• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zwitserse kaarslantaarn

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Zwitserse kaarslantaarn

De zwisterse legerleiding had een prepper blik als het om voorbereiden gaat: één is geen. Dus werden de houten kisten met petromax lampen ook voorzien van een kaarslantaarn en een pak kaarsen.

Deze laatste wil in hier voorstellen.
Kaarslantaarn (1) web.JPG

De lantaarn is opvouwbaar en zit in een stoffen foudraal de kaarsen zitten per 8 verpakt in een blauw kartonnen doosje.

Kaarslantaarn (2) web.JPG

Vouw de lantaarn uit en plaats de kaars.

Kaarslantaarn (3) web.jpg

Fertig.

Voordelen: simpele maar sterke constructie voor 8 uur licht maken/hebben.
Nadelen: te mooi om te gebruiken ?
Kosten : (zwitserse internet dump) doosje kaarsen: 18,50 euro, lantaarn incl foudraal: 62,50euro :(:(
Ongetwijfeld kun je ze, her en der, goedkoper vinden. (ik heb dit soort prijzen er niet voor betaald)

OPLETTEN:
De originele kaarsen zijn stearine kaarzen, druipen niet en branden x uur (wordt nog getest).
Bij aankoop controleren of de mica ruitjes heel zijn en niet door ondeskundig inklappen kapot zijn gedrukt.
Dus opletten dat de "haakjes" van boven- en onderzijde niet door de ruitjes drukken.
 

Bijlagen

  • Kaarslantaarn (4) web.JPG
    Kaarslantaarn (4) web.JPG
    31.9 KB · Weergaven: 9

Flos

SHTF Expert
Dat is zo een beetje het model kaarsen dat ik maak voor mijn eigen voorraad. Heb er nu een paar honderd in voorraad.
Wat is eigelijk de diameter van de Zwitserse kaarsen .
 
Bovenaan