• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wollen dekens

Dreutel

Prepper goeroe
Waarschijnlijk weten we allemaal hoe lekker het is om onder een wollen deken te slapen, maar wist je ook dat je wollen deken ook een prima regenpak is? Vroeger droeg men niet voor niets een wollen deken als cape of mantel (cloak)! Deze man heeft het uitgeprobeerd:

 

AWOL

Prepper goeroe
Van wol is bekend dat het zijn isolerende werking behoudt ook als het nat is. Comfortabel is wellicht anders maar met wol is de kans kleiner dat je onderkoeld raakt. Daarnaast is wol brandvertragend en dus ideaal in de buurt van een vuur. Daarnaast heeft wol antibacteriele eigenschappen.
Excuus als dat allemaal al in het filmpje gezegd wordt, die heb ik niet gekeken :)
 

Ray

SHTF Expert
Voor de tijd van de moderne materialen was een wollen jas het beste in de regen vroeger. Niet omdat je niet nat wordt, maar het een flinke tijd duurt voordat zo'n jas doorslaat. Sommige jassen hielden het wel twee uur vol in de regen. Zelf nog een paar jaar zo'n ouderwetse jas gehad in mijn jeugd (was weer mode). Genoeg tijd om naar huis te fietsen, maar ik zou er niet graag een weekend mee in een nat bos willen zitten.
 

petroman

SHTF Expert
Daarbij komt dat een wollen bijna vilten jas toch iets anders is dan een cape van een plaid. Wat zo ziet ie erwel uit.
Met de eigenschappen van wol ben ik overigens bekend.
 
Bovenaan