• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zaaimachine

Roel

Mankinds only hope
Afgelopen week kreeg ik deze antieke één rij zaaimachine, anders ging ie naar de oudijzerboer...
Nou ja, ik word ook een dagje ouder en het gebukt zaaien zal op den duur wat vervelender worden... :fluit:
Probleem opgelost. Bonen, bieten, tot aan spinazie, alles kan.
Zaken als sla en andijvie kan ie niet aan, te klein.
DSCF5672.JPG
 

Roel

Mankinds only hope
Ja hoor, functioneert prima. Ik heb enkel wat vleugelmoeren en sluitringen vervangen om e.e.a. wat makkelijker te kunnen verstellen en hij was klaar voor gebruik. Oh ja, de rechter houten boom is ook nieuw, die was gebroken.
 

martin

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
ik word ook een dagje ouder en het gebukt zaaien zal op den duur wat vervelender worden.

Ik ben zelf aan het rommelen met een "verhoogde groentetuin".
Ik gebruik pallets die ik aan elkaar zet met hoekijzers (van de Action) en heb ze gevuld met steenwol waar ik nog steeds geen bestemming voor had gevonden. En hier een laag grond van 50 cm op gegooid en wat potgrond. Het idee is dat ik een soort van labyrint ga maken zodat ik tussen de verhoogde gedeeltes kan lopen en zo makkelijk op borsthoogte een stuk eenvoudiger bepaalde zaken zoals sla en koolsoorten kan telen.
Het zaaien is niet het grootste probleem. Het is voornamelijk het onkruid wieden waar mijn rug wat problemen mee heeft.

Ik ga het niet af kunnen ronden voordat ik richting Spanje ga maar zal er een foto van proberen te maken als ik over een maand of 3 terug ben.
 

Roel

Mankinds only hope
@JJ&A Ja, dit lijkt er "wat" op, het is namelijk de mijne... :fluit:
Ik heb trouwens geen flauw idee waar je het over hebt. Grond meeslepen aan de binnenkant van het voorwiel?
Ik heb meer van dit soort machientjes met een groot voorwiel, maar grond nemen ze nooit mee.
DSCF5679.JPG
 

Roel

Mankinds only hope
Even dit flauwe grapje verduidelijken voor de minder scherpe lezer..
"Die rechter heb ik ook" Nee, die rechter heb ik, is van mij.
Ik wil best geloven dat @Tanfana er net zo eentje heeft... :fluit:
 
Bovenaan