• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Winter hobby

Kingofkings

Elementary prepper
In de winterdagen mag ik graag op mijn kamertje bezig zijn met de Dremels, sieraden maken van hout en bot. Hangers en ringen etc..
Normaal gesproken maak ik ze voor mij zelf of mijn vrouw. Deze walvis staart van mammoet heb ik voor een collegaatje van mijn vrouw gemaakt. Omdat zij helemaal bezeten is van walvissen.

 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Het is nog maar sinds kort dat ik een zomer ( lente ) hobby heb.
Vroeger had ik alleen winterhobby 's wat soms heel moeilijk te combineren was.
Vb.
Ik had een hobby ( en ik was er erg bedreven in ) maar die op voorbereiding van de grote dag. Vooral in het weekend uit gevoerd werd en dit vanaf 11 nov. Het gebeurde in feestzalen kroegen met eetfestijns drink gelachen en polonaise dansen.
En dit tot laat in de nacht. Maanden aan een stuk tot ergens in februari.
Ik had en heb nog steeds een hobby dat ik vooral op zondag in de winter uitoefenen. ( in NLD mag dat niet op zondag)
Dat was een hobby waar je zeer goed uitgeslapen moest voor zijn en veel regels en wetten moest accepteren.
Waar veiligheid in het vaandel wordt gedragen.
Dus je snapt het. Als ik op zaterdagavond ( nacht ) de ene hobby deed dat het niet verstandig was om de zondag daaropvolgend de andere hobby te beoefenen.

Rara wat waren mijn winterhobby 's
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Roel

Mankinds only hope
Hier gaat al het tuin-en ander gereedschap onder handen genomen worden.
Slijpen, repareren, in de gekookte lijnolie zetten enz. Zitmaaier, motormaaier en bosmaaier onderhouden en afvullen met Aspen.
Kettingzagen nazien, kettingen slijpen, smeerolie bijvullen en afvullen met Aspen.
Dat mag dan duur zijn, maar je hebt dan i.i.g. in het voorjaar geen startproblemen.
Voor de rest van het jaar is het zelf mengen en euro 95.
 

RockyFlats

Ruttaan
Het is nog maar sinds kort dat ik een zomer ( lente ) hobby heb.
Vroeger had ik alleen winterhobby 's wat soms heel moeilijk te combineren was.
Vb.
Ik had een hobby ( en ik was er erg bedreven in ) maar die op voorbereiding van de grote dag. Vooral in het weekend uit gevoerd werd en dit vanaf 11 nov. Het gebeurde in feestzalen kroegen met eetfestijns drink gelachen en polonaise dansen.
En dit tot laat in de nacht. Maanden aan een stuk tot ergens in februari.
Ik had en heb nog steeds een hobby dat ik vooral op zondag in de winter uitoefenen. ( in NLD mag dat niet op zondag)
Dat was een hobby waar je zeer goed uitgeslapen moest voor zijn en veel regels en wetten moest accepteren.
Waar veiligheid in het vaandel wordt gedragen.
Dus je snapt het. Als ik op zaterdagavond ( nacht ) de ene hobby deed dat het niet verstandig was om de zondag daaropvolgend de andere hobby te beoefenen.

Rara wat waren mijn winterhobby 's

Alaaf @Flos , inderdaad, voorbereidingen voor de jacht op mannen ongetwijfeld, op een moment waarop zij het kwetsbaarst zijn (carnaval, hik), en de jacht zelf (vermoed ik)... Schieten met charmes in de avond en schieten met scherp in de ochtend? 😉
 

Flos

SHTF Expert
@RockyFlats je bent er knal op. Geboren en getogen in de carnaval wereld. Zelf drie maal prins geweest. In eigen gemeente. En zo heb ik de titel van keizer carnaval. ( op de meeste plaatsen in Nederland bestaat die titel niet.)
En inderdaad jagen ik heb sinds 1979 een officiële jacht akte.
 
Bovenaan