• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wikipedia offline op je smartphone

F

Floesh

Gast
De titel spreekt voor zich en dit is gewoon super handig en wat mij betreft een no-brainer om te doen.

How to Access Wikipedia Offline using Kiwix (Knowledge Prep)




STEP BY STEP INSTRUCTIONS:
1) Purchase large capacity MicroSD Card (preferably 128 GB): http://amzn.to/28QK39n
2) Insert MicroSD with adapter into computer
3) Right-click the MicroSD card, view Properties and ensure that it is formatted to a non-FAT32 partition (e.g., exFAT). Reformat the card if needed.
4) Go to Kiwix website: http://www.kiwix.org/wiki/Main_Page
5) Select the “Download Wikipedia” button. Download will take several hours.
6) After download has completed, extract the ZIP file to the MicroSD card.
7) Go to the Kiwix Google Play Store: https://play.google.com/store/apps/de...
8) Install the Kiwix app to your device.
9) Power down the mobile device.
10) Insert the MicroSD card into the SD tray of the mobile device.
11) Power up the mobile device. The device may take a few moments to configure the MicroSD for use.1
12) Open the Kiwix app
13) Configure Kiwix to use the Wikipedia ZIM file on the MicroSD by selecting the SD Card Icon and then selecting the correct storage path.
14) To verify Offline functionality, put your device into Airplane Mode (which disables Wi-Fi and data)
15) Once in Airplane Mode, do a Wikipedia Search using Kiwix for any topic.
16) Verify that Kiwix opens the page for the searched item even when the device is in Airplane Mode
17) Congratulations. You now have a complete copy of Wikipedia, with images, stored offline on your mobile device. With or without internet access, all of the knowledge and data available on Wikipedia is now accessible to you at any time.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Ondersteunde formaten:
Linux, Windows, OS X, Android, iOS
Helaas, mijn smartphone OS staat er niet bij :p

Verder inderdaad een goed naslagwerk om bij je te hebben, daar staat meer in dan mijn sas boekje, ik heb wel een appeltje maar zo'n ding met te weinig opslagcapaciteit.
 

houthe

Senior Prepper
Kan aan mij liggen maar is 128Gb niet veel te weinig voor heel Wikipedia inclusief foto's?




Tapa Tapa Tapa Tapa Cameleon.....
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Het lijkt mij ook weinig, maar met compressietechnieken valt wel wat winst te halen. Ik heb nog wel een oude droid liggen besef ik me nu maar die kan die 128GB kaarten niet aan. Wie probeert het uit? Ben wel beniewd naar de omvang van dit pakket.

En dan even zoeken op absurde wikipedia artikelen. Zoals https://en.wikipedia.org/wiki/Fart_Proudly

:)
 

Ray

SHTF Expert
Voordat je een 128 Gb microSD voor in je tablet of smartphone bestel, kijk even na wat de maximale grote is die je telefoon ondersteund. De mijne gaat bv. max tot 32 Gb en veel smartphones nu in omloop (behalve de nieuwste modellen) ondersteunen dergelijke grote kaartjes niet.
 
F

Floesh

Gast

joepmeloen

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Beste Floesh,

Je haalt dingen door elkaar, Wikipedia kan in zijn totaal nooit slechts 60gb zijn.

Misschien dat Kiwix die grootte kan hebben door bepaalde opmaak, data, media, weg te laten of te comprimeren.

Dat mijn pagina outdated is maakt niet uit voor de citaat die ik neerzet, er staat dat alle media van alle talen bij elkaar meer dan 23 tb bedraagt in 2014, dat kan in twee jaar niet gereduceerd zijn naar minder dan 60gb.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Mensen, lief zijn voor elkaar :) Zelfs al zou niet de hele wiki er op staan, 60gb aan informatie, dat is alsnog veel meer dan dat je aan informatie kan meesjouwen als hardcopy in je Bob of EDC. Beetje slim comprimeren en je kunt meer opslaan aan data dan je denkt. Ik vind het wel een nuttige tip. Bovendien, vergeet niet dat Wikipedia een enorme hoeveelheid aan talen heeft, als je alleen Engels kiest scheelt dat natuurlijk ook.

Anders even een leuke proof of concept @Floesh wat zegt je offline wiki over "banana equivalent dose?" ;)
 
F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@The mad engineer de hele wiki staat er op <60GB (ik heb gekozen voor de Engelse versie omdat deze het meest uitgebreid is).
Daarom neem ik de moeite om joepmeloen er nogmaals op te wijzen dat het gewoon werkt, maar voor eigenwijsheid of wellicht domheid heb ik geen tijd.
Nog los van het feit dat iemand het niet eerst zelf probeert, vind ik zijn post niks toevoegen aan deze topic behoudens onzinnigheid en irrelevantie.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
True, zodra ik een telefoon heb die dat aan kan (kan nog wel een jaar duren denk ik) ga ik het zelf zeker proberen. Je hebt overigens nog niet gemeld of je offline wiki iets zegt over BED ;) ben zelf wel iemand van de "the proof of the pudding is in the eating" dus zou zelf wel een paar onzinnige artikels proberen op te vragen.

Verdere opmerkingen over de posts laat ik over aan de mods.
 

petroman

SHTF Expert
Maar als 2 andere preppers nu ook even de handleiding volgen dan weten we hoe groot de file is/wordt.
Vervolgens hoeven we dan alleen nog maar te checken of het ook alles is.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
En wat doet een mens als die op muggenjacht is en het beest zich niet laat vertonen... Juist, een offline wiki downloaden. Ik dacht ineens, ik heb dan wel geen ruimte voor de EN versie, maar de NL versie is vast kleiner. Inderdaad. De NL versie doet iets van 12 gb. Wel de helft van de artikelen in vergelijking met de Engelse. Je kunt trouwens ook zonder plaatjes downloaden zag ik. Dat is nog kleiner! Maar, dit past nog wel op het ipadje.

Op het appeltje heb ik gewoon de app geïnstalleerd en daarna krijg je een lijst (library) met files die je kunt downloaden. Ik ben nu bezig met downloaden. Gaat niet snel maar ach... Komt wel goed. Super simpel om te doen. Gelijk een reden om de iPad mee te nemen WSHTF :fluit: zit toch al in een stevige case dus wat dat betreft...

Let op, als je het op een Apple installeert, staat de refresh over het data netwerk aan (!) en Back-up naar iCloud ook. Dat zou ik zelf uitzetten.

Okay, gedownloaded en het ziet er goed uit mensen. De grootte is inderdaad rond de 12gb. Helaas bestaat BED niet in de Nederlandse wiki. Wel een boyband die zo heet, en deze is ook offline te vinden.

Nog iemand suggesties voor absurde artikelen, om te testen? :)

Laatste mug is naar de eeuwige jachtvelden verbannen, welterusten!
 
Bovenaan