• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vitamines/supplementen?

1eduard

Prepper
Hoi,

Ik ben Eduard, 58 jaar, rolstoelgebruiker. fanatiek handbiker (aankoppelbare fiets), vegetarier.

Ik slik diverse vitamines (Magnesium, Calcium) en supplementen (Multi, Omega 3), maar zie door de bomen het bos niet meer!

Wie heeft advies?
 

Flos

SHTF Expert
Dag @1eduard
Al staat het niet op zijn plaats.
Welkom op dit forum.
Als jij jou nu eens ging voorstellen. Met daarbij waarom jij diverse vitamines neemt kunnen hier misschien sommige preppers jou wat advies geven.
 

martin

Mankinds only hope
Wie heeft advies?

De sterren?

Ik zou je willen adviseren om je eerst te verdiepen in vitamines, mineralen en overige supplementen.
Als je echt in de veronderstelling bent dat magnesium een vitamine is (het is een mineraal) dan snap ik dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Calcium is ook een mineraal.
Omega 3 is een vetzuur. (je kan het wel een supplement noemen maar alles is een supplement)

En zoals @Flos ook al aangeef, waarom?
Je had via google ook al flink wat kunnen zaken kunnen opzoeken.
Dus ben jij een AI bot of ben je wel een echt persoon?
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Welkom,

Wat ik mis is waarom je van alles slikt, heb je ergens last van?
Wat zegt de huisarts want dit is op de 1e plaats een prepper forum.
 

salbie1988

Elementary prepper
Los dat ik het eens ben met de meeste reacties zie ik wel het nut in het preppen van diverse mineralen en vitaminen. In het geval van een SHTF kan het zijn dat je bijvoorbeeld een stuk minder buiten kan komen bijvoorbeeld. Je vitamine D aanvullen kan dan bijvoorbeeld nuttig zijn. Net zoals andere mineralen en vitaminen om bijvoorbeeld je botten en spieren te ondersteunen als je in staat bent minder gevarieerd te eten.

Dus los van het feit of mensen het nu nodig hebben, lijkt de vraag me ansich niet heel gek om over na te denken.
 

martin

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Dus los van het feit of mensen het nu nodig hebben, lijkt de vraag me ansich niet heel gek om over na te denken.

Dat is zeker geen verkeerde vraag, vandaar dat er ook al 5 pagina's vol staan waar het woord vitamines in voor komen.

https://www.preppers-shelter.nl/search/5735/?q=vitamines&o=date

Nu verwacht ik wel dat je in een SHTF situatie (tijdelijk) zult afstappen van een vegetarische levensstijl als je moet kiezen tussen sterven of overleven (als je alleen maar dierlijke eiwitten zou kunnen eten)
 

salbie1988

Elementary prepper
Dat is zeker geen verkeerde vraag, vandaar dat er ook al 5 pagina's vol staan waar het voor vitamines in voor komen.

https://www.preppers-shelter.nl/search/5735/?q=vitamines&o=date

Nu verwacht ik wel dat je in een SHTF situatie (tijdelijk) zult afstappen van een vegetarische levensstijl als je moet kiezen tussen sterven of overleven (als je alleen maar dierlijke eiwitten zou kunnen eten)

Dat er dan mogelijk al een topic was had ik niet over nagedacht 😅. Thanks voor ht delen! Vind ik ook wel interessant.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Hoi,

Ik ben Eduard, 58 jaar, rolstoelgebruiker. fanatiek handbiker (aankoppelbare fiets), vegetarier.

Ik slik diverse vitamines (Magnesium, Calcium) en supplementen (Multi, Omega 3), maar zie door de bomen het bos niet meer!

Wie heeft advies?

Welkom @1eduard
Heel veel supplementen en andere rommel wat je in de winkels koopt werken amper of geheel niet, betere producten kan je nog vinden in de natuur.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je bent op een prepper forum terecht gekomen heb je ook iets met preppen en hoe ver ben je al gevorderd.
Het is heel goed dat mensen de noodzaak van het je voorbereiden op wat kan gaan komen, en wat er al loos is.
Een reactie kan je eventueel hier doen: https://www.preppers-shelter.nl/forums/voorstelronde.12/
 
Bovenaan