• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

[Voorstelling] PAX S-E-G L EHBO Rugzak

PrepperMedic

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
Hallo Preppers!

De rugzak is compleet! Hierbij de foto's en wat korte info.

Naam rugzak: PAX SEG L
Uitvoering: PAX-PLAN (PVC Coated https://www.pax-bags.com/pax-bags/material/pax-plan/)
Kostprijs incl binnentasjes set-1 €154,06 (de verzendkosten zijn hier nog niet bij inbegrepen!)

de binnentasjes set-1 die je erbij krijgt bevat
2x FT (toch al een redelijk groot binnentasje :D)
2x M (Medium)
(Deze dus --> https://www.paxwinkel.nl/set-binnentasjes.html)

Meer info over de Rugtas? --> https://www.paxwinkel.nl/rapid-response-team-backpack-l-33186890.html?id=60734054&quantity=1

Er zijn (in mijn rugzak) dus 9 Binnentasjes elk met zijn Module,

Trauma 1
Trauma 2
Wondverzorging 1
Brandwonden
immobilisatie
Beademing
Medicatie + Pot verschilende Paracetamol pillen
En een tas met coldpacks, netverband, cold-Spray, steriel urinepotje, Nacl, zwachtels, etc...
Dan een zwart tasje met ampoulen Buscopan/Phenergan
En dan de modultas voor spuiten/naalden/catheters/stuwband/Gifpomp etc...
En dan de Naaldcontainer
En een Stifneck Select van Laerdal

(De plaatjes voor de binnentasjes heb ik zelf gemaakt met de pc)


Greetz :wave:
P^M


IMG_3891.JPG IMG_3892.JPG IMG_3893.JPG IMG_3894.JPG IMG_3895.JPG
 

Fitsein

Survivor
Allereerst; wat een toffe set! Alles inbegrepen en supergoed geordend! Complimenten!

Wel een vraagje, hoe ga je dat doen met mobilisatie te voet? Naast je (andere) BOB? Ik ben hier eer benieuwd naar! :)
 

PrepperMedic

Elementary prepper
Allereerst; wat een toffe set! Alles inbegrepen en supergoed geordend! Complimenten!

Wel een vraagje, hoe ga je dat doen met mobilisatie te voet? Naast je (andere) BOB? Ik ben hier eer benieuwd naar! :)
Hallo, Bedankt!

Hmm, hier haal je een belangerijk punt naar boven, (waar ik eerlijk gezegd nog niet echt over nagedacht heb)

1- we zijn hier met 5 personen dus mischien verdelen we de BOB en EHBO over 2 van de 5 personen ? (1 iemand draagt BOB en de andere draagt de EHBO)
2-Ben aaan het denken om een Bolderkar te kopen of te maken...
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Hmm, hier haal je een belangrijk punt naar boven, (waar ik eerlijk gezegd nog niet echt over nagedacht heb)

1- we zijn hier met 5 personen dus mischien verdelen we de BOB en EHBO over 2 van de 5 personen ? (1 iemand draagt BOB en de andere draagt de EHBO)
2-Ben aan het denken om een Bolderkar te kopen of te maken...
Preppen is nadenken, of juist meer voordenken, preppen is niet de grootste tas kopen en volstoppen met gadgets, maar juist van tevoren nadenken wat haalbaar en realistisch en te doen is (ook financieel, ook qua omvang of gewicht)
Ik hoop dat je tevoren onderzoek doet voor je een kar koopt of maakt.
Dus op welke wegen kan ik lopen met een bolderkar (en waar niet), hoeveel kan er in, hoe ver kom ik ermee op een dag...kan ik ook "in t wild" lopen met een bolderkar, en op zandwegen, door modder...goed vooraf uitzoeken bespaart je een miskoop en teleurstelling.
 

PrepperMedic

Elementary prepper
Preppen is nadenken, of juist meer voordenken, preppen is niet de grootste tas kopen en volstoppen met gadgets, maar juist van tevoren nadenken wat haalbaar en realistisch en te doen is (ook financieel, ook qua omvang of gewicht)
Ik hoop dat je tevoren onderzoek doet voor je een kar koopt of maakt.
Dus op welke wegen kan ik lopen met een bolderkar (en waar niet), hoeveel kan er in, hoe ver kom ik ermee op een dag...kan ik ook "in t wild" lopen met een bolderkar, en op zandwegen, door modder...goed vooraf uitzoeken bespaart je een miskoop en teleurstelling.
Dankjewel,
info neem ik zeker mee! (zal waarschijnlijk voor ergens deze zomer zijn)

Greetz :wave:
P^M
 
J

J.J

Gast
Kom woorden te kort, een dikke pluim P^M

Prachtig voor elkaar, als de boel losbarst moeten we zeker bij elkaar in de buurt zijn, en blijven.
 

PrepperMedic

Elementary prepper
Mooie samen gestelde tas. Nu twijfel ik niet aan jou EHBO kennis. Maar niet iedereen heeft zoveel medische kennes als jij.
Ach @Flos (ik weet ook niet alles!) ik weet bepaalde dingen en kan met het materieel redelijk goed overweg, het belangerijkste is blijven leren! nieuwe dingen uitzoeken, testen! herhalen, en herhalen,

Greetz :wave:
P^M
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Flos

SHTF Expert
Ach @Flos (ik weet ook niet alles!) ik weet bepaalde dingen en kan met het materieel redelijk goed overweg, het belangerijkste is blijven leren! nieuwe dingen uitzoeken, testen! herhalen, en herhalen,

Greetz :wave:
P^M
Waar het eigenlijk op neer komt is. Een prepper met een minnimum aan EHBO kennis met zo een mooi gevulde tas als die van jou is totaal zinloos.
Dus moet je, je eerst verdiepen in het verplegen en eerste hulp bieden voor het aanschaffen van zo een tas.
 

PrepperMedic

Elementary prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Beter voorzien dan de gemiddelde ambulance ;)
Thnx :)

Waar het eigenlijk op neer komt is. Een prepper met een minnimum aan EHBO kennis met zo een mooi gevulde tas als die van jou is totaal zinloos.
Dus moet je, je eerst verdiepen in het verplegen en eerste hulp bieden voor het aanschaffen van zo een tas.
Inderdaad, zo is het;)
 

NightOwl

Elementary prepper

PrepperMedic

Elementary prepper
Das een hele mooie tas! Maar voor mij als eenvoudige EHBO'er iets te uitgebreid.
Wel heb ik mijn zinnen gezet op de EHBO Treveller rugtas (http://www.preventieservice-shop.nl/EHBO-Rugtas-Traveller-Rood-diverse-vullingen.html) voor in en om het huis en de Condor Rip-away EMT Medische Pouch (http://www.applied-store.nl/nl/condor-elite-rip-away-emt-medische-pouch-coyote-co.html voor op mijn Inch bag.

Maar in geval van nood kom ik graag iemand met zo'n tas tegen

Hoi,
inderdaad mooie tassen die je op het oog hebt! Mooie uitstekende vulling ook!

(Ik persoonlijk zou voor de traveller tas gaan maar met de BHV 2011 vulling, dan heb je ook nog de steriele produkten, die buiten wel eens van pas kunnen komen)

het is natuurlijk wel een investering !

(Anderzijds kan je die steriele producten ook gewoon appart aankopen indien interesse...)
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
Bovenaan