Mentaal gezond blijven in crisistijd

Discussie in 'Gezondheid, medisch en verzorging' gestart door Stuudje, 21 maart 2020.

1. Harry Nack

Harry Nack Last (wo)man standing

Hier is de boel al een tijdje op slot in NL kun je nog naar buiten zonder reden. 5 personen hier en 6 in NL waar ik voor heb geprept.

Contact met NL is goed, ongeveer 3x per dag. Ochtend ff klusjes, boodschappen doen of apotheek en 's middags lekker koken, filmpje kijken of tv of spelletje spelen. Verder wandelen met de honden en sociale contacten onderhouden.

Je mag hier alleen de weg op met reden en formulier waarop staat vanwaar je komt en waar naartoe je gaat. Overal controles.

Eten en drinken genoeg, niet ziek, zwak of misselijk en goed weer. Toch ga je op gegeven moment vervelen in de zin van dat je niet vrij bent om te gaan en staan waar je maar wilt.

Aangezien ik 101 projecten heb en steeds als er 1 af is er weer nieuwe bijkomen, pak ik weer wat oudere ideetjes op. Ik kan er zoveel tijd in stoppen als ik zelf wil. Zo dood ik de tijd, want het is nu eenmaal nodig om in lockdown te blijven. In ieder geval tot na 12 april hier.

zonnebrood en Ray vinden dit leuk.
  2. zonnebrood

zonnebrood Prepper goeroe Moderator

Je blijft mentaal wanneer de kinderen het naar hun zin hebben. Bij mini met 1.5 jaar is het makkelijk, autos, zandbak en klaar. Maar soms kan je ook even niet naar buiten en dan moet je ook wat leuks te doen hebben, vooral met wat oudere kinderen kan het lastig zijn. Wij gingen nooit op vakantie dus onze ouders moesten creatief zijn met ons te entertainen.

Zintuig spellen:
    Emmer of bak vullen met rijst/zand, daarin speeltjes verstoppen.

Schoenendoos en daar in allerdaagse dingen lijmen zoals sponsjes, papier, rommeltjes, met de ogen dicht laten raden wat ze voelen.

Verven en in de verf zand toevoegen, macaroni, kiezels enzo.

Kijkdoos maken, eventueel met wat oudere kinderen combineren met het drie zinnenspel (vertel ik zo meer over) kom je meteen van je folders af!

Aankleedpoppen maken. Eerst wat tekenen, een hoofd ofzo en dan kleding of andere dingen knippen en plakken. Ook leuk met stukjes stof.

Tent bouwen in de kamer, eventueel daar met zn allen in slapen.

Drie zinnenspel, ieder schrijft drie zinnen. Handig als de ouder/verzorger begint en regels opsteld, bv niet schelden, figuren die geslagen worden of dood gaan. Dit om ruzie te voorkomen.

Mini playbackshow met vuilniszakken of oude kledingmodeshow.

Zwembad van lego voor de legopoppetjes. Vierkante bak maken van steentjesn vuilniszak of plasticzakje er in en dan vastzetten met een rijtje steentjes.

Puzzels maken en dan een of meerdere stukjes achter houden om het extra moeilijk te maken, of er juist een bij leggen die er niet bij hoort.

Harry Nack en PBear vinden dit leuk.
  3. drent

drent Senior Prepper

zonnebrood vindt dit leuk.
  4. Stuudje

Stuudje Mankinds only hope Moderator

Ah, goede, jigidi.com is ook een puzzelsite.
    En voor sudoku in diverse moeilijkheidsgraad https://sudoku.com

Robert en zonnebrood vinden dit leuk.