• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat zou je graag op een a4tje zetten?

joepmeloen

Prepper goeroe
Als je slechts 1 a4tje bij je zou mogen dragen tijdens een shtf, wat zou jij er dan op willen hebben staan?
kan en mag van alles zijn, informatie die je slecht onthoud, en tekening van een buurmeisje, familie recept, tutorial over vuur maken, hoeveelheid bleek op een liter water, waar welke vissen te vangen, welke paddenstoelen kun je eten,leef je uit.

A4tje heeft twee kanten :).


Ik trap af:
Plaatjes van eetbare bloemen en paddenstoelen en hoe ze klaar te maken,
Adres van bol, copie legitimatie, naw,telefoon nummers van familie en vrienden, afscheidstekst aan mn vrouw en kinderen en hen foto's.
 

Ray

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Documentnummers, maar zonder erbij te zetten dat het om een paspoort oid gaat, dus enigszins cryptisch neergezet, alleen voor mijzelf te ontcijferen.

Tja, totale oppervlakte van 2 A4'tjes (voor en achterkant) met prepkennis kun je beter nu maken en daardoor leer je die kennis uit je hoofd. Geen betere manier om wat te leren dan er zelf een uittreksel van te schrijven.

Planten en paddenstoelen herkennen vanuit een geprept A4'tje of natuurgidsen gaat het hem niet worden. Er zijn zoveel soorten die op elkaar lijken en giftige dubbelgangers kunnen zijn. Met dat A4'tje moet je er juist nu op uit, praktijk kennis op doen. Haal nu wat tamme kastandjes, beukennootjes, hazelnoten of eekhoorntjesbrood uit de natuur en experimenteer.

Boekjes als "Verzamel de vier seizoenen" van Saskia Goossens is een mooi begin (tweedehands nog wel te krijgen), want daarin staan makkelijk te herkennen, op seizoen gesorteerde soorten met keuken en medicinaal gebruik beschreven.
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Als je slechts 1 a4tje bij je zou mogen dragen tijdens een shtf, wat zou jij er dan op willen hebben staan?
kan en mag van alles zijn, informatie die je slecht onthoud, en tekening van een buurmeisje, familie recept, tutorial over vuur maken, hoeveelheid bleek op een liter water, waar welke vissen te vangen, welke paddenstoelen kun je eten,leef je uit.

A4tje heeft twee kanten :).


Ik trap af:
Plaatjes van eetbare bloemen en paddenstoelen en hoe ze klaar te maken,
Adres van bol, copie legitimatie, naw,telefoon nummers van familie en vrienden, afscheidstekst aan mn vrouw en kinderen en hen foto's.
@joepmeloen Beide zijden van een A4 hoop ik dan ... Wat foto's van dierbaren:), adressen en telefoonnummers van familie en vrienden, UHF en VHF frequenties en zendschema's, een code-lijst-tekst, wat kernachtige zinnen in Pools:confused:, Russisch:rolleyes:, Franso_O, Hongaars:eek: en zo, een mini-kaartje van Europa met kompasroos en belangrijkste steden, cm- en mm schaal rondom, en ... misschien hier en daar nog een paar microdotjes:cool:
En dan het geheel nog even drenken in LSD of zo, voor het happy-end:p.
 

martin

Mankinds only hope
26506-Turn-The-Page-And-Start-A-Brand-New-Day.jpg
 

Flos

SHTF Expert
Ik ben niet zo een opschijver. Alles wat ik eigenlijk moet weten zit in mijn hoofd.
Dus ik kleef er maar een foto op van mijn kleinzoon. En van mijn dochters.
 

Vempain

Prepper goeroe
er is 1 gedicht die @JamHard in het begin voor me geschreven heeft en deze is me zeer dierbaar en zal deze toch proberen mee te nemen.
Kennis over dingen die handig kunnen zijn zal toch voornamelijk in je hoofd moeten zitten en skills kun je door vaak te oefenen verbeteren.
 

Wafels

Diehard Prepper
Ik zou het maar gewoon even blank laten en wellicht gebruiken als het nodig is om notities ed te kunnen maken
@Vempain zo'n gedichtje kun je beter op een plaatje metaal zetten (etsen) dan blijft het langer heel en heb je altijd iets
dierbaars bij je ;)
grwill
 

Flos

SHTF Expert
De datum van mn huwelijk, vergeet die datum steeds en dat kost me nu al bijna mn leven, laat staan als ze pissed is vanwege een shtf :lol:

Maar ook idd foto's van mensen die me dierbaar zijn, alleen worden dat hele kleine foto's van 1023 forum leden :hug:
Ik kan jou bnnen de min. Zeggen hoelang ik getrouwd ben in dit dan ook op gelijk welk moment in het jaar of gelijk op welk tijdstip van de dag.
En dit op een minuut nakeurig.
:hug:
 

phtvs

Sysop
Admin
Staat die datum niet in je ring?
Nou dat helpt niet veel...

Voorbeeldje hoe zoiets gaat in huize phtvs

(vrouw) schat, welke dag is het vandaag?
(ik) Donderdag schat
(vrouw) ja, dat weet ik, maar welke datum is het?
(ik) 23 mei liefste
(vrouw) kijkt me zwijgend aan......
(ik) denk koortsachtig na....
(vrouw) kijkt me teleurgesteld aan
(ik) denk nog dieper na, :confused:
(vrouw) ja, en.......?
(ik) slik.......
(vrouw) ?
(ik) o shit :lips::lips::lips:

De rest van het gebruikelijke ritueel zal ik jullie besparen vanwege censuur woorden enzo, maar heeft iets te maken met kogelvrijvest zoeken en 3 weken bank slapen :fluit:
 

Vempain

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Nou dat helpt niet veel...

Voorbeeldje hoe zoiets gaat in huize phtvs

(vrouw) schat, welke dag is het vandaag?
(ik) Donderdag schat
(vrouw) ja, dat weet ik, maar welke datum is het?
(ik) 23 mei liefste
(vrouw) kijkt me zwijgend aan......
(ik) denk koortsachtig na....
(vrouw) kijkt me teleurgesteld aan
(ik) denk nog dieper na, :confused:
(vrouw) ja, en.......?
(ik) slik.......
(vrouw) ?
(ik) o shit :lips::lips::lips:

De rest van het gebruikelijke ritueel zal ik jullie besparen vanwege censuur woorden enzo, maar heeft iets te maken met kogelvrijvest zoeken en 3 weken bank slapen :fluit:
sorry offtopic ;)
voor het gemak hebben we hier een datum van een feestdag gekozen waar tegenwoordig ruim van te voren ook reclame voor wordt gemaakt. :)
de rest van dat soort bijzondere data valt gelukkig allemaal op m'n verjaardag dus dat is redelijk makkelijk te onthouden (trouwen op m'n verjaardag ging me toen net te ver):lol:
een klein nadeel is dan wel mocht m'n verjaardag een keer vergeten worden dat het dan gelijk meerdere evenementen zijn:oops:

ontopic: ik denk dat ik ook morse code zal opschrijven, ik heb het geprobeerd maar krijg deze niet uit het hoofd geleerd. Maar ook gebarentaal zou ik graag een keer goed onder de knie willen krijgen omdat het nu maar losse woorden zijn.
 

Richard434

Prepper goeroe
De rest van het gebruikelijke ritueel zal ik jullie besparen vanwege censuur woorden enzo, maar heeft iets te maken met kogelvrijvest zoeken en 3 weken bank slapen :fluit:
Wees blij dat je nog op de bank mag! Ik zou direct de schuur in moeten... ;)

Ontopic:
Wat erop staat maakt me niet zoveel uit, als het maar met vetkrijt geschreven is. Dan is het papiertje beter te gebruiken om vuur mee te maken.. ;)
 
F

frans81

Gast
Dat wat ik er nu op zou willen vermelden zou waarschijnlijk totaal afwijken wanneer die SHTF werkelijk uitbreekt en afhankelijk zijn van wat voor een SHTF situatie .
Derhalve vermeld ik nu liever niets :(;)
 

Niels

Mankinds only hope
Op 1 A4-tje...

Veel heb ik in mijn hoofd, maar dingen die ik niet kan onthouden.
Frequentie's die ik belangrijk vind + tijdstippen oproep.
De volledige voorkant kaart van NL en stuk Duitsland (maar dan als vage achtergrond, zodat er text overheen kan).
Volledige achterkant een kaart van mijn omgeving (ook vaag zodat er text overheen kan).
Verzekeringsgegevens (beknopt, wand voor zover dat nog nodig is...).
Lokatie's met belangerijke spullen, of handige andere plaatsen.
Voedingsinfo (beknopt).
Lijst met wat ik waar heb opgeslagen.
 
Bovenaan