• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat betekent Pack To Bone?

PrepperMedic

Elementary prepper
Hallo preppers, :)

Ik plaatste vandaag een bestelling voor mijn Medische-Interventierugzak bij EMT-SHOP en kwam daar het woord "PACK TO BONE" tegen, iemand enig idee wat dit precies wil zeggen? Wil dit zeggen dat je de "Compressed Gauze" in een diepe wonde mag steken tot op het been? Of wat bedoelen ze hier mee? Ik weet dit klinkt mischien dom en jullie denken waarschijnlijk "ach waar kom jij nu meee af!?" Maar Ik vind er nieks over terug...

hopelijk kunnen jullie mij helpen bij dit raadsel ?

Greetz :wave:
P^M
 

Bijlagen

  • IMG_3060.JPG
    IMG_3060.JPG
    21.9 KB · Weergaven: 33

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Je hebt dus iets besteld,waarvan je niet weet wat het is, en hoe je het moet gebruiken?Dat vind ik....ehm....nogal vreemd.
 

hans013

Senior Prepper
Je geeft het antwoord al... Dit is inderdaad om in diepe wonden te stoppen. Je zal dit in de praktijk tegenkomen bij de ernstigere wonden oa na aanslagen. Opvullen om meer schade te voorkomen en snel overdragen is het idee. Theoretisch zou je het ook nog moeten vervangen in de wond als het helemaal verzadigd is, maar als het op gaas lijkt, lekker laten zitten en de arts/ambupleeg dit laten doen.
 

Myronprps

Prepper goeroe
packed to bone het zit letterlijk in de naam haha.

Super handige dingetjes dit vooral bij ergere verwondingen, neemt ook enorm veel bloed op.
 

Kevin Fox

Survivor
Laatst bewerkt:
Iedereen blijft Leren en bijleren...
Juist daarom o_O:)
Dat is een term uit tactische geneeskunde. Pack to the bone kan je letterlijk begrijpen als "inpakken tot op het bot", zodat circulatie van het bloed niet langer in gevaar is door bloedverlies.
Dus: Je brengt het gaas in zo diep mogelijk (tot op het bot als het kan!) Ik wil wel even benadrukken dat hier een medische tactische opleiding voor nodig is! Want je moet weten wanneer je wel en niet een kogelwonde of erge steekwonde met dit gaasverband behandelt...

En ow: taalnazi: 't is "niks" :p

(En door deze video te bekijken heb je de techniek voor alle duidelijkheid niet onder de knie :) )
 

PrepperMedic

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

1: Ik geef meer duiding/info als ik de bestelling ontvangen heb, dit zal vermoedelijk vrijdag zijn.

2: @RockyFlats ik vindt dit inderdaad ook wel vreemd, :eek: op de foto staat er nochtans duidelijk op het Etiket van de Gauze's --'Sterile'--

Mischien hebben ze ergens een foutje gemaakt op de website, heb wel nog enkele foutjes tegengekomen... :D

We zien wel vrijdag ;)

Greetz:wave:
P^M
 

Kevin Fox

Survivor
Laatst bewerkt:
Hmmm, hoezo vervaldatum...?:D

Immers, vanuit de onderstaande link begrijp ik dat dat verband sowieso niet steriel is...:eek:
http://www.emtshop.be/nl/lifeguard-compressed-gauze.html

Dat is dan pas echt een traumaverband lijkt me. Succes verzekerd!;)

Ik vind het ietwat apart dat het niet steriel is (of is het een Vlaams verband, voor Walen bedoeld?;))
Er is aan alles een vervaldatum, zeker medisch materiaal.
'T is daarom niet "slecht" maar de kwaliteit kan minder zijn, en dat risico wil je uiteraard niet nemen als je het ooit eens echt nodig hebt....
Het is wel steriel hoor :p check verpakking :D (Allez de zwarte)
Ge hebt ze allebei nodig: de zwarte om in de wond te steken en de blauwe om druk te zetten en vast te binden.
Allez, 't steriele kompres is sowieso 3m dus je kan 't er nog wel rondbinden...
Maar tis soms niet altijd duidelijk, de swat tq's zijn ook al meer dan zes maand onverkrijgbaar, best amateuristisch...:)
 

PrepperMedic

Elementary prepper
Er is aan alles een vervaldatum, zeker medisch materiaal.
'T is daarom niet "slecht" maar de kwaliteit kan minder zijn, en dat risico wil je uiteraard niet nemen als je het ooit eens echt nodig hebt....
Het is wel steriel hoor :p check verpakking :D (Allez de zwarte)
Ge hebt ze allebei nodig: de zwarte om in de wond te steken en de blauwe om druk te zetten en vast te binden.
Allez, 't steriele kompres is sowieso 3m dus je kan 't er nog wel rondbinden...
Maar tis soms niet altijd duidelijk, de swat tq's zijn ook al meer dan zes maand onverkrijgbaar, best amateuristisch...:)
Zoek je een SWAT TQ?
 
Bovenaan