• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zeldzame Swiss Alpenflage body Armor

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Tijdens dagelijkse speurtocht naar liep ik bij toeval tegen deze Zwitserse Alpenflage body Armor . Waarschijnlijk is het een scherfvest en dus geen
Ik had er al een compleet pak van dus dan is het wel interresant om zoiets voor een verkoop compleet te hebben .
Het is gloednieuw en dus in perfecte conditie .
De inserts zitten extra verpakt in een waterafstotende nylon hoes . 24 lagen materiaal . Dus tamelijk dikke bodywarmer voor op de Motor haha .
Kevlar / Ballistisch nylon ?? .7
Er zijn er maar zeer weinig van in de verkoop en op sommige sites lijken de prijzen wel Fanta .
Ik plaats dit voor hen die het interresant vinden .
Ook is dit type camo best effectief .


20170415_185835.jpg 20170415_185843.jpg 20170415_185856.jpg 20170415_190039.jpg
20170415_185919.jpg

[Mod] kapotte link weggehaald [mod]
 
F

frans81

Gast
...en wat vind mevrouw Frans81 ervan? :lol:

Aparte camo inderdaad, doet mij denken aan toen mijn kinderen nog met waterverf speelden (ook alweer zo'n 15 jaar geleden). ;)

Ssstttt niet verder vertellen .
Als alles weer mooi groen is rond het huis dan trek ik dat aan en ben ik niet en wel thuis haha .
Het is slechts een tijdelijke huurder . Gaat binnenkort weer verhuizen of Immigreren
Ik hou van apparte dingen !
Mijn Vrouw ook ,daarom is ze met mij getrouwd haha .
Alles behalve een doorsnee typetje .
.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
HOE weet je dat het bestaat uit 24 lagen?

Googel . Heb ik van een site vernomen .
Iemand had zo'n ding gesloopt en wou er munitie op testen .
Van laatst genoemde was echter geen update meer haha
 
F

frans81

Gast
Minutie is "Grondig" in het Frans (de taal, niet de persoon... alhoewel, die misschien ook). ;)

Het ergste is dat ik zeer goed weet hoe je het schrijft en toch maak ik die fout iedere keer als ik met het woord wil gaan schieten haha
 

markske

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Wil je anders de dikte in mm van de inserts eens meten aub?

Edit: Aangezien de ene info de andere waard is ( :) ) kan ik je zeggen dat de V50 500m/s
inserts van de scherfvest in NL 4.5mm dik is en deze van een Level IIIa vest 6mm dik is,
incl de dunne beschemhoes waar ze in zitten.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij de link met inhoud
Of het een kevlar vulling is weet ik niet daar ik ook geen bewijs heb dat het Ballistisch nylon is .

http://m.imgur.com/gallery/vtKK4
 
F

frans81

Gast
Wil je anders de dikte in mm van de inserts eens meten aub?

Edit: Aangezien de ene info de andere waard is ( :) ) kan ik je zeggen dat de V50 500m/s
inserts van de scherfvest in NL 4.5mm dik is en deze van een Level IIIa vest 6mm dik is,
incl de dunne beschemhoes waar ze in zitten.

De dikte is ongeveer 18mm
 

markske

Diehard Prepper
Lijkt me idd nylon te zijn afgaande op de afbeelding, aangezien de randen precies gesmolten lijken,
het materiaal kleurloos is en kevlar en zo niet smelt...

Ik vermoed dat het vooral een scherwerende functie zal hebben en kleinere calibers
van handvuurwapen zal tegenhouden met botte projectielen...
 
F

frans81

Gast
Dit scherfvest is meer waard dan die kleding + rugzak, dat kan je per pallet kopen, deze scherfvesten niet.

Daar ben ik mij ook bewust van .
Die kleding is knaken werk .
De Hele vroege dikkere Canvas types zijn wel weer zeldzaam .
Maar tevens niet duur haha
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb inmiddels weer een Gloednieuwe liggen en het is een maat Large . De Vorige bleek een gebrek te hebben ( Net als ik haha) .
Nu is ie perfect . Gewoon een Mint Staat uit de vroege jaren 80 .

Ook dit is weer een Item dat vroeg of laat gaat verhuizen naar de geschikte persoon / liefhebber .
De andere zichtbare kleding heb ik ook al jaren . Dit gaat tevens in de opruiming .
Derhalve op foto's .
Foto 2 en 3 tonen de beide Labels van de Vesten .

20180219_130140.jpg 20180219_130124.jpg
20170415_185919-jpg.6483

20180228_203233.jpg
 
Bovenaan