• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Voor- en nadelen BOL en/of eigen huis

Preppertt

Senior Prepper
Als je kijkt naar grote gebeurtenissen in het buitenland zie je eigenlijk nergens grootschalige plunderingen, en als dat al wel gebeurd zullen de echte plunderaars eerst kiezen om luxe items zoals TV's ofzo te jatten. Mensen zijn toch kudde dieren en de meeste mensen (zeker bij ons in Nederland en het westen) hebben nog altijd de illusie dat de overheid (of een ander leidersfiguur) wel voor hun zorgt. Ik denk dat je zeker wel weken, tot maanden verder bent voordat mensen echt "op jacht" gaan en dan zullen ze eerst de zwakste uitkiezen, want die bieden geen weerstand.

Zeker zoals je het nu beschrijft ga je volgens mij uit van een wereldwijde instorting van beschaving, in 99,99% van de gevallen gaat het toch om een lokaal/regionaal/landelijk probleem en dan zie je dat er altijd wel hulp komt van buitenaf met bijvoorbeeld voedselpakketten/noodhulp/opvangcentra. Hier zal zeker 80% van de bevolking gebruik van gaan maken.
 

Justprep

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
http://www.nu.nl/weekend/4131432/ur...-angstige-burgers-supermarkten-venezuela.html zoiets als dit @Preppertt ? Link gaat over dat men in de rij staat, en dat men zelfs opgepakt kan worden als men zich niet aan de regels houd on voor 6 uur in een wachtrij te gaan staan. Dat een nummer van je id bepaald wanneer je naar de supermarkt nag om boodschappen te gaan doen etc

fijn topic laat weer zien dat dit een belangrijk stuk is wel of niet BOL en hoe je Over alles na moet denken.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
http://www.nu.nl/weekend/4131432/ur...-angstige-burgers-supermarkten-venezuela.html zoiets als dit @Preppertt ? Link gaat over dat men in de rij staat, en dat men zelfs opgepakt kan worden als men zich niet aan de regels houd on voor 6 uur in een wachtrij te gaan staan. Dat een nummer van je id bepaald wanneer je naar de supermarkt nag om boodschappen te gaan doen etc

fijn topic laat weer zien dat dit een belangrijk stuk is wel of niet BOL en hoe je Over alles na moet denken.

Dat gebeurde hier ook een tijdje met de baby voeding die massaal naar China word gestuurd. Schappen waren echt leeg, legitimatie er bij, om aan te tonen dat je geen Lee, ping of yang heet van je achternaam.

Zo zie je maar dat niet altijd alles vanzelf sprekend is en er dus geprept moet worden.
 

RonDoe

Senior Prepper
Mijn BOL is nu gewoon 'ons huis'. Ja natuurlijk heb ik makkelijk praten: we wonen in een dunbevolkt gebied in NW-Spanje, op een berg aan een niet doorgaande weg en de bewoners die hier wonen zijn allemaal vrienden en/of goede kennissen. We hebben altijd voldoende voorraden om het een hele tijd uit te kunnen houden en zodra we één grote dikke eik omzagen met een motorzaag is de hele berg afgesloten. Jammer genoeg ook voor gemotoriseerde hulp :)
Ik geloof ook niet dat er hier groepen mensen langskomen om te plunderen en zo. Iedereen hier heeft wel of eigen vee en voorraden of hun directe familie heeft dat. Eigenlijk zijn ze, zonder het zelf te weten, ook een beetje preppers. In elk geval voelen we ons heel geborgen en veilig in deze omgeving.

In Nederland weet ik niet waar ik heen zou gaan, zou er hier echt flink 'de pleuris uitbreken' kunnen we altijd nog de bergen met oerbossen in trekken. Of gewoon denken dat wanneer het je tijd is, je toch wel gaat, wanneer er een oorlog (nucleair of ouderwets) uitbreekt blijven we waarschijnlijk ook zitten waar we nu zitten...
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
Bovenaan