• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vogelgriep en afschermplicht

Roel

Mankinds only hope
Ik heb al 40 jaar kippen e.d. en nog nooit mee gedaan aan die ellende..
Zal al die ellende wel van mij komen...:(
 
D

DK88

Gast
Het gebeurd om de 2 jaar ondertussen, dus logische wijs lijkt me er een verband in te zitten.
 

drent

Diehard Prepper
Vogeltrek = vogelgriep klinkt dan een stuk logischer. Komt immers van wilde vogels af en die verplaatsen zich nu, als die wat bij zich dragen aan ziektes gaat dat dus mee. Rest van het jaar zijn de wilde vogels redelijk honkvast (jongen vliegen nog niet en eieren zeker niet), dus minder verspreiding van ziektes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

phtvs

Sysop
Admin
Het probleem is eigenlijk dat de kippen ingeent kunnen worden tegen de vogelgriep. maar dat is verboden omdat achteraf niet is vast te stellen of ze besmet zijn of ge-ent. Vind het wel raar dat ze daar nog steeds niet iets op gevonden hebben...
 

petroman

SHTF Expert
Lopen die eenden dan buiten? Of hoe komt dat virus van een wilde vogel in een muisdichte stal?

Nee kippen en eenden lopen/liepen buiten.
Vervolgens heb je risico dat leveranciers die van de ene boederrij naar de andere rijden de besmetting doorgeven.
En geen enkele stal is muisdicht, ook niet musdicht.

En als besmette trekvogels dan een graantje meepikken (!) heb je gedonder.
 
Bovenaan