• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vrouwelijke stokers staan op.

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Kijkje in de ketel van drie vrouwelijke distilleerders.

Sinds in Nederland overal whiskyfestivals opduiken, eigen gebrouwen bier populair is en de ginhype telkens nieuwe hoogtepunten bereikt, zijn er ook steeds meer eigengereide vrouwelijke stokers te vinden. Wat na de Middeleeuwen een mannenvak werd, wordt nu ook weer door vrouwen uitgeoefend.

Een leuk artikel...lees verder.

Meer informatie over kleine stokerijen is te vinden op de site Drank van eigen bodem. Tip,geluid uitzetten.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Wat ik in het artikel lees, is dat de vader van een van de dames haar keuze voor kruiden een beetje vreemd vind, en ze experimenteert veel...dus ja, ik denk inderdaad dat er verschil is.
Het leuke vind ik, dat de bedrijven voortgezet werden ondanks dat ze niet op zoon overgingen. En dat de oude ambachten daarmee ook gered zijn.
Ik vind het zo ontzettend belangrijk om oude vaardigheden in de vingers te blijven houden, of het nu gaat om herstellen en maken gereedschap, of brouwen en stoken van drank.
 
Bovenaan