• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zijn er mensen die hun kraanwater filteren?

Ha gevonden @zonnebrood
GuppyFriend Waszak tegen plastic microvezels | Ecomondo

€ 29,95 - ‎Op voorraad
De GuppyFriend is een speciale waszak die kan voorkomen dat juist deze microvezels via de wasmachine in zee terecht komen. Je wast er kleren in die nylon, …

Nog een mooie bijkomstigheid, je zou het ook kunnen gebruiken als voorfilter voor je drinkwater filter, dan gaat die nog langer mee:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Als prop in een buisje met een aansluitmogelijkheid voor je filter, en doet waarschijnlijk beter en langer zijn werk als een tampon filter, en is bovendien ook weer in gefilterd water goed schoon te spoelen, wat wil je nog meer.:);)
@zonnebrood je bracht mij op een goed idee, dit moet ik bestellen,
als beste voorfilter mogelijkheid om fijne plastiek, en meer uit het water te halen.:thnx:
Lijkt me niet handig om daarvoor met e.o.a. zak van 30 euro te gaan improviseren als er voor dat geld deeltjes filters te koop zijn die vele malen beter filtreren en makkelijk aansluitingen hebben.

Dus @Ray dan zou ik beter uit voorzorg ook "Bar le duc 2l" verpakking bronwater voor mijn maatje moeten filteren???
De pakken zijn ook aan de binnenkant gecoat met plastiek.

‘9 op de 10 flessen bronwater vervuild met plastic’ Bron: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/9-op-de-10-flessen-bronwater-vervuild-met-plastic/
Ik weet niet wat je uit wilt sluiten, maar filteren met een 0,2 of 0,1 micron filter verwijderd idd het microplastic.

Terug
Bovenaan