• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

[Youtube] Prep skills

D

Deleted member 2099

Gast
Handige filmpjes, na een schilpad gescoord te hebben in de petshop ben ik nu onderweg naar het tuincentrum voor bananen bladeren. :fluit:

Maar zonder gekheid, probeer eens iets te vinden in ons eigen klimaat. Geloof niet dat je dagenlijks door een rijstveld loopt te struinen op zoek naar een pyton.
Voor de mensen daar op het platte land is dit gewoon een goedkope aanvulling van het menu. Maar als je hier dit ook gaat toepassen heb je gelijk de policie, boswachter, greenpees, partij voor de dieren , dierenambulance en zovoort op je dak. En zelfs als je besluit de wet te overtreden, het is niet zo gemakkenlijk als youtube het laat voorkomen. Maar dat is met heel veel dingen.
De kracht ligt in creatief denken. en mijn uiteindelijke lokatie heeft nou net wel weer bananen. (gebruik wat op jouw van toepasing is en denk creatief, niet alles is zwart / wit )
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
ZO creatiev kan ik niet denken , dat ik mezelf door een rijstpaddy zie sjokken op zoek naar een pyton.
 

Wrakduiker

Senior Prepper
Beste Forum leden en niet-forum leden,

Onderstaande wilde ik even met jullie delen. Het YouTube kanaal van The Urban Prepper heeft talloze interessante (en ook minder interessante) filmpjes. Een recent filmpje heeft toegang tot tal van te downloaden naslagwerken die ik jullie niet wilde onthouden. Alles is reeds onderverdeeld in mappen en sub-mappen welke ik zelf ga uitbreiden door al mijn naslagwerk binnen dezelfde mappenstructuur onder te brengen.

Download Link

Op mijn verlanglijstje staat ook een e-reader. Maar wel een waarmee ik ook filmpjes van bekijken. Aangezien ik inmiddels alle filmpjes heb gedownload van Canadian Prepper, Urban Prepper, MCQ Bushcraft, Far North Bushcraft..., Primitive Technology. Ik heb alles op een aantal 64gb SD kaartjes gepropt (zo ook heel WikiPedia gedownload). De hele boel in de schuur in mylar zak, en in een kooi/kist van Faraday bewaard met comms, oude laptop en overige spullen.... bla bla ik drijf af....

Dus doe er je voordeel mee.

Groet,

o
0 o
o o O o
blub-blub Wrakduiker
O 0
o O
 
F

frans81

Gast
Deze vind ik toch wel heel mooi om te delen .
Simpel / Duidelijk / effectief en smullen maar .

Self made fishing Rod and Reel

 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Ray

SHTF Expert
Leuk filmpje met 27 manieren om uit fruit- en groentenzaden direct plantjes te kweken, te vermeerderen, zelfs enten komt voorbij.
(Let wel bij alle groenten en fruit gekweekt uit hybride F1 zaden werkt dit niet)

 

ladygrey

Elementary prepper
@Ray, de meeste van die zgn briljante hacks zijn clickbaits en onbruikbaar. Er komen steeds meer youtubers die deze lifehacks ontkrachten door ze uit te proberen. Ik zou er niet op vertrouwen in nood zonder ze zelf eerst uit te proberen.
(water filteren in de natuur)
(mogelijkheden met hars)
(manden maken van wilgentenen)
(manden maken van bramentakken)
(hibiscus zeep)
https://www.youtube.com/watch?v=i0foHjPVbP4 (kleioven)
https://www.youtube.com/watch?v=eM2YXh0s0EI (aardoven)
 

Ray

SHTF Expert
@ladygrey Altijd zelf proberen idd, een gevleugelde uitspraak die de ronde doet in de prepperswereld komt van iemand die een workshop vuur maken oversloeg met de opmerking: "Heb ik al op youtube gezien". :)

Een van de bekendste onzin 'ideeën' die altijd terug komt op youtube zijn mensen die middels kampvuur houtskool water willen filteren. Helaas pindakaas, houtskool is heel wat anders dat actieve kool, wat per volume enige honderdduizenden malen effectiever is.
 
D

Deleted member 2825

Gast
@ladygrey
Een van de bekendste onzin 'ideeën' die altijd terug komt op youtube zijn mensen die middels kampvuur houtskool water willen filteren. Helaas pindakaas, houtskool is heel wat anders dat actieve kool, wat per volume enige honderdduizenden malen effectiever is.

De Europese kolonisten van Amerika gebruikten houtskool om mee te filteren en later nogmaals in de "Western Frontier", Dit werkte enigszins is uit oude documenten gebleken. En de uitspraak moet eigenlijk zijn Houtskool "werkt" maar actieve kool 300 tot 1500 maal beter (afhankelijk welke methode is gebruikt om het actief te maken). Het is wel enige jaren geleden... De Kennis is nu een stuk beter (denk ik)

Maar goed er schijnt een redelijke simpele methode te zijn met citroensap. Die formule leren en hopen dat er citroenen in de omgeving is. Of nu actieve kool maken en dat vacuüm verpakken en wegleggen voor later.
 

Wrakduiker

Senior Prepper
We zijn dit weekeinde op onze Bug Out Location.

Met de kids (8,7,5,4 jaar) + vriendinnetje van de oudste kompas gaan lopen.

  • Windrichtingen en een punt aan de horizon zetten
  • Hoe om een hindernis heen navigeren
  • Route terug
  • Graden vanaf huidige koers
  • Startpunt-eindpunt en waypoints
  • Schaal en afstanden
Erg leerzaam. (Heeft dat navigeren onderwater toch nog nut ;) )

Vuur aanleggen
  • Voorbereiden ondergrond
  • Rekeninghouden met windrichting
  • Hout zoeken
  • Stokken batonnen
  • Feathersticks maken
  • Firesteel gebruiken
Oudste dochter en vriendinnetje een Victorinox mes gegeven als cadeautje. Stokken afsnijden/zagen. Punten er aan, worst er op en boven het vuur. Deeg op de stok krullen en brood maken. Marshmallows......

Ponchos maken van vluiniszakken, eetbare planten zoeken en herkennen.

Volgende keer wildpaden leren herkennen. Hoe snaren zetten (maar niet doen).

Vannacht met zaklamp naar buiten op zoek naar spoken.... (spooktocht).

Papa zijn is leuk!
 

joepmeloen

Prepper goeroe


Hoe je een deur open(d/t?) en er doorheen gaat en hem daarna sluit, het internet staat vol met nuttige instructie video's. Wel in het Fins dus ondertiteling aan is aangeraden.
 

joepmeloen

Prepper goeroe


Interresante kijk op de mogelijk een toekomstige financiële crisis, interview op omroep brabant.

De tips die voorbij komen;
Neem 3 maanden leefgeld en zet dat om in een andere cash valuta; deense kronen, zwitserse frank oid.
Eens stapje verder zou ook goud kunnen zijn.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:


Simpel slaap systeempje, die wel aan de prijs is. Maar wellicht met wat aanpassingen goedkoper te maken.


Dat wax/ oiled canvas is mooi spul. Ik zat daar laatst aan te denken om het zelf te maken als tarp over het terras. Dit omdat die dure nylon zooi maar heel beperkt meegaat onder vooral UV straling. Tot nu toe al 3 versleten. De vierde hangt nu al de hele zomer tegen ook regen.

Als slaapsysteem is dit 2.40 x 3 mtr pl/ min canvas tarpje heavy. Daar die groundsheet en wollen deken bij en je hebt wat te doen. 400 dollar ...oops is ook heavy.
Maar idd alles is nagenoeg onverwoestbaar en ergens overleeft het zelfs dus de bezitter.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Dat wax/ oiled canvas is mooi spul. Ik zat daar laatst aan te denken om het zelf te maken als tarp over het terras. Dit omdat die dure nylon zooi maar heel beperkt meegaat onder voor UV straling. Tot nu toe al 3 versleten. De vierde hangt nu al de hele zomer tegen ook regen.

Als slaapsysteem is dit 2.40 x 3 mtr pl/ min trapje heavy. Daar die groundsheet en wollen deken bij en je hebt wat te doen. 400 dollar ...oops is ook heavy.
Maar idd alles is nagenoeg onverwoestbaar en ergens overleeft het zelfs dus de bezitter.

Had laatst een plastic tafelkleedje, kost niks, weegt niks, water en wind-proof en word helemaal vrolijk van het ballonnen printje :) 3,50

https://www.bol.com/nl/nl/p/tafelkl...on-cartoon-binnen-en-buiten/9300000089473412/

Katoen oil skin mooie kleur:
Net geen 2 tientjes de meter 50,-
https://www.stoffen-hemmers.nl/oils...ql0YlEbj6ED4j-D9La-DGgxyDOTQEzsYaAgGrEALw_wcB

Isolatie matje 25,-
https://www.bol.com/nl/nl/p/alumini...h=pILaYQy7BbPmlHubJ8tMYg.2_14.22.ProductImage

Wollen dekentje merino met gratis een leuke dametje er bij volgens het plaatje: 80,-
https://www.bol.com/nl/nl/p/merino-...rwOODQOuP1BzFOY-EDJBTg.2_18.29.ProductPageUrl


Ben je voor 200,- klaar... maar dan is t t net niet ken je dat..
 
Bovenaan