• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wie kent dit...?

Roel

Mankinds only hope
Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij even de volledige uitleg betreffende de snik.
Snik1.jpg Snik3.jpg Snik5.jpg Snik7.jpg
Snik7.jpg

[MOD] Bron van dit artikel: http://www.wikitoolia.nl/wiki/Snik Copyright wordt op wikitoolia niet genoemd en ook het originele blad Ambacht & Gereedschap bestaat niet meer. Auteur ook overleden. Vandaar dat we dit artikel integraal laten staan. [MOD]
 

Ray

SHTF Expert
Je was me net voor @martin, maar ik was dan ook even op zoek naar eventuele copyrights bij zo'n integraal overgenomen artikel. Die zijn echter niet te vinden.
 

Roel

Mankinds only hope
Die copyrights had ik ook al gezocht @Ray, maar niet dus.
In het Noors is het woord voor timmerman, tømmermann of tømrer.
Het oudste woord echter is snikkar, toeval? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

petroman

SHTF Expert
Geen copyright ?, waarom staat er dan Ambacht en Gereedschap 2003 onder ?
Lijkt me een goede bron en de schrijver is Ben uit Amsterdam
 

Ray

SHTF Expert
Die copyrights had ik ook al gezocht @Ray, maar niet dus.
In het Noors is het woord voor timmerman, tømmermann of tømrer.
Het oudste woord echter is snikkar, toeval? ;)
Je zult maar naar zo'n overmaatse steekbeitel vernoemd zijn. :lol:

@petroman, daar heb ik behoorlijk naar zitten googlen anders en dat blad blijkt dus al zo'n 16 jaar niet meer te bestaan, dit was een artikel uit de laatste uitgave. Copyrightinfo onvindbaar en hoogstwaarschijnlijk ook niet bestaand, bron inmiddels vermeld en ook deze bron lijkt niet meer actief, laatste update zo'n vier jaar oud. Het verder traceren van belanghebbenden wordt zeer bemoeilijkt door het feit dat elk dorp zowat een Ambacht & Gereedschap club/site/blad heeft of heeft gehad. De schrijver is helaas ook al overleden. Ben bang dat het lastig vallen van erfgenamen overblijft....
 
Bovenaan