• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Omdat je wellicht niets te verbergen hebt,... Maar ze niet alles hoeven te weten!

Papillon

Diehard Prepper
Harry had hem al door: chip in je paspoort maar ook chip in je ID, chip in je betaalpas etc etc
Natuurlijk pinnen we niet en hebben we een afscherming gekocht of gemaakt om onze pasjes onzichtbaar te maken. Maar je hebt ze niet voor niets dus uiteindelijk gebruik je ze toch. Vaak bewust maar misschien worden ze ook wel onbewust gescand.

NS kan voor je uitloggen als je dat vergeten bent, handig joh.
Gebaseerd op je reisgedrag. Hoe weten ze je reisgedrag ?

Toen wifi opkwam waren er van die docu's en prograama waar mensen een bericht kregen op hun niet goed afgeschermde printer met wifi.
Zal mij niet verbazen asl dit ook al gebeurd op pasjes niveau.

Vandaar: we zijn al gechipt.
Die opmerking van JJ is ook goed: hack een tandarts praktijk en je hebt veel ID's.

Er is een verschil tussen die info los, of alles samen op een chip in je lijf, handrug gechipt. Verder helemaal mee eens dat het net rond de persoon al goed dicht zit. Daarbij is het eigenlijk onvoorstelbaar als ik opsporing verzocht kijk hoeveel mensen nog rondlopen na misdaden gepleegd te hebben.
Dat zal met gechipte mensen anders worden hoop en vrees ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

petroman

SHTF Expert
Klopt daarom maak ik me voorlopig nog geen zorgen.
Maar de criminelen zoeken elkaar op en dan krijg je georganiseerde criminaliteit.
Adverteerders zoeken elkaar op en u en ik krijgen andere informatie te zien,
Verzekeraars bundelen hun "kennis" enz.

Het lijkt me stug dat je niet meerdere chips tegelijk kan uitlezen.
Er duiken al YT filmpjes op van mensen die aan de kassa dubbel betalen omdat iemand (zichtbaar) een mobiel pinapparaat in de buurt houd.

Het kan maar de hoeveelheid data is gigantisch dus praktish is het nog niet.
Big data is big bussiness.
 
J

J.J

Gast
Daarbij is het eigenlijk onvoorstelbaar als ik opsporing verzocht kijk hoeveel mensen nog rondlopen na misdaden gepleegd te hebben.
Ja @Papillon en dan nog het punt, er zijn de laatste jaren heel wat Toezicht camera's bij gekomen.
Waar door je geheel gevolgd kunt worden en zeker met de auto, grote wegen, ring wegen, en rijkswegen, en dan nog in de steden.
In en rond stad Groningen ook, er zijn heel veel bij gekomen, ook op verkeerlicht palen zijn verschillende camera's, ook palen als je vanaf Delfzijl de stad Groningen in komt of verlaat.
Big brother keeps an eye on you wherever you go
 

Lai

Prepper goeroe
Het lijkt me stug dat je niet meerdere chips tegelijk kan uitlezen.

Ben er bij toeval achter gekomen dat een bankpas, ID kaart en een treinkaartje (ook chip) bij elkaar voor verwarring zorgt bij de NS chippaal :D Kreeg melding "één chipkaart gebruiken" Treinkaartje er uit gevist, toen was het goed. Lijkt mij dan met meerdere apparaten zo te werken. Meerdere gechipte kaarten bij/tegen elkaar zorgt voor verwarring met aflezen. Te veel verschillende informatie blijkbaar. :fluit:
 

petroman

SHTF Expert
Ben er bij toeval achter gekomen dat een bankpas, ID kaart en een treinkaartje (ook chip) bij elkaar voor verwarring zorgt bij de NS chippaal :D Kreeg melding "één chipkaart gebruiken" Treinkaartje er uit gevist, toen was het goed. Lijkt mij dan met meerdere apparaten zo te werken. Meerdere gechipte kaarten bij/tegen elkaar zorgt voor verwarring met aflezen. Te veel verschillende informatie blijkbaar. :fluit:

Dat klopt.
De OV paal wil een OV chip zien en geen bankpas, de bank wil dat graag anderom.
Neemt niet weg dat als je weet hoe eea werkt het volgens mij niet onmogelijk zou moeten zijn om meerdere kaarten tegelijk uit te kunnen lezen.
Gaat niet om wat er "normaal" werkt maar wat er eventueel mogelijk is.
 

Lai

Prepper goeroe
Er is veel mogelijk, maar dan moeten het chips zijn met zelfde frequentie.

https://computerworld.nl/hardware/85755-waardoor-twee-of-meer-nfc-passen-kunnen-botsen
"Die communicatie is een kritisch geheel, dus het antennedesign van de reader en de kaart moeten heel goed zijn", zegt De Jong. De exacte implementatie maakt dus nogal uit. "Het hangt voor een groot deel af van 'hoe is het design van de kaart' en 'hoe is het design van de reader'?"

https://www.technischweekblad.nl/nieuws/sterkte-en-zwakte-van-rfid/item5746
Gebrek aan goede standaardisatie. De toegelaten frequentiebanden en bijbehorende zendvermogens vertonen wereldwijd belangrijke verschillen. Bovendien heeft iedere RFID-fabrikant veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van zijn eigen manier van informatie-overdracht tussen label en leesapparaat. Beide werken belemmerend op een goede en snelle standaardisatie en daarmee op een snelle en brede toepassing van RFID.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Niels

Mankinds only hope
Er is een verschil tussen die info los, of alles samen op een chip in je lijf, handrug gechipt. Verder helemaal mee eens dat het net rond de persoon al goed dicht zit. Daarbij is het eigenlijk onvoorstelbaar als ik opsporing verzocht kijk hoeveel mensen nog rondlopen na misdaden gepleegd te hebben.
Dat zal met gechipte mensen anders worden hoop en vrees ik.
Ik heb een hekel aan open wonden, bloed en dat soort toestanden, maar als het zo ver kot dat men mij een ship in de kand gaat planten wat men dan blijkbaar onder dwamg doet omdat ik het niet wil geeft mij wel reden om een scherp met ter (andere) hand te nemen en het te verwijderen. Dat gaat gewoon te ver.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Dan moet ik binnenkort nog maar snel een nieuwe ID kaart halen. Tegen de tijd dat die gaat verlopen hoop ik Nederland wel te verlaten. Dan zal ik sowieso aan een paspoort moeten maar dat is dan een uitdaging voor dan.

Aanvulling: Het zou identiteitsfraude tegen moeten gaan. Die is volgens mij enorm toegenomen met het BSN wat in allerhande registers staat. Beter kunnen ze die afschaffen.

Tipje voor degenen die nog enige invloed willen uitoefenen. Je kunt bij de gemeente een blokkade op je GBA gegevens laten zetten. Dan kunnen in ieder geval allerlei bedrijven en organisaties niet zijnde de overheid in ieder geval niet zomaar bij adresgegevens. Helemaal afschermen lukt helaas niet, maar het is beter dan niets.
 

Jasje

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Interresant interview waarbij een burger nét ff iets meer vraagtekens zet bij "annonieme" diensten en zich bewust is van de (toekomstige) gevolgen van het wegvallen van cash geld...profilering. Nu naar aanleiding van het weigeren van bioscooptoegang.

Bron: cafe weltschmetz
 
Bovenaan