• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Voedsel muisproof opslaan

Winter

Prepper
Hoe slaan jullie je voedsel op, zodat er geen muizen en ander ongedierte bij kunnen komen? Een van de beste opties lijkt mij metalen containers. Maar waar koop je die en voor een betaalbare prijs?
 

petroman

SHTF Expert
Groente in blik ?
HAK potten schoonmaken en hergebruiken (glas),
Bij de bouwmarkt naar keuze metalen opbergkisten kopen (kwarwei had die geloof ik).

Beetje creatief denken.
Metaal en glas staan bovenaan.
 

Winter

Prepper
Laatst bewerkt:
Ik dacht aan zoiets, maar ik lees her en der dat ze ook door plastic heen vreten.
Zijn niet zo duur deze emmers, á 2,45 p/st http://www.verpakkingswebwinkel.nl/a-41269954/emmers-10-liter/1-stuks-emmer-10-liter-met-deksel/

full34410451.jpg
 

Winter

Prepper
En creatief denken inderdaad. Zo kwam ik uit bij opslag voor dierenvoer (voor paarden, honden etc.). Als je zoekt op 'voerton', krijg je zoiets als hieronder. Lijkt me aardig degelijk en een stukje dikker dan zo'n emmer. Maar van metaal kan ik vooralsnog niet echt vinden.

voerton-met-schroefdeksel-1.JPG
 

Winter

Prepper
Ik wil ze trouwens gebruiken om er producten met verpakking en al in op te slaan, dus niet losse rijst maar in een pak of zak. Want muizenpoep is gevaarlijk en zeker met kinderen wil ik niks riskeren. Ook als ze op een blik poepen kun je er ziek van worden als je er met je handen aanzit. Een tijd geleden heb ik een hoop weg kunnen gooien i.v.m. muizen, waar we anders nooit last van hebben maar op deze opbergplek dus wel.
 

petroman

SHTF Expert
Het probleem uitwerpselen is een ander probleem als het type opslagvat. Muizen ene ratten hebben alle tijd en vreten na verloop van tijd overal doorheen. Hoewel metaal het wel het langste volhoud schat ik.
Basis is denk ik ook er voor zorgen dat de muizen geen eten kunnen ruiken. Vaten/blikken af en toe besproeien met verdunde bleek/zeep/brandstof ?
 
T

Toef

Gast
Muizen laten hun urine constant druppelen, beter is het dus gewoon om onze omgeving helemaal muis en ongedierte vrij te houden.

Kleine viezerikken zijn het allemaal :mad:
 

Flos

SHTF Expert
Zelf heb ik nog geen last gehad van muizen in huis . Ik heb dan ook veel opgeslagen in glas . Lees weckpotten .
laats moet ik een muis in mijn loods hebben gehad . Er lagen wat keutels en het rook naar muize pis . Dan laat ik gewoon de achterdeur een paar nachten open staan onze felix en zijn straat vrienden doen de rest
 

petroman

SHTF Expert
Ik heb in het oude forum al iets geschreven over een fataliteit met ratten die op deksels van blikken en potten hadden ge-urineerd. Er werd geadviseerd de potten/blikken omgekeerd (ondersteboven) te plaatsen om problemen te voorkomen.
Kijk, de meest simpele oplossing is vergeten (door mij)
 

Winter

Prepper
Op Marktplaats staan veel voertonnen voor niet veel geld in alle soorten en maten. Ik heb er twee van 80 liter gescoord voor 6,50 per stuk en die kan ik precies mooi ergens kwijt. Bijkomend voordeel is dat je ze ook kunt gebruiken voor bv. het opvangen van regenwater.
 

I-disappear

Prepper
Die koffieblikken hebben wij ook, had mijn vader ooit meegenomen uit een keet op de bouw. Ideaal, heb er hondenvoer en kippenvoer in. En ook 1 met zakken rijst. Grote voorraad bloem bewaar ik in een zwarte kunststof kist met deksel. Dan houd je het donker, droog en ongedierte vrij.
Belangrijk is ook om altijd je voorraad te blijven gebruiken (first in first out) zodat het de kans niet krijgt om over datum te raken.
Wij hebben het geluk verder dat we geen last hebben van muizen (voor zover ik weet) misschien scheelt het ook dat er hier een kat rond loopt.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
 
Bovenaan