• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

welke 18650 van nkon zijn de beste bang for the buck?

Ray

SHTF Expert
Dat hangt van het gebruik af.

Als je een hele sterke ledlamp hebt die veel ampère's trekt, moet je daar wel rekening mee houden. Zelfs gebruikt ik ze in m'n dampmods (e-sigaret) en gebruikt meestal cellen die een hoog ampèrage (dus vermogen) kunnen leveren. Zijn het batterijen voor een powerbankje dan heb je aan de goedkoopste types voldoende en kijk je evt. alleen nog naar de opslagcapaciteit. Het verschil is nogal snel een factor twee in prijs.

Gelukkig verkoopt nkon geen rommelbatterijen, dus je zit sowieso goed daar. De beste man doet niet anders dan alles mbt batterijen verkopen, ze liggen daar nooit al jaren in voorraad op de plank.
 

Ray

SHTF Expert
Ik heb goede ervaringen met de 18650's van LG, gebruik ze al vele jaren. LG, Sony, Samsung, dat zijn goede merken op dit gebied. Vele andere merken maken zelf geen batterijen, maar kopen in bij LG en Samsung en gooien er een nieuw labeltje omheen.

Voor een mod heb je geen protected batterijen nodig, dat zit al in de mod zelf. Bovendien zijn protected batterijen (en button-top) iets langer en die passen dan geeneens. Bij een max 10 ampère ontlaadstroom, bij een nominale spanning van 3,6 volt, mag je dan niet hoger dan zo'n 36 watt dampen. Zitten er twee in een mod, kan je tot 72 watt gaan. Dan hou je een ruime veilige marges en wordt de batterij niet te heet. Een batterij die niet zo hard hoeft te werken, gaat ook langer mee. Heb je een mod die tot 200watt gaat, zou ik voor batterijen met hogere ontlaadstroom gaan, onder een Ferrari zet je ook geen bandjes die niet harder mogen dan 160km/h.

Het grote verschil met de Keeppower zie ik zo niet, beiden dezelfde chemische techniek, wellicht alleen wat meer aandacht besteed aan de levensduur. Of het echt scheelt, weten we pas over een flink aantal jaren. Ik heb LG's (HG2) die hier al zes jaar mee gaan en nog steeds nauwelijks qua interne weerstand zijn toegenomen.
 
Bovenaan