RockyFlats
Enfant terrible
@JJ&A , ik vraag mij toch wel af waarom jullie jezelf dit aan doen?Bekijk bijlage 30550
Het is nu 14 graden in huis, en door de jaren heen is ons lichaam er aan gaan wennen hebben het niet echt koud gehad, ja de laatste paar dagen heeft het ook nog aardig gewaaid, goed gekleed was het voor ons heel goed te doen, want ons lichaam verwarmt prima, maar ik moet bekennen dat de bloedcirculatie in benen en voeten minder zijn geworden, ben nu ook weer net als mijn vrouw dagelijks de flat trappen aan het lopen, en dat verschillende keren om hoog en weer naar beneden en dan nog met een best tempo door de gangen heen lopen, al na een paar dagen heb ik geen koude benen en voeten meer, het is best aangenaam vertoeven in huis, maar je moet je leven gewoon aanpassen.
Het geld dat er bespaard wordt door met 14°C in huis te gaan zitten, past ook niet in het allerlaatste hemd, want dat heeft geen zakken. Veel bewegen is gezond en menigeen doet dat te weinig, maar voortdurend in de koude zitten daar zijn mensen toch niet voor gemaakt volgens mij.
Ik bekeek laatst een YouTube film over mensen die in Jakoetsk wonen. Daar is het in de winter zo'n -35 tot -45°C buiten, en velen hebben er nog geen sanitair maar moeten naar het sch**thuis in de tuin...

Afzien doen ze daar dus ook, maar in huis stoken ze het daar wel op tot zo'n 25°C.
Jullie zitten er dus tweemaal zo koud bij als de mensen die op het koudste plekje van de aardkloot wonen.

Als acute geldnood niet de reden is, waarom doen jullie jezelf dit dan aan, en zeker nu de gezondheid ietwat te wensen over laat?
De verwarming zo'n 4-5°C hoger zetten dat maakt dan toch wel heel wat verschil. Probeer dat toch eens, denk ik dan?