• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Weird bladeshit (Vreemdsoortige blanke zaken) & zwaard-educatie

DeltaFox

Survivor
Hoewel ik zwaarden en zwaardvechten een erg leuk onderwerp vind, en het ook wil gaan beoefenen als ik ander werk kan krijgen,
wijk je van het onderwerp af
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Alsof dit niet vreemd is? De NRS-2
St%C5%99eba%20z%20NRS-2.jpg

een filmpje erover
https://en.wikipedia.org/wiki/NRS-2 En de wiki pagina.
In Nederland natuurlijk verboden, maar wat niet?
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Handschoen van Freddie, ooit een zelf gemaakt door gewoon 5 steak messen omgedraaid te lassen aan koperen plaatjes die je in vorm hamert en voor de scharnieren splitpennen en een motor handschoen. De kartel kant van de messen slijp je er af en de platte kant van het mes die slijp je in een hoek waardoor ze scherp worden.
Freddy_Krueger's_Glove.jpg

Een ander favoriet van mij is de hidden blade uit de assasins creed game / strip /film.
71eAg-DV9LL._AC_UL1500_.jpg

Om verder te gaan heb ik clouds buster sword, gewoon een plak staal en een handle, en twee gaten erin geboord(hier zelfs eerder gepost) is 110 cm.
De masamune van sephiroth heb ik ook, deze is handgemaskt 1024 staal, aardig scherp maar niet te handteren 180 cm, word ook wel eens odashi genoemd en vroeger gebruikt op het slachtveld om paarden mee neer te sabelen, sommige zijn zelfs 3.5 meter lang.

De double katana van kadaj is ook een bijzondere, katana met twee messen naast elkaar.
 
Bovenaan