• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Dreutel

Prepper goeroe
Vaak hoor je dat het verstandig is om goud en/of zilver in huis te hebben, en er staan allerlei filmpjes online over hoe je het kunt verstoppen, in de tuin begraven, en dergelijke. Zelf zal je wellicht niet vergeten waar je het verstopt hebt, maar je nabestaanden zullen het misschien niet terug vinden. Er zijn immers legio voorbeelden van "terug gevonden" goudschatten. Laatst weer één in Frankrijk:

Een schat van 600 Belgische goudstukken is deze week aangetroffen bij de sloop van een woning in het dorpje Pont-Aven, in het westen van Frankrijk. De goudstukken zouden maar liefst 150 jaar oud zijn en 100.000 euro waard zijn. ... De eigenaar van het huis zegt niet verrast te zijn, ,,omdat zijn grootvader een verzamelaar was." Volgens de Franse wet komt de schat voor de helft toe aan de vinders en voor de helft aan de eigenaar van het terrein waar de vondst gedaan werd.

https://www.ad.nl/buitenland/werklui-stuiten-op-600-goudstukken-bij-sloop-franse-woning~a7fdd032/
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik vergeet mijn goud niet maar verzamel mijn zgn. sloopgoud/smeltgoud en zilver trouwens ook. We wachten dan tot de prijs hoog staat en uit mijn hoofd een jaar of anderhalf geleden leverde dat ons weer 2300 euries op.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Vergeet ook niet de kisten met centjes die tijdens oorlogen kwijt geraakt zijn.
Soms kompleet met trein en al.

Ja er schijnt ook nog een volle trein of treinen met Hitlers gestolen goud geparkeerd te staan in een berg vol tunnels. :eek:

Dat wordt momenteel onderzocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

petroman

SHTF Expert
Waren die Polen er al niet weer klaar mee ?
De hoeveelheid goud die gestolenw as en uit de concentratiekampen kwam (gouden tanden) is erg goed bekend omdat de boekhouding van de duitse bank goed bijgehouden werd. Er is wat goud betreft dan ook redelijk goed bekend hoeveel men mist. En dat is geen treinlading vol.
Wat men niet weet is de hoeveelheid kunst die gestolen is en her en der verstopt is/was. Zo is er niet zo gek lang geleden een Oostenrijker (?) opgepakt die elke keer wat kunst ging halen in zijn duitse 2e huis ( of duitser met oostenrijks 2e huis) voor zijn pensioen.

Vergeet ook die trein niet die de amerikanen tijdens de onafhankelijkheidsoorlog kwijt zijn geraakt.
 
Bovenaan