• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vertrouwen op je gear

Harry Nack

Last (wo)man standing
Afgelopen weekend ging ik richting de BOL/Bill, zondag heel vroeg in de ochtend want dat rijdt lekker rustig.

Ik moest in een auto die deze trip nog niet gemaakt had. De wagen was net gekeurd, de schokdempers vervangen, grote beurt, interieur filter, vloeistoffen alles vervangen en een nieuwe trekhaak. In Nederland had ik nog even snel een bagagewagentje gekocht, lampjes gerepareerd, reserve band gefixed. Banden waren redelijk maar bakje stond een paar jaar stil.

Reis begonnen en deze verliep de eerste 10 uur prima. Toen kreeg ik een lekke band met de aanhanger welke ik verving door de reserve. Onderweg in Frankrijk via Google nog even gezocht naar bandengarage die op zondag open was, maar alles was gesloten al waren ze volgens internet geopend.

Toen maar weer op pad gegaan, iets rustiger aan maar. Een paar kilometer voor de Spaanse grens gingen er wat lampjes branden in de auto en ik ben letterlijk 5 kilometer voor de grens gestopt. Vermoeden was de dynamo dus ANWB gebeld.

In Frankrijk moet je pech via de politie regelen en kan de ANWB dus geen sleepdienst regelen. Toen was de keuze snel gemaakt. De accu deed het nog net dus de auto startte en ben ik doorgereden naar Spanje. De eerste afslag genomen en de wagen bij een tankstation gezet. ANWB weer gebeld met een update.

Auto werd gesleept en naar een garage gebracht. Eerste conclusie was in de juiste richting. Band van de dynamo was eraf. Ik een hotel in maar voor een nachtje.

Volgende dag met de monteur was het redelijk snel gerepareerd. Nieuwe poelie, snaar en geleiders en gelijk de reserve band van de aanhanger laten maken. Ik kon de reis vervolgen.

Ik moest nog zo'n 2.5 uur maar merkte dat ik ondanks reparatie voorzichtiger aan deed. Zowel auto als bagagewagen had averij opgelopen dus dan heb je minder vertrouwen in je gear. Ook ben je meer gefocust en luister je naar ieder piepje en kraakhelder wat je hoort. En het was erg winderig..... het weer dan.

Gelukkig de reis verder zonder problemen voltooid en weer een berg preps uit Nederland overgehaald.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Weet je @Harry Nack jij komt er altijd. Al is het soms met vertraging. Je kan langzaamaan een showroom beginnen met al jou aanhangers daar denk ik. Al moet ik niet hard roepen want ik heb er ook 5.

Op dit moment 7 maar ze dienen elk een ander doel. Bijvoorbeeld. 2x dubbelasser open en gesloten. Watertrailer, kleine enkels open, bagagewagens, generator trailer...... En ik wil nog een bbq bov, auto transporter en Quad transporter.

Ja ik ben gek.
 
Bovenaan