• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zelf medicatie

D

Deleted member 925

Gast
Hopelijk staat dit in de juiste categorie.

Ik ben op zoek naar medicatie vervangers voor:

Acetylsal cardio (bloedverdunner)
Metropolol (betablokker)
Pantaprazol (maagbeschermer)

Nu krijg ik deze medicatie via de huisarts,maar hoe kom je aan vervangende middelen in tijden van ???

Kan iemand mij tips of links geven over hoe of wat.
Of bestaat er al ergens een medicatie lijst die je voor het preppen kan gebruiken.
 

Wafels

Diehard Prepper
@Angelo Brocca ik ben geen arts , maar capsules visolie die omega 3 bevatten verdunnen het bloed ook ( wel bij hoge dosis,
het gaat om de stoffen EPA en DHA en niet om de hoeveelheid visolie)
en naar ik aanneem gebruik je de maagbeschermer omdat je deze bloedverdunner gebruikt . Je heb die dan niet nodig omdat
visolie je maag niet beschadigd . Je zou daar eens voor kunnen kijken en wellicht dat er nog meer natuurlijke stoffen zijn die bloedverdunnend
werken ?? Je Betablokker zou ik niet weten ,maar er zijn zeker natuurlijke stoffen die de hartslag en bloeddruk verhogen maar ook verlagen visolie is ook hier goed voor (verlaagd de bloeddruk)
en ik zou als advies willen geven zorg dat je ruimschoot voldoende medicatie op voorraad hebt om mee te beginnen
gr will
 

Highway

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Acetylsal cardio (bloedverdunner)
Hallo,

:oops: eerst moet ik even zeuren: acetylsal cardio is een 'stollingremmer' en verdunt dus niet... die benaming is misleidend.

En dan nu een antwoord op jouw vraag :) op deze site kan je lezen welke voedingsstoffen en planten extracten het zelfde doel dienen als de acetylsal (er zijn er nog veel meer, dit is een greep uit de collectie)


qlique: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/133326-10-natuurlijke-bloedverdunners.html