• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zelf medicatie

D

Deleted member 925

Gast
Hopelijk staat dit in de juiste categorie.

Ik ben op zoek naar medicatie vervangers voor:

Acetylsal cardio (bloedverdunner)
Metropolol (betablokker)
Pantaprazol (maagbeschermer)

Nu krijg ik deze medicatie via de huisarts,maar hoe kom je aan vervangende middelen in tijden van ???

Kan iemand mij tips of links geven over hoe of wat.
Of bestaat er al ergens een medicatie lijst die je voor het preppen kan gebruiken.
 

Wafels

Diehard Prepper
@Angelo Brocca ik ben geen arts , maar capsules visolie die omega 3 bevatten verdunnen het bloed ook ( wel bij hoge dosis,
het gaat om de stoffen EPA en DHA en niet om de hoeveelheid visolie)
en naar ik aanneem gebruik je de maagbeschermer omdat je deze bloedverdunner gebruikt . Je heb die dan niet nodig omdat
visolie je maag niet beschadigd . Je zou daar eens voor kunnen kijken en wellicht dat er nog meer natuurlijke stoffen zijn die bloedverdunnend
werken ?? Je Betablokker zou ik niet weten ,maar er zijn zeker natuurlijke stoffen die de hartslag en bloeddruk verhogen maar ook verlagen visolie is ook hier goed voor (verlaagd de bloeddruk)
en ik zou als advies willen geven zorg dat je ruimschoot voldoende medicatie op voorraad hebt om mee te beginnen
gr will
 

Highway

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Acetylsal cardio (bloedverdunner)
Hallo,

:oops: eerst moet ik even zeuren: acetylsal cardio is een 'stollingremmer' en verdunt dus niet... die benaming is misleidend.

En dan nu een antwoord op jouw vraag :) op deze site kan je lezen welke voedingsstoffen en planten extracten het zelfde doel dienen als de acetylsal (er zijn er nog veel meer, dit is een greep uit de collectie)


qlique: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/133326-10-natuurlijke-bloedverdunners.html

:fluit: (wel oppassen want er zijn enorme bijwerkingen zoals: een spontaan goed gevoel krijgen, meer energie hebben, warme handen en voeten, vertraagde celveroudering)
 
D

Deleted member 925

Gast
Hallo,

:oops: eerst moet ik even zeuren: acetylsal cardio is een 'stollingremmer' en verdunt dus niet... die benaming is misleidend.

En dan nu een antwoord op jouw vraag :) op deze site kan je lezen welke voedingsstoffen en planten extracten het zelfde doel dienen als de acetylsal (er zijn er nog veel meer, dit is een greep uit de collectie)


qlique: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/133326-10-natuurlijke-bloedverdunners.html

:fluit: (wel oppassen want er zijn enorme bijwerkingen zoals: een spontaan goed gevoel krijgen, meer energie hebben, warme handen en voeten, vertraagde celveroudering)
Thanks voor de link heb hem ij mijn favorieten staan en al sommige dingen uitgeprint toppie !!!
 

wildemossel

Diehard Prepper
De werkzame stof in Acetylsal cardio is acetylsalicylzuur. Dat is ook de werkzame stof in aspirine. Als je dus de juiste dosering aanhoudt kan je 100% overstappen van AC naar aspirine. De andere 2 zijn moeilijker.
 
D

Deleted member 925

Gast
De werkzame stof in Acetylsal cardio is acetylsalicylzuur. Dat is ook de werkzame stof in aspirine. Als je dus de juiste dosering aanhoudt kan je 100% overstappen van AC naar aspirine. De andere 2 zijn moeilijker.

Door de link van Highway ben ik stukken wijzer geworden.
Nu idd nog op zoek naar een vervanger voor de metoprolol en ik kan met een gerust HART adem halen als de pleuris uitbreekt :)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Door de link van Highway ben ik stukken wijzer geworden.
Nu idd nog op zoek naar een vervanger voor de metoprolol en ik kan met een gerust HART adem halen als de pleuris uitbreekt :)
Als je de medicatie krijgt voor snelle hartslag en/of paniek, kan je met ademhalingsoefeningen je hartslag naar beneden krijgen. Daar is op internet genoeg info over te vinden. Mindfullnes en Zen en yoga helpen ook. Zelfs wandelen draagt al bij aan regelmatige en rustiger hartslag.

Potverdrie, straks heb je in een niet-SHTF situtie niet eens meer medicijnen nodig.
 

hans013

Senior Prepper
...Dat is ook de werkzame stof in aspirine. Als je dus de juiste dosering aanhoudt kan je 100% overstappen van AC naar aspirine. De andere 2 zijn moeilijker.

Let wel op! Dit is idd waar maar zoals wildemossel terecht schrijft: Asperine!!!
Ligt zelfs op de ambulance.

Dus geen paracetamol, aleve of nog meer van dat spul!!!
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Een plant die ik om het hart rustig te krijgen is hartgespan. Ik heb geen idee of deze plant voor jou de juiste werkzame stoffen heeft. Dus ga niet zo maar experimenteren. Zoek contact met iemand die er verstand van heeft. Maar het is een makkelijke plant om te laten groeien.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Alcohol drinken verdund ook het bloed. Daarom zie je heel weinig alcoholisten met een hart-infarct op de spoed, maar je lever word aangetast, dat klopt, maar dat doen medicijnen net zo goed en beleef je geen plezier aan ;-)
 

wildemossel

Diehard Prepper
Ik wordt hier vrij moe van. Deze persoon heeft geen zweverige zaden of zo nodig en ook zeker geen alcohol. Leuter niet vaag in de ruimte aub. Wat hij nodig heeft is acetylsalicylzuur. punt uit klaar, en niks anders. En het kost ook nog eens niets voor je prepvoorraad!
 

Highway

Last (wo)man standing
Nu kan door overmatig alcoholgebruik het aantal bloedplaatjes erg verminderen. Er worden minder bloedplaatjes aangemaakt en ze leven korter. Ook de functie van de bloedplaatjes neemt af waardoor het bloed "dunner" wordt. Iemand die alcohol in zijn bloed heeft, bloedt dus langer.

Bron:

Trimbos-instituut
 

wildemossel

Diehard Prepper
Beste Highway dat is totaal waar. Maar het is niet zo slim om er allerlei dingen bij te betrekken die niet echt relevant zijn.
 

Highway

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Highway dat is totaal waar. Maar het is niet zo slim om er allerlei dingen bij te betrekken die niet echt relevant zijn.
Het is niet aan jou of mij om te bepalen wat wel of niet relevant is voor een ander.

Natuurlijk, je geeft een advies, meestal iets wat je zelf zou doen. Maar je roept dingen als 'zweven' en 'leuteren' en als eind trap: ' punt uit en niks anders' ... mensen mogen zelf weten wat ze doen, wijs vinden, als waarheid zien. Toch?
Wat is hier het geleuter dan? Wat is hier het zweven? en op welke basis is bepaald dat er niks anders is?

Hippocrates, de grondlegger van de natuurgeneeskunst stelde:
Tijdens de herstelperiode werd een gezonde voeding en levenswijze aangeprezen. Deze denkwijze wordt nog steeds gehanteerd in de natuurgeneeskunde. De natuur moet eerst zijn werk doen alvorens een arts of therapeut mag ingrijpen en er worden zo weinig mogelijk medicijnen toegediend.

De geneesheren van vandaag zouden zijn eed hebben afgelegd: http://www.beroepshoudingindezorg.nl/page1/page2/artseneed2.html maar volgen die geheel niet.
Artsen dienen momenteel juist meer medicijnen toe dan dat ze de benadering volgen vanuit de natuurgeneeskunde, en breken daarmee massaal hun eigen (eed)belofte. Er is hiermee geen beter voorbeeld van aantoonbaar georganiseerd hypocriet gedrag, en dus oplichterij, vanuit de medische wereld.

En we weten ook wel waar dat vandaan komt:
[mod]video werkt helaas niet meer[/mod]
 

markske

Diehard Prepper
Hopelijk staat dit in de juiste categorie.

Ik ben op zoek naar medicatie vervangers voor:

Acetylsal cardio (bloedverdunner)
Metropolol (betablokker)
Pantaprazol (maagbeschermer)

Nu krijg ik deze medicatie via de huisarts,maar hoe kom je aan vervangende middelen in tijden van ???

Kan iemand mij tips of links geven over hoe of wat.
Of bestaat er al ergens een medicatie lijst die je voor het preppen kan gebruiken.

Kort antwoord: Asperine voor het eerste, voor het tweede je informeren wat Metrapolol met je doet en
WAAROM je het voorgeschreven krijgt en de maagbeschermer is omdat je ongezonde medicatie neemt ;)

Lang antwoord: Onderzoek waarom je medicatie (denkt) te moeten nemen. Eerst je denk- en voedingspatronen omgooien,
dan je levenswijze gezonder maken en veel kans dat je zonder die medicatie kan leven (en waarschijnlijk ook veel langer, gezonder en het belangrijkste: gelukkiger).
Je bent wat je eet en denkt, je bent veel minder wat er genetisch aan je kado werd gedaan.
Er zijn vrouwen genoeg de het borstkankergen hebben en toch geen borstkanker krijgen om maar iets te zeggen...
Ga voor kennis en inzicht ipv voor een snelle korte termijn oplossing van één probleem.. Kan je andere problemen mee voorkomen en behandelen.
 
Bovenaan