• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wonderpan / Spiritus ??? pan

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou heb ik vandaag toch voor 3 euro deze nog nieuwe pan opgehaald die ik woensdag heb laten staan .
Stond er dus ook nog . Misschien wel op mij te wachten :lol:
Ik weet helaas niet hoe je met deze pan moet omgaan om hem volledig te benutten .
Nou neem ik aan dat dit zo'n Wonderpan type is /. . Het ding is geheel van RVS en tamelijk licht gebouwd .
Bereidingstijden ? lang / Kort ;)
Ook zag ik zojuist dat @Stuudje hier al iets moois over geplaatst heeft. Gaan we dus rustig doorlezen . Alle tips zijn welkom .

20160408_181513.jpg 20160408_181528.jpg 20160408_181555.jpg
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Dit lijkt mij een Chinese fonduepan. Je kookt in bouillon snacks gaar. Uitleg hier te vinden.


9200000004727785.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit lijkt mij een Chinese fonduepan. Je kookt in bouillon snacks gaar.


9200000004727785.jpg

Stuudje je hebt gelijk :thumbsup: Ik zie het nu ook .
Nooit van gehoord " Chinese fonduepan " :(
Kan zoiets als wonderpan doorgaan ofof andere mogelijkheden ;)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Een wonderpan heeft een heel ander principe, het is meer een mini-oven.
De fonduepan is meer een warmhouder onder een grote pan met inhoud. (kaasfondue en vleesfondue werken ook met een brander om de inhoud warm te houden)
Dus nee, een Chinese fonduepan kan je niet gebruiken als wonderpan.
 
F

frans81

Gast
Een wonderpan heeft een heel ander principe, het is meer een mini-oven.
De fonduepan is meer een warmhouder onder een grote pan met inhoud. (kaasfondue en vleesfondue werken ook met een brander om de inhoud warm te houden)
Dus nee, een Chinese fonduepan kan je niet gebruiken als wonderpan.

Bedankt :thumbsup:
Voor de Prep is ie nog wel te gebruiken . Voor drie euro mogen we niet klagen .;)
 
F

frans81

Gast
Goede aanschaf @frans81 . Ik ben dol op de hotpot.

WE gaan het hier een keer uitproberen . IK ben wel van de gezonde levensstijl .
Frituren ben ik geen Fan van . IK heb begrepen dat er ook olie in gebruikt wordt .
Althans dat vertelde Vandaag een kennis .
 
F

frans81

Gast
Wij doen het altijd met bouillon. Ik vraag me af of olie warm genoeg wordt.

Zover als ik begrepen heb brachten ze die olie eerst op Temparatuur in een pan .
Daarna overschenken en brandertje aan .
Dat is wat ik er van weet .
 

Dreutel

Prepper goeroe
Hotpot is met bouillon. Je kan er van alles in doen. Gehaktballetjes, reepjes vlees, groentes, bladgroentes, visballetjes, diepvries dim-sums van de toko, je verzint het maar. Je vist het er uit met stokjes, of met een metalen schepnetje. Vergeet niet de steeds rijker wordende bouillon te nuttigen.
 

Ray

SHTF Expert
Zover als ik begrepen heb brachten ze die olie eerst op Temparatuur in een pan .
Daarna overschenken en brandertje aan .
Dat is wat ik er van weet .

Had die kennis het niet over klassieke fondue, zoals populair in mijn jeugd? (ook wel fondue Bourguignonne genoemd)
Dan begin je idd even op het gasstel, want met het spiritus brandertje zou het uren duren voordat de olie op temperatuur is.
 
F

frans81

Gast
Had die kennis het niet over klassieke fondue, zoals populair in mijn jeugd? (ook wel fondue Bourguignonne genoemd)
Dan begin je idd even op het gasstel, want met het spiritus brandertje zou het uren duren voordat de olie op temperatuur is.

Nee hij bedoelde echt dit type.
Ik heb de pan laten zien .
Olie werd dus warm gemaakt op gasfornuis en via steelpan overgeschud in deze fondeu .
Brandertje houd het enigzins op temp .
Had ik dat al niet omschreven :D
 
F

frans81

Gast
Hotpot is met bouillon. Je kan er van alles in doen. Gehaktballetjes, reepjes vlees, groentes, bladgroentes, visballetjes, diepvries dim-sums van de toko, je verzint het maar. Je vist het er uit met stokjes, of met een metalen schepnetje. Vergeet niet de steeds rijker wordende bouillon te nuttigen.

Ik ben zelf een echt Soepmens .
Daardoor drijft er ook vanalles in mijn Rijke hoofd:lol::lol:
Mijn Moeder maakte vroeger alle soepen zelf en met verse Bio spullen .
Ik lust ook alles.Gelukkig ;)
Die Bouillon zou ik dus niet vergeten ;)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik vind dat een levensgevaarlijke actie, hete olie overgieten. In elk geval prepper-onwaardige actie.
Mijn 2 centen.
 
F

frans81

Gast
Ik vind dat een levensgevaarlijke actie, hete olie overgieten. In elk geval prepper-onwaardige actie.
Mijn 2 centen.

Het is ook niet iets dat wij zouden doen.
Ook ik vind dit gevaarlijk .
Sommige denken niet na .
Helaas doet het ontwerp van de pan ook geen goed .
Dan ga je improviceren .
Met als resultaat :(
 
Bovenaan