• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Voedselvoorraad producten uit het buitenland, tips?

Dreutel

Prepper goeroe
Velen hebben instant/ramen noodles op voorraad, of in de BOB, maar in China is er een nieuw soort MRE op de markt: instant-hotpot! Alleen water toevoegen is genoeg.

 

Flos

SHTF Expert
Even een antwoord op de openings post.
Ja en neen.
Aangezien dat Nederland het buitenland voor mij is nee daar koop ik nu heel weinig voor in de voorraad.
En ja ik koop regelmatig wat in Duitsland.
En nog iets. De supermarkten in belgie zijn de duurste van al zijn buurlanden.
13% maar liefst. Het enige voordeel is dat het hier wel lekker is. ;)
 

Vempain

Prepper goeroe
Zelf ben ik vaak in toko's of buitenlandse supermarkten te vinden en dan kan je eigenlijk al bijna alles krijgen. Het enige wat ik in Nederland of Belgie echt niet kan vinden is m'n "pumpkin spice" en die wordt meestal vanuit Canada voor me meegenomen:thumbsup:
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf ben ik vaak in toko's of buitenlandse supermarkten te vinden en dan kan je eigenlijk al bijna alles krijgen. Het enige wat ik in Nederland of Belgie echt niet kan vinden is m'n "pumpkin spice" en die wordt meestal vanuit Canada voor me meegenomen:thumbsup:
Ja @Vempain ook citroenzuur te gebruiken als je water hebt ontsmet met dunne bleek en dan kan je weer neutraliseren met citroenzuur bekende tip van onze @vheeswijk
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik ben tegenwoordig best kieskeurig met mijn blikvoer. Uiteraard probeer je regelmatig iets nieuws maar kom je vaak terug op je oude bekende merken.

In België vind ik de stoofvlees top, ook qua prijs maar de vol-au-vent crap, Hollandse ragout dus. Ook de maaltijdsoepen uit Nederland vind ik een paar goede tussen. Indonesische specerijen koop ik bij de toko en tegenwoordig ook bij Marokkaanse toko in het buitenland. Surinaamse sambal en marinades bij de suri toko. Vlees bij de halal slager over het algemeen. Sauzen., mixen in Nederland en België. Pasta en rijst koop ik overal wel vind ik basmati en jasmin het lekkerst. Curry pasta indiaas, basis tomatensaus Italiaans het liefst. Kaas liefst uit Nederland of hele oude buitenlandse, worsten en ham uit Spanje. Blik groenten uit Nederland of Duitsland.

Zo heb je allemaal je voorkeuren.
 
Bovenaan