt .
Veel vanm deze tenten hebben namelijk in zeer warme gebieden gestaan of hele Zomers buiten .
Die UV straling tast dus na lange tijd het Vinyl aan waardoor het Poreus word .

2 Dan moet er de 6 a 7 Cm brede en aan de buitenzijde aangebrachte Tape Seal over de stiknaden nagekeken worden . Hier ontstaat vaak lekkage , waardoor alle naden met een soort vloeibare seal behandelt moeten worden .

3 Alle lange verticale ritsen op de hoeken checken .

4 Paaldoorvoer van alle palen checken . Vaak wordt er langs gestoken waardoor gaatjes rondom ontstaan . Dit vooral bij de middenpalen .

5 Alle kachelflappen checken op afdichten .

6 Onderste Randen rondom Tent waar zandzakken voor versteviging opgelegd kunnen worden .

7 De Gele canvas verstevigingsbanden / afdichtingsbanden aan binnenzijde doek die over de naden lopen , Checken .

8 Kleine gaatjes kunnen alleen gecheckt worden wanneer hele Tent compleet opgezet is .

Dit is allemaal een " Dat kan gebreken vertonen " . Maar dat is lang niet altijd zo ;););)

Uitdrogen van het Vinyl is het grootste probleem had ik al begrepen . Dat is niet meer te repareren .
En vaak zitten er dan ook al grote scheuren in doordat het te droog geworden is en bij iedere keer weer opzetten scheurt er weer iets opnieuw in .

Ik heb nog niets nagekeken omdat het weer type niet meezit . Ik kan dat inmiddels wel op het terrein van een kennis .
Dan wordt het gewoon uitrollen en nakijken . Niet opzetten . Dit omdat het een verhard terrein is :(

Update volgt nog ;)

Edit

Ik plaats deze reactie niet omdat ik het Negatief bekijk Haha . Helaas verdiep ik mij in alles wat ik ruil en aankoop en wil er dus het fijne van weten .
Gij die niet Vraagt komt niet altijd alles te weten Haha .
 

Niels

Mankinds only hope
Bij mij staat Frans81 al bekend als "Hofleverancier" van dit forum, haha.

Maar we kunnen natuurlijk nabij een niet nader te noemen roestige stalen torren met wenteltrap incl. traanplaatten treden die tent ook opzetten met een groepje preppers zodat je kan inspecteren :D.
 
F

frans81

Gast
Bij mij staat Frans81 al bekend als "Hofleverancier" van dit forum, haha.

Maar we kunnen natuurlijk nabij een niet nader te noemen roestige stalen torren met wenteltrap incl. traanplaatten treden die tent ook opzetten met een groepje preppers zodat je kan inspecteren :D.

Gelukkig heb ik al iets geregeld haha .
Ik zit niet stil !
Dan bereik je niets .
Komt dus goed beste Mensen.
 
F

frans81

Gast
Ook ben ik beslist niet de enigste met vooral Militaire spul haha . Er zijn mensen die waarschijnlijk meer hebben dan ik .:rolleyes:
Het grote verschil is ! Hun dragen het niet zo op de voorgrond ..
Zijn er op een andere wijze mee bezig .
Waar het hoofd van vol is loopt het van over haha :eek:
Uitrusting gerelateerde Militaire liefhebbers genoeg hier op het Forum ;)
 
F

frans81

Gast
Ik zet het even hier .

Oud Groot bij nieuw Groot

Wat een systeem !! Klein pakket , en een mug word een olifant .

Die wil ik ook ??

 

petroman

SHTF Expert
Minpuntje is waarschijnlijk het gewicht.
Ander aandachtspunt is dat bij het eerste uitklappen de zijkanten (?) over de grond slepen > slijtage.
Maar goed dingen van groen zijn vaak niet ontworpen om vaak gebruikt te worden. Eenmaal ontdekt worden ze opgeblazen.
 
F

frans81

Gast
Minpuntje is waarschijnlijk het gewicht.
Ander aandachtspunt is dat bij het eerste uitklappen de zijkanten (?) over de grond slepen > slijtage.
Maar goed dingen van groen zijn vaak niet ontworpen om vaak gebruikt te worden. Eenmaal ontdekt worden ze opgeblazen.

Idd minpunten genoeg voor de BURGER .

Maar geef toe ! Het is mooi doordacht .
 
Bovenaan